eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-02 01:28:30
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-01 23:35, Andrzej Ekiert wrote:
    > Szablony to się właśnie przydają przy dużych programach, gdzie jest
    > potrzeba wykonywania tych samych operacji na różnych typach danych.

    Nie. Podstawowym zastosowaniem szablonów w małej skali beda traitsy i
    metaprogramowanie. Nijak nie ma tu mowy o powielaniu kodu w sensie
    std::vector< T >. To zupełnie inne zastosowanie niż to o którym piszesz.
    Ja rozumiem to jako podejście w stylu boost::mpl.

    > Destruktory to cecha obiektowa, której zalety wychodzą szczególnie w
    > przypadku typów polimorficznych

    Destruktory to cecha która nie wymaga podejścia obiektowego do
    programowania. Najprościej:

    struct CriticalSection {
    CriticalSection{ cli(); }
    ~CriticalSection{ sei(); }
    };

    To żadne programowanie obiektowe. A destruktor przydatny.

    > za to przez swoje "samoczynne" uruchamianie
    > się stanowią niezłą okazję do implementacji subtelnych bugów,
    > szczególnie u niezbyt doświadczonych programistów

    Odwrotnie: dzieki swojemu samoczynnemu dzialaniu *ochraniają* przed
    wieloma subtelnymi bugami w stylu "a mi się tu zapomniało zdjąć flagę
    przerwania".

    > podając to jako coś ponadmarginalnie przydatnego przy programowaniu
    > mikrokontrolerów 8-bit.

    Mi się przydaje. Przyznaje, idę pod prąd.

    > Po co epitety? Dowartościowujesz się obrażając programistów C?

    Ja juz nie musze się dowartościowywać od czasu kiedy usłyszałem od
    pewnego programisty uC że najlepszy kompilator to jakieś barachło pod
    DOSa w którym wszelakie optymalizacje należy i tak robić ręcznie w asm.
    Dziwnym trafem najczęsciej wlasnie takie teksty słyszę od tzw lemmingów.
    Ludzi którzy nie mają ochoty na zmiany, a na pewno nie w lepszym
    kierunku. Microchip doskonale wyczuł sytuacje dostarczając technologie
    wprost z lat 80. Malo tego, jest cała masa ludzi którzy preparują
    pseudo-merytoryczne argumenty dlaczego C jest lepsze niz C++ bo przeciez
    MC nie jest głupi.

    A MC nie jest głupi, ale tylko marketoidalnie...

    Moje marzenie to PIC w sensie peryferiów i AVR w sensie rdzenia. Ale sie
    nie doczekalem bo przyszły ARMy i pozamiatały.

    > Na moje stwierdzenie, że aby nie generować nadmiaru kodu, język trzeba
    > by okroić przez samoograniczenie programisty, gwałtownie protestujesz,
    > po czym stwierdzasz, że okroisz go z całego programowania obiektowego.

    Bo po co mi programownie obiektowe na 8-bit z 1k pamięci? C++ dostarcza
    masę innych narzędzi, obiekty to najmniej ważny element w uC.

    > Bardzo ciekawe. Akurat na twoje ulubione AVRy jest kompilator - powstał
    > pewnie tylko dla zabawy. Poza tym, tego twojego nagłego czepienia się
    > Ady nie rozumiem już zupełnie. To dlatego, że ja o niej napisałem, to
    > już musisz być koniecznie przeciw?

    Nie muszę. Ada to zacny język, choć obrośnięty legendą jakości która jak
    widać musi walczyć z faktami. Ale stawianie go obok C++ w kontekscie tej
    rozmowy uważam za niepoważne. *Nikt* nie pisze w Ada poza szumem
    statystycznym. Nie zmuszajmy MC żeby pisał kompilator Ady dla 0.01%
    programistow uC. Ale C++ mógłby. Wystarczylo sportować gcc. No chyba, że
    architektura PICów nie da się wmontować w backed gcc. Co za pech ...,
    znaczy design ...