  • 41. Data: 2013-03-28 08:33:16
    Temat: Re: [OT] Re: Święta???
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-27 22:23, J.F. pisze:

    > Jesli nie biorac telefonu jakos nie chce byc mniej do zaplacenia ... to
    > chyba nie "sporo" i jednak "dostaje".

    Tak ci się tylko wydaje. Dobrze skalkulował taryfę. Płacisz za to
    z czego nie korzystasz i jeszcze się cieszysz, że tanio.

    > Owszem, byl czas gdy sie nie oplacalo. Ale teraz jest jak jest :-)

    Płynnie przeszedłeś od "dostaje" do "opłacało". Nie, nie dostaje,
    a to czy Tobie się to opłaci przy ofercie operatora to inna kwestia.
    Przy okazji pominąłeś czas na jaki takie umowy są zawierane.

    Żebyś się nie pomylił.

  • 42. Data: 2013-03-28 09:45:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-03-27 22:23, J.F. pisze:

    > Jesli nie biorac telefonu jakos nie chce byc mniej do zaplacenia ... to
    > chyba nie "sporo" i jednak "dostaje".

    Wszystko zależy od estymacji ryzyka.
    Ty akurat wiesz prawie na pewno, że nie zmienisz operatora, i że i tak byś mu tyle
    płacił - więc dla Ciebie
    jest jak za darmo. Operator tego (o Tobie) nie wie. Ale wie, że statystycznie jakiś %
    klientów odchodzi,
    i wyliczył, że per saldo opłaca się zatrzymać ich telefonem z lojalką...

  • 43. Data: 2013-03-28 10:01:06
    Temat: Re: Święta???
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Mar 2013 21:38:32 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Tu nie USA.
    > Podejrzanie wygladales, wiec mieli ;-)
    >
    > J.

    w USA ostatnio wymyślili algorytm, który ustala, że jesteś przestępcą. Na
    jego podstawie cię areszutją apotem dopier sprawdzają co zrobiłeś i czy w
    ogóle. Hollywood znowu robi za proroka

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2013-03-28 22:35:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 09:45:56 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Wszystko zależy od estymacji ryzyka.
    > Ty akurat wiesz prawie na pewno, że nie zmienisz operatora,

    Nie, nie wiem,

    > i że i tak byś mu tyle płacił - więc dla Ciebie jest jak za darmo.

    Problem w tym ze i u innych bym podobnie placil.

    > Operator tego (o Tobie) nie wie. Ale wie, że statystycznie jakiś % klientów
    odchodzi,
    > i wyliczył, że per saldo opłaca się zatrzymać ich telefonem z lojalką...

    Tak czy inaczej - ja dostaje :-)

    J.

  • 45. Data: 2013-03-28 22:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 08:33:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Tak ci się tylko wydaje. Dobrze skalkulował taryfę. Płacisz za to
    > z czego nie korzystasz i jeszcze się cieszysz, że tanio.

    Nie, place tyle samo co u innych ... a wiec dostaje.

    > Płynnie przeszedłeś od "dostaje" do "opłacało". Nie, nie dostaje,
    > a to czy Tobie się to opłaci przy ofercie operatora to inna kwestia.

    No coz - ze dwa lata temu nie tylko sie nie dostawalo, ale jeszcze drogo
    placilo, a tym razem ... to juz naprawde "dostaje".

    > Przy okazji pominąłeś czas na jaki takie umowy są zawierane.

    No i co z tego ? Myslisz ze w miedzyczasie bedzie taniej ?
    Bedzie koszt ten sam, tylko niepotrzebnych minut wiecej :-)

    J.

  • 46. Data: 2013-03-28 23:35:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Mar 2013, masti wrote:

    > tak to nie działa. Musża je mieć wcześniej zeby w ogóle prosić.

    "nakazać"?
    Bo właśnie numer z "proszeniem" jest stosowany np. przy podatkach
    (a co najmniej pojawiały się takie opisy), kiedy w procedurze nie
    ma stosownej regulacji pozwalającej na żądanie ze strony US.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2013-03-29 00:16:26
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 08:25:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to chyba najtansze modele u schylku produkcji.
    >

    > J.

    W telefonie nie ma nic takiego co by uzasadniało jego wysoką cenę. Kilogram
    telewizora kosztuje ze sto złotych. Kilogram telefonu podobnie. To wyrób produkowany
    masowo w dziesiątkach milionów egzemplarzy różniących się obudową. Z czasem przybywa
    mu możliwości. Ale to przekłada się na dodatkowe linie w programie procesora. Od
    dawna wiadomo że zabudowanie struktury półprzewodnika w obudowę kosztuje więcej niż
    struktura. Stąd fenomen cyfrowych mierników po 10 złotych. Układ ICL kosztuje teraz z
    6 złotych. A cały miernik 10. Nie da się tego zrobić. A jednak się da. Do struktury
    za 10 groszy zgrzewa się przewody z płytki drukowanej i zalewa kilkoma kroplami
    zalewy epoksydowej. Sama czysta elektronika produkowana masowo dzisiaj nie kosztuje
    nic. Wysoka cena niektórych urządzań to efekt robienia ludzi w chuja.

  • 48. Data: 2013-03-29 08:48:03
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-28 22:41, J.F. pisze:

    > Nie, place tyle samo co u innych ... a wiec dostaje.

    LOL - takiej interpretacji jeszcze nie widziałem. Jak to jest, że
    nie możesz zapłacić mniej, mimo tego, że nie wykorzystujesz limitów?
    Dał szansę? Nie - mogę tylko powtórzyć to co pisałem o zadowoleniu
    z tego, z czego się nie korzysta i skuteczności operatorów w
    przekonywaniu do tego niektórych klientów.

    > No coz - ze dwa lata temu nie tylko sie nie dostawalo, ale jeszcze drogo
    > placilo, a tym razem ... to juz naprawde "dostaje".

    Dwa lata temu była zupełnie inna sytuacja na rynku, inne przepisy
    i inne ceny smartfonów. Zdaje się, że znowu cierpisz na amnezję
    - parę postingów wcześniej o tym pisałem.

    > No i co z tego ? Myslisz ze w miedzyczasie bedzie taniej ?

    Nie tyle myślę, co wiem - zerknij sobie na zmiany w taryfach
    w ostatnich dwóch latach i policz ile de facto straciłeś na umowach
    na dwa lata. Znaczy ja nie jestem paranoikiem by urywać po
    2zł miesięcznie, ale różnice są spore, a przy lojalce na 2 lata
    (a były i dłuższe i ludzie nadal o takie pytają) to się może sporo
    zmienić, a tu płacić trzeba do końca umowy - masz tam określoną
    karę za rozwiązanie/zerwanie umowy przed czasem. Z drugiej strony
    jak masz najniższy abonament (a o takim pisałeś) to pewnie
    zysk będzie dla operatora, że akurat u niego tej najniższy
    realizujesz. Nie wspomnę już o tym, że obecna sytuacja jest dość
    specyficzna i trwa ostra walka o klienta.

    > Bedzie koszt ten sam, tylko niepotrzebnych minut wiecej :-)

    Jak widzę strategia marketingowa, operatora z którego usług
    korzystasz, jest skuteczna.

  • 49. Data: 2013-03-29 09:46:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 08:48:03 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > LOL - takiej interpretacji jeszcze nie widziałem. Jak to jest, że
    > nie możesz zapłacić mniej, mimo tego, że nie wykorzystujesz limitów?

    Bo dzwonie w jednym miesiacu 50m, w innym 100, transmituje 5M miesiecznie,
    ale na urlopie 500M, czasem jestem w roamingu ... i co polecasz aby jak
    najmniej placic ?

    > Nie tyle myślę, co wiem - zerknij sobie na zmiany w taryfach
    > w ostatnich dwóch latach i policz ile de facto straciłeś na umowach
    > na dwa lata.

    Nic ? Ale wiesz - ja 2 czy 3 lata temu przeszedlem na abo za 15 zl :-)
    I co mnie wk* do doplata za internet ...

    > Znaczy ja nie jestem paranoikiem by urywać po 2zł miesięcznie,

    Przez 2 lata sie usklada 50 zl, za to juz mozna sobie cos kupic :-)

    > ale różnice są spore, a przy lojalce na 2 lata
    > (a były i dłuższe i ludzie nadal o takie pytają) to się może sporo
    > zmienić, a tu płacić trzeba do końca umowy - masz tam określoną

    A moze sam piszesz o sytuacji sprzed lat i przenosisz na dzien dzisiejszy ?

    > karę za rozwiązanie/zerwanie umowy przed czasem.

    Ktora sie zmniejsza z kazdym miesiacem.

> [...]
    > realizujesz. Nie wspomnę już o tym, że obecna sytuacja jest dość
    > specyficzna i trwa ostra walka o klienta.

    I w ramach walki mozna "dostac" telefon ?

    > Jak widzę strategia marketingowa, operatora z którego usług
    > korzystasz, jest skuteczna.

    Powiedz gdzie mam sie przeniesc, to pogadamy konkretniej.

    J.

  • 50. Data: 2013-03-29 10:03:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 16:16:26 -0700 (PDT), k...@g...com
    > W telefonie nie ma nic takiego co by uzasadniało jego wysoką cenę.
    > Kilogram telewizora kosztuje ze sto złotych. Kilogram telefonu podobnie.

    Ale to nie srubki, tego sie na kg nie przelicza.
    Co wiecej - miniatuuryzacja kosztuje
    (w srubkach chyba tez ... dostaniesz M1x3 po 10 zl/kg ?)

    > To wyrób produkowany masowo w dziesiątkach milionów egzemplarzy
    > różniących się obudową. Z czasem przybywa mu możliwości. Ale to
    > przekłada się na dodatkowe linie w programie procesora.

    Tym niemniej nad projektem trzeba posiedziec. A seria niekoniecznie bedzie
    miala dziesiatki milionow..

    No ale przejdzmy na wyroby podobne - nawigacje samochodowe i kieszonkowe
    odtwarzacze MP4. Nawigacje po 100zl sie zdarzaly ale 200 jest raczej
    bardziej realne. Te lepsze jeszcze wiecej. U producenta zapewne polowe z
    tego, czyli powiedzmy 25$.
    Ale telefon ma jeszcze modul GSM i kamere, i wiekszy program ...

    Kiedys siegnalem do danych nokii i mi wyszlo cos 100$ srednio za telefon.
    Ale to bylo dawno.
    Wiec raczej uwazam ze to bedzie kilkadziesiat $ a nie kilka.

    > Sama czysta
    > elektronika produkowana masowo dzisiaj nie kosztuje nic. Wysoka cena
    > niektórych urządzań to efekt robienia ludzi w chuja.

    Nie narzekaj - zacznij produkowac elektronike i korzystaj :-P

    J.