  • 21. Data: 2012-01-07 21:16:35
    Temat: Re: [OT] Re: Twierdzenie Kotelnikowa-Shannona
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    identifikator: 20110701 wrote:

    >> Dwa indyki i szpulka drutu.
    >
    > nie na temat
    >
    > PEDALE!

    Cześć PEDALE!

    Masz ciekawe imię.

    Waldek

  • 22. Data: 2012-01-07 21:18:01
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Cześć PEDALE!
    >
    > Masz ciekawe imię.

    wcale się nie rymuje!

  • 23. Data: 2012-01-07 21:21:00
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    SORY!
    eot

  • 24. Data: 2012-01-07 22:35:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 07.01.2012 22:11, identifikator: 20110701 pisze:
    > pracują teraz 160+dBm
    >
    > co Ty tu napisałeś, 160 decybeli poniżej szumów?
    napisałem (błędnie) coś innego, ale chodziło mi o to.

    > może chodziło Ci o -160dBm po prostu? czy to 100uV?
    Sygnał GPS ma zdaje się około -125dBm, czyli coś koło pół femto(?)Watta.
    Typowa komórka nadaje max 1W=30dBm. Więc taki GPS w telefonie musi
    odfiltrować dane będące na poziomie 155dB poniżej tego, co wychodzi z
    nadajnika położonego w promieniu kilku cm.

    Michoo

  • 25. Data: 2012-01-08 21:54:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Jan 2012 23:35:41 +0100, Michoo napisał(a):
    > Sygnał GPS ma zdaje się około -125dBm, czyli coś koło pół femto(?)Watta.

    Tylko czy to 0.5fW z typowej anteny, czy np 0.5fW/m^2

    Tak mi wychodzi ze ma okolo 1pW/m^2 - zakladajac moc nadajnika ~100W i
    pokrycie wiazka akurat srednicy Ziemi.

    > Typowa komórka nadaje max 1W=30dBm. Więc taki GPS w telefonie musi
    > odfiltrować dane będące na poziomie 155dB poniżej tego, co wychodzi z
    > nadajnika położonego w promieniu kilku cm.

    Robi wrazenie ... aczkolwiek tak gwoli scislosci to bym sprawdzil czy wtedy
    GPS nie przestaje dzialac :-)
    Ale w poblizu BTS nadal dziala :-)

    To zreszta cudowny system, odkad przeczytalem pare pdf
    http://products.zarlink.com/product_profiles/GP2015.
    htm
    http://products.zarlink.com/product_profiles/GP4020.
    htm
    http://products.zarlink.com/product_profiles/GP2021.
    htm
    http://assets.zarlink.com/AN/an4855.pdf

    J.

  • 26. Data: 2012-01-09 01:29:51
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > To ja tylko wspomnę o GPS - najlepsze odbiorniki pracują teraz 160+dBm
    > poniżej poziomu szumu.

    160? Toż to szumy cieplne et consortes zeżrą na śniadanie...