eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-02 23:53:32
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-02 22:32, Jerry1111 wrote:
    > Z tego by wynikalo ze 'ukryte' odblokowanie przerwan na koncu funkcji

    Na koncu bloku. Jesteś *pewny* że wiedz gdzie strzela destruktor?

    > jest mniej
    > niebezpieczne niz nieodblokowanie przerwan w ogole?

    Obydwa przypadki sa niebezpieczne. Wole ukryte ale *pewne* niż jawne i
    podatne na błędy.

    > No to powodzenia w
    > debugowaniu kodu ktory ma 300kB bez OSa w celu znalezienia ktora funkcja
    > za pozno wlacza przerwania.

    Wyłacza zawsze przed } kończącym dany blok lub natychmiast po
    opuszczeniu bloku inną metoda. W czym problem z tym "za późno" ? Możesz
    podać przykład?

    Stosowanie techniki "scoped" jest powszechne w świecie C++, choćby
    boost::scoped_lock. Stosuje sie bo można. Inne języki nie mają to sie
    nie stosuje.

    > Odwrotnie - pomaga to zamaskowac bug i zrobic go duzo trudniejszym do
    > wykrycia.

    Nie zgadzam się. Moje doświadczenia sa zupełnie inne. To działa tak:
    implementujesz raz i wiesz że działa. Przechodzisz do dalszych spraw nie
    przejmując sie że zapomnisz. Po prostu nie zapomnisz. *Zawsze* zadziała.
    Chyba że będzie bug w kompilatorze. Ale on może być też przy 2+2 w C.

    > Taaa... a te wszystkie samoloty co po swiecie lataja to w C++ pisane wg
    > Ciebie?

    Możesz zacytować moją wypowiedź z której wynika wprost że skoro Ada
    spowodował bum rakiety to C++ jest używany jako język firmware
    samolotów? Jakieś message id?

    > To ze nie wiesz/nie slyszales/nie podano do publicznej wiadomosci, nie
    > daje prawa nikomu mowic ze Ady sie nie uzywa. Uzywa sie w bardzo
    > powaznych zastosowaniach.

    Ktore stanowią szum statystyczny implementacji firmware na procesorach w
    ogóle. Co napisałem wydawalo mi się dość wyraźnie. Poza tym szumem - nie
    stosuje się.

    > PS: 'crap' to sie tlumaczy jako 'gowno' (z US english), a nie
    > 'beznadzieja'. Sprawdz w slowniku.

    Sprawdzałem. Ostatnio gówno bylo "shit". Ale ten świat idzie do przodu.