    From: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Re: Poszukiwania karty wi-fi
    Date: Thu, 15 Apr 2010 17:27:36 +0300

    Dnia 14-04-2010 o 07:54 morebo napisał na pl.comp.pecet:

    > Tak, ostatnio zmieniło się, "pisze" jest od niedawna poprawne :)

    Mam nadzieję, że użytkownicy wybaczą mi, ale nie mogę tego tak zostawić.

    Panowie, albo podajcie źródła, albo nie rozsiewajcie nieprawdziwych
    informacji, bo robicie zamieszanie.
    Słowo "pisze" np gazeta, może co najwyżej być uznane jako potoczne.

    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&v
    iew=article&id=761:
    co-pisze-recepcjonistka&catid=44:porady-jzykowe&Item
    id=58

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=8424
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=10231
    Prof. Jerzy Bralczyk rozmowa z 17 grudnia 2009
    http://czat.onet.pl/1590066,2,2,archiwum_dyskusji.ht
    ml

    <~niewiedzący> Panie profesorze, czy używanie określenia "pisze" w
    kontekście "jest napisane" jest już poprawnym sformułowaniem? Pytam,
    ponieważ "plotki" po świecie krążą, iż zostało to sformułowanie w tej
    formie "uznane za poprawne".

    <prof_Jerzy_Bralczyk> Jeszcze nie.

    Moje pytanie: która z form jest prawidłowa: Tutaj jest napisane, czy Tutaj
    pisze? Serdecznie pozdrawiam.

    Oczywiście Tutaj jest napisane. Ta druga konstrukcja, choć bardzo częsta
    w potocznym języku, wciąż jest błędna.
    ------
    Przytoczę wypowiedź prof. Jana Miodka, który w swoim programie emitowanym
    na
    antenie TVP3, oddział Wrocław, odpowiedział na pytanie zadane przez
    telewidza,
    że obie formy sformułowań jest napisane i pisze są dopuszczalne, ale
    bardziej
    wskazana jest jednak ta druga.

    Niektórzy językoznawcy gotowi są już przyznać status poprawności w języku
    mówionym nie tylko konstrukcji Tutaj pisze, ale także np. formie poszłem.
    Poczekajmy, aż za językoznawcami nadążą słowniki.
    http://wszpwn.com.pl/?page=nowosc&arti_id=3865

    --
    WiesłaW
    Opera Mail