eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Date: Sat, 05 May 2012 13:45:09 +0100
    <jnk77t$895$1@mx1.internetia.pl> <jnk8f0$r2r$1@node2.news.atman.pl>
    <jnk9gt$64k$1@news.dialog.net.pl> <jnkd05$vuu$1@node2.news.atman.pl>
    <jnkghf$9m$1@mx1.internetia.pl> <jnkhcv$9v6$1@news.dialog.net.pl>
    <jnldta$e37$1@mx1.internetia.pl> <o...@j...jedi>
    <jnmqll$dqi$2@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnmvba$pbl$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnn0o5$ssr$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnn2ld$3ti$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnomqu$stm$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnprj1$oao$1@inews.gazeta.pl> <jns5kg$f21$1@inews.gazeta.pl>
    <jnsacs$rph$1@inews.gazeta.pl> <jnuqev$11e$1@inews.gazeta.pl>
    <jnuugj$ada$1@inews.gazeta.pl> <jo17h0$rvv$1@inews.gazeta.pl>
    <jo2i12$8ms$1@inews.gazeta.pl>

    On 05/05/2012 07:40, Sebastian Biały wrote:

    > Więc kod na destruktorach gwarantuje że jest ok pod warunkiem braku
    > bugow w kompilatorze. *Tego* nie gwarantuje, ale nie przypominam sobie
    > takowego w gcc. Przypuszczam jednak że wiekszą masz szanse na dowolnego
    > innego buga w C który też będzie wymagał wyjęcia gaśnicy. Taki zawód, co
    > poradzisz.

    Pod warunkiem ze nie zapomnisz napisac destruktora. Kod w C bedzie
    dzialal tak samo dobrze jesli nie zapomnisz wlaczyc przerwan. Ale to
    troche tak, jakby sie chcialo napisac "Hello, world" i zapomnialo o
    printf("Hello, world"); - przed tym sie nie zabezpieczysz.

    > To nijak nie tłumaczy rozłacznych punktów sekcji krytycznej.

    Tlumaczy - warunki sa sprawdzane w zupelnie roznych miejscach.
    Stworzenie poprawnej logiki do tego wymagalo troche sprytnego myslenia
    zeby 7 tranzystorow dobrze sterowac, ale bylo warto. Moglbym status
    trzymac w zmiennej i miec funkcje ktora by sterowala przerwaniami na
    podstawie tej zmiennej, ale robi to za mnie swiat zewnetrzny procka.

    Nawet bym to w C++ se napisal, tylko kto mi da cykle zegarowe procka na
    cos takiego?

    Poza tym to nie jest taka ksiazkowa sekcja krytyczna, to sie dzieje w
    przerwaniach i ilosc aktualnie nalozonych na siebie przerwan ma pewien
    wplyw na priorytet (czyli poczatek i koniec takiej 'udawanej' sekcji
    krytycznej bedzie sie wykonywal z roznymi priorytetami - logika jest
    dosc zagmatwana). To wszystko narzucone przez hardware jaki musi byc
    sterowany w czasie rzeczywistym. Sztuczka w tym zeby nie tracic czasu na
    sprawdzanie tych warunkow bo to wszystko sie wykonuje co 10/20/100/500us
    (a jest tam troche logiki i dosc duzo DSP).

    > To nijak nie tłumaczy rozłacznych punktów sekcji krytycznej.
    >
    > Pokaż syntetyczny przykład w którym sekcja krytyczna *musi* być
    > rozwałkowana.

    Wylaczam przerwanie, cos sie robi i chce wlaczyc przerwanie. W
    zaleznosci co sie stalo w miedzyczasie albo wlaczam albo nie. Z
    destruktowem musialbym kombinowac i miec jakies parametry mowiace czy
    destruktor ma przerwanie wlaczyc czy nie.Tak, wiem, da sie to zrobic na
    rozne sposoby, tylko skad ja kuzwa wezme tyle taktow asemblera na to?
    Juz pisalem - jedna mikrosekunda jest droga w tej aplikacji, wiec
    powstala troche niekonwencjonalna logika.

    > Bzdua. Zaczeło się od tego że Microchip dostarcza rozwiązania z lat 80
    > dla lemmingów.

    Czyli kompilator C - nazywajmy rzeczy po imieniu.

    > Pomimo tego że moze dostarczyć darmowe ciastko nie robi
    > tego.

    Czyli kompilator C++.
    Aha - polemizowalbym z tym 'darmowe'...

    Zapominasz o jednym - na ile wycenisz koszt szkolenia typowego inzyniera
    elektronika zeby umial wykorzystac C++? To sie nie oplaca - chcesz robic
    sztuke (perfekcyjna i ladna, ale tylko sztuke - bo to nie zmieni sposobu
    dzialania urzadzenia) dla sztuki, a tu chodzi o zarabianie kasy. Nic
    dziwnego ze ludzie sie nie zgadzaja.

    > A potem już poleciała standardowa dyskusja broniąca
    > "wystarczającego C" jakie już wiele razy widziałem.

    Czas zaakceptowac? ;-)

    --
    Jerry1111