  • 11. Data: 2012-01-06 02:59:38
    Temat: Re: [OT] Re: Twierdzenie Kotelnikowa-Shannona
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9mm1nbFvkhU1@mid.uni-berlin.de...

    > Analizatorem widma nic nie zobaczysz, bo jest biały szum. Prawie.

    Nie zobaczę wprost, ale jednak zakłócenie ze zgniłego złącza jest jednak
    ciut inne, niż taki biały szum. Zaqwsze będzie jakaś różnica, dająca się
    wykryć, ino bez konkretów.

    > Nierozróznialny od normalnego szumu na pasmach. Czyli gówno widzisz, gówno
    > słyszysz.

    No, mniej-więcej tak. Ale jak się wie, na co zwrócić uwagę... znam kogoś,
    kto bezbłędnie na skanerze rozróżniał, czy słyszy tło pasma, czy użyteczny
    sygnał (nie pamiętam już co to było, chyba jakieś dane), ja wyłapywałem
    jedynie bardzo nikłą różnicę w zabarwieniu szumu. Ale pewnie jakbym dłużej
    posiedział przy tym, to bym się "wyuczył". Za to ze swojego zawodu - po
    pijaku rozróżniałem, przez jakie centrale się po drodze łączę... aż weszła
    technika rejestrowa i ograniczyła możliwości rozpoznania. Potrafiłem na
    odległość, po trzaskach w słuchawce, odcyfrować, czy wybierak prawidłowo
    próbuje linię, czy ma jakieś problemy - ruch obrotowy przesłuchiwał do
    kanału rozmównego i było słychać, czy się zacina, czy nie, o spadaniu poza
    pole bez dokonania próby nie mówiąc... (i rzesza innych niuansów). Mechanior
    w warsztacie chwilę osłucha silnik i bez przyrządów powie, czy jest w dobrym
    stanie, czy zdechnie za zakrętem (przejaskrawienie). itd. Rzeczy, których
    laik za cholerę nie rozróżni.

  • 12. Data: 2012-01-06 13:28:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    L501 aneryS wrote:

> [...]
    > jest w dobrym stanie, czy zdechnie za zakrętem (przejaskrawienie). itd.
    > Rzeczy, których laik za cholerę nie rozróżni.

    Różnicę w zabarwieniu szumu to ja też słyszę, ale musisz mieć S/N > 1,
    inaczej nie usłyszysz. W systemach spread spectrum masz S/N << 1, dlatego
    różnica jest niemierzalna, dopóki nie wiesz dokładnie gdzie, kiedy i jak
    szukać.

    Waldek

  • 13. Data: 2012-01-06 18:44:39
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9mob8bFh5uU1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
    > różnica jest niemierzalna, dopóki nie wiesz dokładnie gdzie, kiedy i jak

    No, czyli różnymi drogami, w różny sposób, widzimy to samo, już rozumiem, o
    co chodzi. Kusi mnie powiedzieć, ze nie ma nic za darmo, kojarzy mi się tu
    PSK31, który zdaje mi się, muszę sprawdzić, może być ileś dB poniżej tła,
    ale warunek, że należy się dokładnie dostroić. ITD, itp, aaale, ja tu
    zakończę, bo mnie ręce świerzbią "przelicytować" to, ale im nie pozwolę.
    Dzięki za informacje :)

  • 14. Data: 2012-01-07 13:37:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.01.2012 19:44, L501 aneryS pisze:
> [...]
    > kojarzy mi się tu PSK31, który zdaje mi się, muszę sprawdzić, może być
    > ileś dB poniżej tła, ale warunek, że należy się dokładnie dostroić. ITD,
    To ja tylko wspomnę o GPS - najlepsze odbiorniki pracują teraz 160+dBm
    poniżej poziomu szumu.

    Michoo

  • 15. Data: 2012-01-07 20:31:45
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > To ja tylko wspomnę o GPS - najlepsze odbiorniki pracują teraz 160+dBm
    > poniżej poziomu szumu.

    A to ciekawe.
    K.

  • 16. Data: 2012-01-07 20:49:52
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    nie znam się co prawda, ale ile to Voltów?

  • 17. Data: 2012-01-07 20:57:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    identifikator: 20110701 wrote:

    > nie znam się co prawda, ale ile to Voltów?

    Dwa indyki i szpulka drutu.

    Waldek

  • 18. Data: 2012-01-07 21:00:56
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Dwa indyki i szpulka drutu.

    nie na temat

    PEDALE!

  • 19. Data: 2012-01-07 21:11:24
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    pracują teraz 160+dBm

    co Ty tu napisałeś, 160 decybeli poniżej szumów?
    może chodziło Ci o -160dBm po prostu? czy to 100uV?

  • 20. Data: 2012-01-07 21:15:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 07.01.2012 21:49, identifikator: 20110701 pisze:

    > nie znam się co prawda, ale ile to Voltów?
    Przy 1kOhm rezystorze i odpowiednio dobranym wzmacniaczu - koło 1.8V. ;)

    Michoo