-
1. Data: 2009-02-04 23:29:34
Temat: ATmega88: CRAFT
Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
http://www.linusakesson.net/scene/craft/
Chylę czoła.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
-
2. Data: 2009-02-05 00:55:24
Temat: Re: ATmega88: CRAFT
Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>
Adam Dybkowski pisze:
> Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
> http://www.linusakesson.net/scene/craft/
>
> Chylę czoła.
Niesamowite, jeszcze zbieram szczękę z podłogi.
Dariusz Żołna
-
3. Data: 2009-02-05 06:21:43
Temat: Re: ATmega88: CRAFT
Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>
Adam Dybkowski wrote:
> Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
> http://www.linusakesson.net/scene/craft/
Tu jest troche lepsze :P
http://belogic.com/uzebox/
-
4. Data: 2009-02-05 08:12:21
Temat: Re: ATmega88: CRAFT
Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
> Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
> http://www.linusakesson.net/scene/craft/
>
Obraz TV lub VGA można było wygenerować programowo już na starym
poczciwym AT90S2313. Problemem była mała ilość pamięci RAM. W przypadku
ATmega88 mamy jej sporo więcej i zegar dwa razy szybszy, ale metoda
generowania sygnału pozostała bez zmian. Swego czasu poczyniłem
"yntelygentny" kontroler video o rozdzielczości 320x256x16 kolorów na
pixel z ATmega32 kostką DRAM, jednym TTL-em i kilkoma elementami RC.
Wadą takich rozwiązań jest bardzo duże obciążenie procesora zadaniami
generowania obrazu. Choć z drugiej strony czas, w którym jest
"wyśwetana" ramka wokół czynnego pola obrazu jest na tyle długi, że
zostawia procesorowi więcej mocy obliczeniowej od niejednego Atari czy
Commodore :-)
Ostatnio przesiadłem się na ARM Atmela i jakoś tak mnie naszło czy aby
te procki nie będą się lepiej nadawały. Okazało się, że taki
AT91SAM7S256 jest do tego wręcz idealny. Kompletny sygnał TV o
rozdzielczości 320x256x1 robię praktycznie całkowicie sprzętowo.
Obciążenie procka jest minimalne (poniżej 1%). Oprócz procka do
szczęścia potrzebne są tylko trzy rezystory do "posklejania" sygnałów
video i synchro.
Pozdrawiam
Grzegorz
-
5. Data: 2009-02-05 16:36:43
Temat: Re: ATmega88: CRAFT
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
napisał w wiadomości news:gme7hg$4fi$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
>> Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do
>> monitora (VGA)?
>> http://www.linusakesson.net/scene/craft/
>>
> Obraz TV lub VGA można było wygenerować programowo już na starym
> poczciwym AT90S2313. Problemem była mała ilość pamięci RAM. W
> przypadku ATmega88 mamy jej sporo więcej i zegar dwa razy
> szybszy, ale metoda generowania sygnału pozostała bez zmian.
Metoda jest prosta, wyrobic sie w czasie juz nie takie proste :-)
Jestem pod wrazeniem .. kiedy oni daja rade wygenerowac zawartosc
pamieci video ?
> Ostatnio przesiadłem się na ARM Atmela i jakoś tak mnie naszło
> czy aby te procki nie będą się lepiej nadawały. Okazało się, że
> taki AT91SAM7S256 jest do tego wręcz idealny. Kompletny sygnał TV
> o rozdzielczości 320x256x1 robię praktycznie całkowicie
> sprzętowo. Obciążenie procka jest minimalne (poniżej 1%).
Jest tam jakis DMA nadajacy sie do uzycia ?
Znaczy sie procek z karta video, nie liczy sie :-)
J.
-
6. Data: 2009-02-05 16:57:06
Temat: Re: ATmega88: CRAFT
Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
Użytkownik J.F. napisał:
>
>> Ostatnio przesiadłem się na ARM Atmela i jakoś tak mnie naszło
>> czy aby te procki nie będą się lepiej nadawały. Okazało się, że
>> taki AT91SAM7S256 jest do tego wręcz idealny. Kompletny sygnał TV
>> o rozdzielczości 320x256x1 robię praktycznie całkowicie
>> sprzętowo. Obciążenie procka jest minimalne (poniżej 1%).
>
> Jest tam jakis DMA nadajacy sie do uzycia ?
> Znaczy sie procek z karta video, nie liczy sie :-)
>
Jest DMA i śliczny 32-bitowy rejestr szeregowy :-) Timerem w trybie PWM
generuję impulsy synchro, a rejestrem szeregowym popędzanym z DMA
generuję sygnał video. W obsłudze przerwania co 64us muszę tylko
załadować nowy adres dla DMA, dosłownie kilka rozkazów. Generowanie
obrazu czarno-białego jak znalazł :) Ostatnio udało mi się posterować
stary monitor od karty Hercules w normalnej rozdzielczości graficznej
Herculesa 720x348. Więcej zabawy byłoby z kolorem, bo trzeba by dorzucić
jakiś rejestr z zatrzaskiem coby z szeregówki zrobić choć po jednym
bicie na kolor. Oczywiście problemem jest ilość dostępnego RAM-u. Przy
monochromatycznym Herculesie znika 720x348/8 czyli prawie 32KB.
Pozdrawiam
Grzegorz
-
7. Data: 2009-02-09 03:14:45
Temat: Re: ATmega88: CRAFT
Od: "sofu" <m...@o...pl>
Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
news:gmdddh$jpe$1@inews.gazeta.pl...
Adam Dybkowski pisze:
> Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
> http://www.linusakesson.net/scene/craft/
>
> Chylę czoła.
Niesamowite, jeszcze zbieram szczękę z podłogi.
Dariusz Żołna
----------
A ja walilem łbem o ściane jak komunisci po śmierci Stalina.
Jeszcze teraz jestem w szoku!
Janusz