  • 31. Data: 2017-05-05 13:18:50
    Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 04.05.2017 o 17:50, J.F. pisze:

    >Nawet jeśli, to w Chinach trzeba je dowieźć do lotniska

    Trzeba.

    >przepuścić przez cło i bezpieczeństwo,

    A po co ?

    >załadować na samolot,

    jak od razu w odpowiednich pojemnikach, to znikomy problem :-)

    >przelecieć Azję i pół Europy, wylądować

    Sadzac po czasie dostawy, to raczej statkiem, ale statek tez kosztuje.

    > i znów przepuścić przez cło. Ktoś za to musi zapłacić

    A to nie poczta polska ?
    Ewentualnie - clo omija ?

    >i nie wydaje mi się, żeby to było za free czy nawet jednego dolara.

    Ano nie, ale ceny widziales - czasem 0, czasem troche.

    Przy czym to moze nieco inaczej wygladac - towary trzeba zapakowac,
    opisac, wsadzic w kontener, byc moze liste do ich UC sporzadzic,
    zaladowac na statek,
    wyladowac kontener ... a od Gdanska to juz PP niech sie martwi.

    Niewatpliwie troche kosztuje, tym niemniej wielu wysylkowych
    sprzedawcow ma wliczone w cene, przynajmniej czesc tych kosztow.

    A umowa miedzy pocztami wcale by mnie nie zdziwila - my wam, wy nam, a
    rozliczac nie ma co, bo sie skompensuje ... ha, ha , ha :-)

    A mala paczka w kontenerze moze na tyle malo kosztowac, ze nie ma o
    czym mowic.

    J.

  • 32. Data: 2017-05-05 13:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2017 o 13:18, J.F. pisze:

    > przepuścić przez cło i bezpieczeństwo,
    >
    > A po co ?

    Nie wiem - z trackingu wynika. Pewnie jedni sprawdzają, czy to co w
    paczce to wolno wywozić, drudzy, czy wolno do samolotu załadować. Tak mi
    intuicja podpowiada, ale się nie znam:P

    > jak od razu w odpowiednich pojemnikach, to znikomy problem :-)

    No patrz - a paxy się sami ładują bez pojemników, ale za darmo nie
    wspuszczają:P

    > Sadzac po czasie dostawy, to raczej statkiem, ale statek tez kosztuje.

    Samolotem. Jak się jeden rozbił ostatnio to sporo paczek z aliexpress
    miało w trackingu "lost due ATC accident" czy jakoś tak.

    > A to nie poczta polska ?
    > Ewentualnie - clo omija ?

    Wydaje mi się, ze to coś to się Urząd Celny nazywa i jestem prawie
    pewny, że coś to kosztuje. I nie - nie omija - po prostu cześć
    przepuszczają bez płacenia cła.

> [...]
    > zaladowac na statek,
    > wyladowac kontener ... a od Gdanska to juz PP niech sie martwi.

    Jeszcze raz - paczki z Ali latają samolotami i lądują (w moim przypadku)
    w WER Warszawa a nie żadnym porcie (morskim)

    > Niewatpliwie troche kosztuje, tym niemniej wielu wysylkowych sprzedawcow
    > ma wliczone w cene, przynajmniej czesc tych kosztow.

    Daj spokój - kupuję czasem jakieś pierdoły za 4 dolce i darmową wysyłką.

    > A mala paczka w kontenerze moze na tyle malo kosztowac, ze nie ma o czym
    > mowic.

    Dobra - pierwsze z brzegu:

    https://www.aliexpress.com/item/ROCK-Original-32cm-1
    00cm-200cm-Length-USB-Data-Cable-For-Apple-iPhone-5-
    6-6p-high/32512307448.html?scm=1007.14594.81236.0&pv
    id=4d8e691d-d090-41fe-a771-c1483fc64259

    Wyślij pustą kopertę za 0,62 dolara (zakładam, ze sam kabelek jest gówno
    wart) - gdziekolwiek - może być kancelaria prezydenta - zabraknie ci 21
    groszy do najtańszego znaczka;)

    Shrek

  • 33. Data: 2017-05-05 15:04:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem - z trackingu wynika. Pewnie jedni sprawdzają, czy to co w
    >paczce to wolno wywozić, drudzy, czy wolno do samolotu załadować. Tak
    >mi intuicja podpowiada, ale się nie znam:P

    Firma chinska, samolot chinski - to moze nie trzeba :-)

    >No patrz - a paxy się sami ładują bez pojemników, ale za darmo nie
    >wspuszczają:P

    Ale 20 kg bagazu za darmo, a przeciez tak samo trzeba go przerobic
    :-)

    >Samolotem. Jak się jeden rozbił ostatnio to sporo paczek z aliexpress
    >miało w trackingu "lost due ATC accident" czy jakoś tak.

    I dostawe miales jaka -5 dni, czy 5 tygodni ?

    >Wydaje mi się, ze to coś to się Urząd Celny nazywa i jestem prawie
    >pewny, że coś to kosztuje.

    W normalnych warunkach kosztuje, ale poczta moze ma jakies obejscia ?

    >I nie - nie omija - po prostu cześć przepuszczają bez płacenia cła.

    Przybic pieczatke "obowiazek zaplacenia cla spoczywa na adresacie" to
    nie jest duzy koszt :-)

    >Jeszcze raz - paczki z Ali latają samolotami i lądują (w moim
    >przypadku) w WER Warszawa a nie żadnym porcie (morskim)

    Do mnie szlo z miesiac - mowisz, ze to samolotem ?

    >Daj spokój - kupuję czasem jakieś pierdoły za 4 dolce i darmową
    >wysyłką.

    Kosztu wypelnienia SAD w tym nie ma :-)

    Ale tak jak w Amazonie czy innej firmie - koszt dostawy np 15 zl, w
    tym jest i kurier, ale tez musi byc koszt spakowania, pudelka, itp.
    A sama firma kurierska wezmie 15 zl ... no moze 10zl.

> [...]

    >gówno wart) - gdziekolwiek - może być kancelaria prezydenta -
    >zabraknie ci 21 groszy do najtańszego znaczka;)

    Dokladnie tak.
    Ale ... jak takich kopert firma zbierze caly kontener, to zakladam, ze
    moze go dostarczyc do Polski za powiedzmy 1000$.
    A w srodku 10 tys kopert i wychodzi im 10c za koperte.

    Tylko przystawi pieczatke "China Poczta Ludowa" i dostaczyc Poczcie
    Polskiej na lotnisku lub w porcie.
    Ewentualnie na dworcu.

    J.

  • 34. Data: 2017-05-05 15:08:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Masz racje wzruszylem się ciezkim losem niemieckich pasibrzuchow
    >którzy zamiast 30 zarobią 3 miliardy :-)

    Ale wiesz, pelnoskalowo, to by moglo byc, ze zamiast 30mld zarobia 0
    przez najblizsze 10 lat.
    I jak tu zyc, jak sluzbe utrzymac.

    A to i tak wariant optymistyczny, bo w pesymistycznym to firma pada
    :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-05-05 18:39:56
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 01.05.2017 o 00:35, Tomasz Pyra pisze:

    > O ile wyższe zużycie paliwa zaakceptujesz?

    O, nie, nie :)
    Tu nie masz specjalnego wyboru - są normy emisji, gramy na kilometr i
    nie ma bata, żeby samochód spalił więcej niż [...], bo wtedy
    wyemitowałby zbyt dużo, a tak nie wolno.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 36. Data: 2017-05-05 19:57:30
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w

    > O, nie, nie :)
    > Tu nie masz specjalnego wyboru - są normy emisji, gramy na kilometr i
    > nie ma bata, żeby samochód spalił więcej niż [...], bo wtedy
    > wyemitowałby zbyt dużo, a tak nie wolno.

    Powiedz to mojej prawej nodze, która potrafi w cywilnej jeździe z 6.8l/100km
    zrobić 12l/100km :)

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2017-05-05 20:46:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2017 o 15:04, J.F. pisze:

    > I dostawe miales jaka -5 dni, czy 5 tygodni ?

    5 tygodni.

    > Do mnie szlo z miesiac - mowisz, ze to samolotem ?

    Tak.

> [...]
    > A w srodku 10 tys kopert i wychodzi im 10c za koperte.
    >
    > Tylko przystawi pieczatke "China Poczta Ludowa" i dostaczyc Poczcie

    Dobra - to zamiast do naszej kancelarii prezydenta wyślij do chińskiej
    kancelarii prezydenta:P

    Shrek

  • 38. Data: 2017-05-05 21:42:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 May 2017 20:46:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > 5 tygodni.

    > Tak.

    Jak na samolot to troche dlugo, nie uwazasz?

    Maja specjalna poczekalnie dla przesylek niepriorytetowych, czy
    czekaja na uzbieranie calego samolotu do Warszawy ?

> [...]
    id=4d8e691d-d090-41fe-a771-c1483fc64259

    > Dobra - to zamiast do naszej kancelarii prezydenta wyślij do chińskiej

    Ale to byc musial spytac prezesa PP za ile jest sklonny dostarczyc 10
    tys przesylek do chinskiej kancelarii prezydenta.
    Choc jak znam PP - nie bedzie chcial negocjowac :-)

    J.

  • 39. Data: 2017-05-05 22:01:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 maja 2017 21:42:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Maja specjalna poczekalnie dla przesylek niepriorytetowych, czy
    > czekaja na uzbieranie calego samolotu do Warszawy ?
    Zamawiałeś kiedykolwiek cokolwiek z Aliexpress chociażby?
    Zerkałeś od czasu do czasu na ichni tracking?
    Czy trolujesz dla zasady?

  • 40. Data: 2017-05-05 22:32:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 May 2017 13:01:53 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Zamawiałeś kiedykolwiek cokolwiek z Aliexpress chociażby?
    > Zerkałeś od czasu do czasu na ichni tracking?

    Nie zerkalem.

    > Czy trolujesz dla zasady?

    I gdzie przesylka jest przez te 5 tygodni ?

    J.