    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
    Date: Fri, 5 May 2017 13:36:22 +0200
    <oecmje$gdj$1@node1.news.atman.pl> <oeeih4$994$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <590b372f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <590b4b99$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    <590b4de1$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <oefk33$2l6$6@node1.news.atman.pl>
    <590c5f9f$0$652$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 05.05.2017 o 13:18, J.F. pisze:

    > przepuścić przez cło i bezpieczeństwo,
    >
    > A po co ?

    Nie wiem - z trackingu wynika. Pewnie jedni sprawdzają, czy to co w
    paczce to wolno wywozić, drudzy, czy wolno do samolotu załadować. Tak mi
    intuicja podpowiada, ale się nie znam:P

    > jak od razu w odpowiednich pojemnikach, to znikomy problem :-)

    No patrz - a paxy się sami ładują bez pojemników, ale za darmo nie
    wspuszczają:P

    > Sadzac po czasie dostawy, to raczej statkiem, ale statek tez kosztuje.

    Samolotem. Jak się jeden rozbił ostatnio to sporo paczek z aliexpress
    miało w trackingu "lost due ATC accident" czy jakoś tak.

    > A to nie poczta polska ?
    > Ewentualnie - clo omija ?

    Wydaje mi się, ze to coś to się Urząd Celny nazywa i jestem prawie
    pewny, że coś to kosztuje. I nie - nie omija - po prostu cześć
    przepuszczają bez płacenia cła.

    > Przy czym to moze nieco inaczej wygladac - towary trzeba zapakowac,
    > opisac, wsadzic w kontener, byc moze liste do ich UC sporzadzic,
    > zaladowac na statek,
    > wyladowac kontener ... a od Gdanska to juz PP niech sie martwi.

    Jeszcze raz - paczki z Ali latają samolotami i lądują (w moim przypadku)
    w WER Warszawa a nie żadnym porcie (morskim)

    > Niewatpliwie troche kosztuje, tym niemniej wielu wysylkowych sprzedawcow
    > ma wliczone w cene, przynajmniej czesc tych kosztow.

    Daj spokój - kupuję czasem jakieś pierdoły za 4 dolce i darmową wysyłką.

    > A mala paczka w kontenerze moze na tyle malo kosztowac, ze nie ma o czym
    > mowic.

    Dobra - pierwsze z brzegu:

    https://www.aliexpress.com/item/ROCK-Original-32cm-1
    00cm-200cm-Length-USB-Data-Cable-For-Apple-iPhone-5-
    6-6p-high/32512307448.html?scm=1007.14594.81236.0&pv
    id=4d8e691d-d090-41fe-a771-c1483fc64259

    Wyślij pustą kopertę za 0,62 dolara (zakładam, ze sam kabelek jest gówno
    wart) - gdziekolwiek - może być kancelaria prezydenta - zabraknie ci 21
    groszy do najtańszego znaczka;)

    Shrek