  • 31. Data: 2023-01-15 11:01:43
    Temat: Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2023 23:27, Marek wrote:
    > Ale to 99.997% tfu-rców w internecie!

    Podobnie jak 99.997% operatorów furmanek, kiedy pojawiły się pierwsze
    żelazne drogi i silniki spalinowe!

    > Przedstawiasz to jakby to
    > biadolenie dochodziło od jakiegoś  nic nie znaczącego promila

    Po pierwsze przesadzasz wielowymiarowo. Sztuka nie chowa się *cała* w
    internecie. 99.997% to gruba przesada. Wyniki generowane przez AI nie
    różnią się jakościowo od kopisty z deptaku w Szczawnicy czy operatora
    spiraconego Photoshopa i, co wydaje się, umyka większości, nie masz nad
    tym pełnej kontroli, wyniki są tylko zgodne z opisem, ale nie
    *dokładnie* tak, jak chcesz.

    Chałtura, w przypadku sztuki, zawsze była większą częścią, to nie ulega
    wątpliwości, a internet zmultiplikwoał to wielokrotnie, choć dalej
    najwięcej chałtury produkują tani "artyści od photoshopa". Będą kwiczeć
    i nie mam z tym śladu problemu, bo ich rola społeczna jest zastępowalna
    automatyką, jak furmanki silnikami spalinowymi.

    Ze dwa lata temu pojawiły się serwisy, generujący twarze w jakości
    "reklamowej":

    https://generated.photos/
    https://thispersondoesnotexist.com/

    Jak tam fotografowie, już stracili pracę i kopią rowy? Nie? To moze i Ci
    graficy, zostali zwolnieni nieco zbyt nerwowo. Po chwilowej facynacji
    nową technologą okaże się, że wielu rzeczy nie da się tym zrobić.

    > zatrudnionych bo przecież w większości grafikę tworzą same Witkace czy
    > inne VanGogi i im zastąpienie przez AI nie grozi.

    Nie, dalej używasz argumentacji operatorów furmanek, że "większośc
    towartów przewożona jest przez furmanki, wozy drabiniaste i karoce". No
    wiec Ci operatorzy furmanek mogą, jeśli mają talent, przekwalifikować
    się na kierowców samochodów albo maniukiurzystów. Niestety to przychodzi
    z kosztem: nie dało się zalać w trupa podczas pracy i o to cały ból dupy
    przeciętnego woźnicy.

    > I nie, ci pierwsi nie przerzucą się na kopanie rowów, oj nie.

    Wiec zostaną wyeliminowani społecznie jako nieużyteczni. Ale wydaje mi
    się, że się przekawlifikują. Głód (w tym na nowego iPhone) jest cieżki
    do stłumienia, jak już raz człowiek był w lower-middle class. To
    instynkt przeciętnego patusa z przedmieści Warszawy, podstawowy napęd
    naszego społeczeństwa.

    Ja przygotowany jestem. Elektrykę robić potrafię, hydraulikę też, kilka
    innych rzeczy też się znajdzie, ostatecznie wiem też którą stroną trzyma
    się miotłę. W razie co, na ostatnie 10 lat do emerytury, jestem w stanie
    pracować w innym zawodzie.

    O ile emerytura bedzie, co pewne nie jest. Ostatecznie można przydać się
    jako karma dla robaków albo, w przypadku kiepskiego rozwiązania obecnego
    konfliktu, częscią opadu promieniotwórczego.

    Jakieś rozwizanie się znajdzie.

  • 32. Data: 2023-01-15 22:48:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2023 11:01:43 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Podobnie jak 99.997% operatorów furmanek, kiedy pojawiły się
    > pierwsze
    > żelazne drogi i silniki spalinowe!

    Dokładnie!

    > Po pierwsze przesadzasz wielowymiarowo. Sztuka nie chowa się *cała*
    > internecie. 99.997% to gruba przesada.

    Zaraz, przed chwilą przyznałeś rację skali operatorów furmanek a
    teraz twierdzisz, że to przesada?

> [...]
    > nad
    > tym pełnej kontroli, wyniki są tylko zgodne z opisem, ale nie

    Trudno mi prowadzić dyskusje z kimś kto albo sprawia wrażenie, że nie
    używa (lub nie umie) w pracy na codzień dalle2/midjourney albo
    prowokuje udając kogoś, kto mentalnie w AI został kilka lat temu.
    Otóż wymienione narzędzia w 100% spełniają potrzeby i generują to co
    chcę. Tylko oczywiście trzeba umieć zapytać. Dziś 99% nie umie
    prawidłowo zapytać google a co dopiero podejść odpowiednio AI, by
    uzyskać to co się chce.

    > Nie, dalej używasz argumentacji operatorów furmanek, że "większośc
    > towartów przewożona jest przez furmanki, wozy drabiniaste i karoce".

    Bo tak jest. To, że z tym się nie zgodzisz nie zmienia tego faktu.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2023-01-16 10:42:51
    Temat: [OT] Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.01.2023 o 13:01, heby pisze:
    > Pamietasz jak wchodził excel a lata po nim programy księgujące? Księgowe
    > najpierw rechotały, potem pukały się w głowę a potem zajęły się czymś
    > innym, niż debilne podliczania słupków.

    Dzięki czemu podatki mogą być bardziej skomplikowane,
    i promocje typu rabat x% na zakup n-tego produktu przy zakupie innego
    produktu z kategorii c na aktywną kartę lojalnościową aktywowaną co
    najmniej m dni przed rozpoczęciem promocji z limitem 2 promocji na osobę,
    i tyle poziomów ulg na bilety ile jest liczb naturalnych między 1 a 100
    itd.

    Zamiast liczyć wystarczy wpisać formułkę, tyle że z tą formułką jest
    mniej więcej tyle samo roboty co wcześniej z ręcznym liczeniem.

    --
    SW3

  • 34. Data: 2023-01-16 13:08:30
    Temat: Re: [OT] Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2023 10:42, SW3 wrote:
    > Zamiast liczyć wystarczy wpisać formułkę, tyle że z tą formułką jest
    > mniej więcej tyle samo roboty co wcześniej z ręcznym liczeniem.

    Nie. Ręczne liczenie powoduje błędy, białko się do tego nie nadaje.
    Liczenie formułką co najwyżej błedy grube, a te potrafimy od dziesiętek
    lat minimalizować na różne sposoby przed uzyciem formułki na produkcji.

  • 35. Data: 2023-01-16 14:16:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jan 2023 13:08:30 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie. Ręczne liczenie powoduje błędy, białko się do tego nie nadaje.

    Z wyłączeniem Azjatów.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2023-01-17 09:38:03
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 16.01.2023 o 13:08, heby pisze:
    > Nie. Ręczne liczenie powoduje błędy, białko się do tego nie nadaje.
    > Liczenie formułką co najwyżej błedy grube, a te potrafimy od dziesiętek
    > lat minimalizować na różne sposoby przed uzyciem formułki na produkcji.

    Nie pisałem o jakości, tylko o czasochłonności. Oczywiście w
    przybliżeniu. Wiadomo, że im więcej danych tym większy zysk z automatyzacji.
    Teraz skomplikowanych formułek w większości nie piszą księgowi, tylko
    wyspecjalizowane firmy, z rzeszami sprawdzaczy. Piszą raz dla wielu
    księgowych. I dlatego podatki mogą być bardziej skomplikowane. Stawiam
    orzechy przeciwko orzechom, że gdyby nie komputery to zabrakło by ludzi
    do obsługi obecnych przepisów.
    W tym miejscu bardzo na miejscu jest stwierdzenie, że komputer pomaga
    zaoszczędzić połowę pracy, której by nie było gdyby nie komputery :)

    --
    SW3

  • 37. Data: 2023-01-17 19:02:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Albo o wiersz o miłości i śmierci. Ale żeby wszystko było wyrażone
    > językiem wyższej matematyki, a zwłaszcza algebry tensorów. Może być
    > również wyższa topologia i analiza. A przy tym erotycznie silne,
    > nawet zuchwałe, i w sferach cybernetycznych. Ciekawe, czy sam będzie
    > kombinował, czy...

    Miłość i śmierć to dwa skrajne, ale nierozerwalnie połączone ze sobą
    aspekty istnienia. Możemy je opisać językiem algebry tensorów jako
    dwa skrajnie różne tensory osobowości. Miłość to tensor symetryczny,
    składający się z różnych składowych reprezentujących emocje, uczucia,
    namiętności, zaś śmierć to tensor antysymetryczny, składający się z
    składowych reprezentujących brak, pustkę, koniec.

    Aby opisać ich interakcje, możemy użyć pojęcia topologii miłości
    i śmierci. W tej perspektywie miłość to odpowiedni kontrakcja tensorów,
    który daje pozytywny skalar, oznaczający pozytywne emocje i przyjemność,
    natomiast śmierć to odpowiedni kontrakcja tensorów, który daje negatywny
    skalar, oznaczający negatywne emocje i cierpienie.

    Na końcu, w sferach cybernetycznych, miłość i śmierć mogą być opisane
    jako dwa skrajnie różne procesy algorytmiczne, jeden generujący pozytywne,
    a drugi negatywne sygnały. Erotyczne aspekty miłości mogą być opisane
    jako połączenie różnych składowych tensorów związanych z namiętnością
    i seksualnością.

    --
    Precz mi, precz, Laplasjany z wieczora do ranka,
    I wersory wektorów z ranka do wieczora!

  • 38. Data: 2023-01-17 19:42:13
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Nie o to chodzi, masochisto.
    > Tylko o to, że była płytka - jednostronna - i miała dużo krosów.

    10 elementów na krzyż, płytka jedna z dwóch w tym druga dwustronna.
    Zerknąłem na kika płyt PRLoskich odb. radiowych, elementów 10x wiecej i kilka
    dodatkowych
    zwór robionych przewodami.

    > Oczywiście coś możliwe tylko wtedy, gdy ktoś jeden ma cały projekt w małym palcu

    I mechanikę i obudowe i marketing i 10 innych spraw. Dyskietki też robil wałkiem do
    ciasta?
    Ogarniał tylko elektronikę. Przesadzasz.

  • 39. Data: 2023-01-17 19:57:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/01/2023 09:38, SW3 wrote:
    > Nie pisałem o jakości, tylko o czasochłonności.

    Czasochłonnośc polega na przerzucaniu jakiś cyferek z papierowej tabelki
    A do B i wykonania na nich jakiejś operacy matematycznej po drodze.
    Czasochłonnośc wynika z faktu, że format danych wejściowych i
    wyjściowych jest białkowy, a nie optymalny do danej operacji. Zmień
    format danych, a istnienie księgowych (tej wersji 1.0 z kalkulatorem)
    staje się zbędne.

    > Stawiam
    > orzechy przeciwko orzechom, że gdyby nie komputery to zabrakło by ludzi
    > do obsługi obecnych przepisów.

    Obecnie też zabrakło. Polski Chaos, bez względu na formułki, jest
    głównie problemem decyzyjnym a nie ksiegowym. Innymi słowy, czy
    pieruszka to aby na pewno nie odpad elektroniczny, bo przepisy nie są
    jasne w dowolnej kwestii. Tutaj komputery nie pomogą i w zasadzie o to
    głównie chodzi.

    > W tym miejscu bardzo na miejscu jest stwierdzenie, że komputer pomaga
    > zaoszczędzić połowę pracy, której by nie było gdyby nie komputery :)

    Takie powiedzenia zwyczajowo slyszałem z ust ludzi niemających pojęcia o
    informatyce, starających się ukrywać swoje niekompetencje. Bez urazy, to
    nie do Ciebie, to tylko taka obserwacja ogólna na przestrzeni 30 lat
    wciskania się kompuerów w życie biednych księgowych.

    Doprowadź do tego, aby nie politycy, a ludzie z mózgiem pisali przepisy
    w postaci formułek, to cała warstwa pośrednia pasożytów w postaci
    radców, pracowników US itp stanie się zbędna bo formułki owe staną się
    wprost reużywalne w software.

    Utopia. Nie wiem czy chcę i to raczej nie jest możliwe. Ale pomarzyć można.

  • 40. Data: 2023-01-21 14:33:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 17 stycznia 2023 o 19:42:14 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):
> [...]
    ciasta?
    > Ogarniał tylko elektronikę. Przesadzasz.

    Z PRLu to ty jesteś i tam zostałeś.
    Zilog też niczego nie dokonał? MOS technology?

    A płytka jedna, jednostronna i nawet bez krosów - przynajmniej tak wygląda na
    zdjęciach, chyba że krosy po solder side.

    Mechanikę kupili tanio od shugarta, bez kontrolera - a to kontroler kosztował krocie,
    również w produkcji - a Woz zrobił go za grosze - a w tej samej cenie sprzedawali, bo
    był lepszy!
    Dyskietki były tanie u tych, co je robili.
    A obudowę mieli własną, żeby nie było podróbek.

    A nie jak w PRLu - doczytaj sobie, dlaczego Elwro 800 Junior miał na obudowie
    podstawkę pod nuty...