eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-02 21:11:39
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-02 14:52, Andrzej Ekiert wrote:
    > Ładne. Ale szczerze mówiąc to nie bardzo widzę, jaki problem to
    > rozwiązuje w przypadku programowania naszego 8-bitowca z 1kB kodu.

    Powiedzmy - dopasowanie typu [char|short] licznika w czasie kompilacji.
    Policzenie jaki typ nalezy wybrać dla zbioru flag. Policzenie stalej w
    czasie kompilacji. Kompilacja warunkowa bez #define. Itd.

    > Sprytne i fajnie pokazuje, jak działa destruktor. Ale ja bym po prostu
    > napisał:
    > cli();
    > ... kod krytyczny
    > sei();

    teraz:

    cli()
    return
    goto
    break
    sei();

    I już po tobie. A po mnie nie.

    > Lepiej widać w jednym miejscu co się dzieje, bez szukania definicji
    > klasy CriticalSection, bez zastanawiania się gdzie jej obiekt wychodzi z
    > zasięgu

    Nie zastanawiasz sie. Na pewno wszystkie miejsca działają poprawnie. na
    tym polega sztuczka. Możesz oderwać się od assemblera i skupić na
    algorytmie. nadmierne przejmowanie się szczegółami uniemozliwia pisanie
    czytelnego kodu.

    >, no i bez ryzyka, że osoba, która nie jest autorem kodu nie
    > zauważy, że wsród paru zmiennych lokalnych jest jakiś dziwny pozornie
    > nieużywany obiekt.

    Jesli "pozornie nieuzywan obiekt" nazywa się SekcjaKrytyczna i on tego
    nie zauważy, to pozostawienie w tym miejscu makra, sei, cli nic nie
    pomoże - przecież pozornie jest nieużywane. Trudno, nie mówimy tutaj o
    programistach basica oddelegowanych do poprawiania C++.

    > Ja tam wolę widzieć przebieg programu, a nie musieć ciągle pamiętać, że
    > między ostatnią instrukcją funkcji, a '}' uruchomi się jeszcze seria
    > niewidzialnych funkcji.

    A więc dobrze podejrzewałem - jesteś assemblerowcem. Musisz wiedzieć co
    sie dzieje bo nie ufasz kompilatorom. Ja natomiast odwrotnie. Znajduje
    zdcecydowanie wiecej bugów we własnym kodzie niż w wygenerowanym przez
    kompilator.

    > Zresztą, akurat w mojej praktyce programowania
    > małych uC potrzeba nietrywialnej destrukcji "obiektu" zachodzi bardzo
    > rzadko.

    Mam to za darmo. Używam. PICowcy mogą tylko obejśc się smakiem albo
    ciągnąć tasiemcowe wywody dlaczego im to nie potrzebne.

    > Architektura 16-bit Microchipa (PIC24, dsPIC33) to właśnie coś takiego.

    Co takiego? Ślepą uliczkę sprzętowego stosu? Brak wsparcia poza żalosnym
    kompilatorem producenta? Nawt MC sie puknął w czolo i zakopał to cudo
    głęboko pod ziemią żeby już nie straszyło. Tylko że ARM jest już za tani
    i za dobry.

    > Bardzo elegancko zaprojektowana, przyjemnie się z tym pracuje - moim
    > zdaniem dużo ładniejsza niż MIPS, którego użyli w PIC32, oraz niż ARM.

    Dla mnie nie ma różnicy. Nie pisuje w assemblerze dla niepoznaki nazwanym C.

    Jasne. http://www.microchip.com/forums/m544964.aspx

    > Do 16-bit też pewnie mogliby to w miarę tanio zrobić -
    > mi zupełnie jednak na tym nie zależy.

    Słusznie. Nie ma targetu.