eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszliRe: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca
    nawet tych co lekko go przeszli
    Date: Mon, 27 Apr 2020 22:56:54 +0200

    W dniu 2020-04-27 o 21:19, mk4 pisze:

    > 1) Moze akurat im zaszkodzilo a 95% innych nic takiego sie nie dzieje.
    Może tak być, problem jest taki że po wyleczeniu nikt ich nie bada, tych
    nurmków pewnie by też nie badali gdyby dali rady nurkować, widocznie nie
    dają rady i wszyło szydło z worka.

    > To tak jak ze smiercia - 98% przezywa a 2% umiera. Z powikłaniami moze
    > być tak samo. Z grypa jest podobnie.
    No nie, grypa daje znikomy procent powikłań w stosunku do tego wirusa,
    zresztą już było kilku co to twierdzili że to tylko inna grypa a później
    musieli zmienić zdanie.

    > 2) Być moze nurkowie maja juz zajechane płuca ze wzgledu na nurkowanie.
    > Wiec u nich tego typu powikłania mogą być np. bardzo prawdopodobne.
    Ale tam się wypowiadał lekarz, nawet chyba profesor medycyny, czyli
    raczej osoba nieprzypadkowa i wie co mówi, chyba że dziennikarz
    poprzekręcał bo to też możliwe.

    > 3) Jest to jakis arykulik majacy wywolac sensacje. Teraz kazdy probuj
    > eukrecic jakies swoje lody na koronawirusie. Myśle, ze mozna to sobie
    > ocenic n ainnyhc przykładach, które są nieco bliżej nas i jesteśmy je w
    > stanie w wiekszym stopniu zweryfikować.
    Ale że uszkadza płuca to już było wcześniej wiadomo, nowość to to że
    dzieje się to u tych co lekko przeszli wirusa.

    > 4) Jak można mowić o trwałym uszkodzeniu czegoś skoro minęło tak mało
    > czasu. Jak im zrobią badania za rok i wtedy nadal będzie duży problem
    > wtedy można zacząć uzywac słowa trwale. W obecnych oparach absurdu nawet
    > ciezko ustalić czy już przeszli zakążenie tym wirusem czy jeszcze nie.
    Zauważ że wypowiada się lekarz, chyba wie co mówi.

    > Swoją drogą jakoś nikt dotad nie stwierdził, czy z tego wirusa w ogole
    > mozna sie wyleczyć. Czy być moze jest jak z opryszczką - ja sie raz
    > złapie to ma się juz do końca życia. To np. by mnie ciekawiło ale jakos
    > o tym cicho szaaaaa. Bo jak wirus zostaje z zakazonymi na zawsze to te
    > wszystkie kwarantanny i inne bztedy mozna miedzy bajki wlozyc.
    Podobna da się wyleczyć.

    > Inna sprawa to taka, ze nikt nie mowi ile tak naprawde trzeba wirusa
    > zeby byla realna szansa na zakażenie. Cala nakrecana panika podsycana ze
    > wszech strona stara sie nam wmowic, ze kazdy kontakt to realna mozliwość
    > zarażenia. A tak nie jest
    No wynika że mało bo zaraźliwość jego jest bardzo wysoka.

    .
    > To tak jak z HIV bylo/jest. Jak wykonali transfuzje zakazona krwia to
    > raczej inforkcj apewna. Ale jakies ukłucia, zastrzyki zakazoną igłą,
    > stosunki itp - tu już można było sie zarazić ale niekoniecznie.
    > Decydowała częstość tych zdarzeń i dodatkowe czynniki. A tutaj ani słowa
    > o tym tylko sianie paniki.
    I uważasz że cały świat zwariował i niepotrzebnie sieje panikę? a nie
    jest jeden co nie sieje, to Białoruś.

    > Kolejna rzecz to epatowanie liczbami a własciwie manipulowanie liczbami.
    > Czerwone słupki się pietrzą. Tyle, że przy tych słupkach np. dla Polski
    > nikt nie chce narysowac słupków ile normalnie każdego dnia umiera osób.
    Ale co z tego, generalnie ludzie umierają w domach i nikt sie nimi nie
    zajmuje,
    ale jak umiera w szpitalu to muszą określić przyczynę, czasem na oko,
    ale nadal, tak jest na całym świecie.
    Więc są to dwie różne statystyki.

    > Cala sytuacja z tym wirusem jawi mi sie jak obraz ze średniowiecza. Brak
    > merytoryki i działań opartych na rzetelnej wiedzy ustępują miejsca
    > szarlatanerii spirali paniki i szamanskim praktykom. Na zasadzie - nie
    > wiemy ani czy to pomaga ani czy to szlodzi - ale chlopek roztropek
    > myśli, że być moze szkodzi - wiec wprowadzmy jakies kolejne
    > ograniczenie. Tak na wszelki wypadek. Średniowiecze i ciemnota napedzana
    > panika.
    I uważasz że cały świat jest w średniowieczu?

    > A szczytem jest luzowanie tych obostrzeń kiedy mamy 400-500 zakażen
    > dziennie w kontekscie ich wprowadzania jak mielismy 50 dziennie. To
    > chyba dobitnie pokazuje ile warte są oficjalne wypowiedzi nakrecane
    > przez media i do jakiego poziomu absurdu dobilismy w calej sprawie.

    Wyobraź sobie że są kraje które tak samo zrobiły, nie tylko my.

    --
    Janusz