  • 11. Data: 2009-02-05 20:51:56
    Temat: Re: (OT) Zasilacz ATX - po co są szyny -5 i -12V
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    news:slrngomh92.4j8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    (ciap)

    Nalezy wspomnieć o takiej instytucji jak BOMiS, taki PeWeX na odwrót ;)

    Włodek

  • 12. Data: 2009-02-05 21:02:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Nalezy wspomnieć o takiej instytucji jak BOMiS, taki PeWeX na odwrót ;)

    A cóż to takiego w Bomisie było na odwrót? Pamiętam, że można było tam
    kupić (Wawa ul. Szpitalna) dużo różnistych elementów elektronicznych,
    jak najbardziej za złotówki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-02-05 21:12:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    > A cóż to takiego w Bomisie było na odwrót? Pamiętam, że można było tam
    > kupić (Wawa ul. Szpitalna) dużo różnistych elementów elektronicznych,
    > jak najbardziej za złotówki.

    BOMiS skupował mnóstwo rzeczy od osób fizycznych - to nie tylko sklepy
    z częściami...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-02-06 00:46:38
    Temat: Re: Zasilacz ATX - po co są szyny -5 i -12V
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Padre pisze:
    > obciążenie 300mA, więc na pewno nie służą do zasilania
    >
    > Pięknie to ująłeś :)

    Chodziło mi o to, że przetwornicy do CPU, GPU albo wiatraka z tego nie
    zasilę, co najwyżej może to służyć jako napięcie sygnałowe.

    Czyli podsumowując wątek i moje googlanie:

    -5V :
    znaczenie historyczne

    dawniej zasilanie procków, pamięci i magistrali ISA

    zniknęło z komputerów wraz z magistralą ISA

    -12V :
    * logiczna jedynka w RS-232
    * obecne w PCI

    Czy zniknie wraz eliminacją PCI i zintegrowanego z płytą RS-232?

    Bo np. w PCI-Express tego napięcia nie ma, więc karta I/O na PCI-Express
    musi sama wytwarzać napięcie ujemne dla RS-232.

  • 15. Data: 2009-02-06 08:29:22
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> wrote in message

    > Chodziło mi o to, że przetwornicy do CPU, GPU albo wiatraka z tego nie
    > zasilę, co najwyżej może to służyć jako napięcie sygnałowe.

    ????? Typowy wiatraczek kompowy ma 12V i ok. 0,1A - coś się plączesz w
    zeznaniach - poogladaj najpierw tabliczki znamionowe.

    Roman

  • 16. Data: 2009-02-06 08:52:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > BOMiS skupował mnóstwo rzeczy od osób fizycznych - to nie tylko sklepy
    > z częściami...

    Dokładnie, pecety z Singapuru (przywiezione przez osoby fizyczne) skupował
    BOMiS i sprzedawał instytucjom :)

    Włodek