  • 41. Data: 2010-06-14 12:13:56
    Temat: [OT] Re: Laserowe mierniki pomiaru
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Zejde troche z tematu
    Ale jak to działa?
    Rozumiem, że w suszarcestarego typu idzie jeden impuls i powiedzmy ze po 1s
    drugi.
    Na podstawie różnicy czasu w powrocie sygnałów ustalana jest szybkość

    Ale jak to działa w "laserowych" miernikach. Wiazka laserowa sie odbija tak
    samo od szyby i blachy ?

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2010-06-14 12:18:14
    Temat: Re: Laserowe mierniki pomiaru
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > W zależności od od odpowiedzi dalej powinno być tak.  Przyjmę mandat na 70 albo
    > opowie pan w sądzie jak można wycelować z kilometra w samochód trzymając to coś
    > w reku. Mnie niech pan  tłumaczy  bo ja się na tym nie znam i nie chcę się znać
    > ". To że się spieszył na egzamin będzie w aktach. Oni już w programie mu to
    > wytknęli. Żeby się nie burzył to zaproponowali mu 400 zamiast 500. Niby z jakiej
    > racji dysponują moimi pieniędzmi żeby było im łatwiej. Bo te 500 co zapłaci ma
    > iść do budżetu i przy tej prędkości przy jakiej go podobno złapali tyle się

    I jeszcze kilka uwag. Urządzenie drogie jeśli w drogim urządzeniu obsługujący
    widzi punkt to nie ma żadnych przeciwwskazań żeby było robione zdjęcie . Pewno
    nie jest robione dlatego ze urządzenie pomimo dużego zasięgu, zapewne w
    określonych warunkach, generalnie przeznaczone jest do wykonywania pomiarów z
    bliska. Z bliska zdjęcie może by się przydało ale nie jest niezbędne.

  • 43. Data: 2010-06-14 12:33:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > No wlasnie, jesli cos takiego mi sie przytrafi?
    > Kazdemu moze...
    > Tylko czy to ja mam udowadniac swoja niewinnosc czy jednak policja ma
    > przedstawic dowod wskazujacy winnego? Rozumiem jakby to z tego
    > "tele-celownika" jakas fotke cyfrowa robilo do wgladu...

    Idac tym tokiem rozumowania - zlodziej zlapany na goracym uczynku tez moze
    sie tlumaczyc, ze to byl ktos inny ale zwial, wiec policjant zwinal go zeby
    miec kozla ofiarnego.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 44. Data: 2010-06-14 12:41:38
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Twierdzeniem że się śpieszył już sobie nagrabił.
    > Poza tym policjant tez sie zakręcil, coś próbował demonstrować i
    > dyskutował. IMHO jesli faktycznie to nie jego pomiar, to z policjantami
    > nie ma dyskusji, tylko sąd.
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł

    zdecydowanie na początku policjant był zbyt wylewny. Kolega panu pokaże i
    objaśni jak działa. Według mnie coś nie było jak potrzeba. I to spuszczenie
    stówki. Żeby tylko się przyjął. Jak się nie przyjął na 400 to od razu policjanci
    zaczęli być chamscy. Prawie mu jeden wykrzyczał ze sam mówił że się spieszy a
    teraz odmawia przyjęcia mandatu. I tego argumentu użyją w sądzie. Powiedział że
    się spieszył a oni go namierzyli.

  • 45. Data: 2010-06-14 15:40:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    kogutek wrote:

    > A co zrobić kiedy silniejszy nie stosuje się do zasad. Pytanie jest o
    > możliwą ale nie istniejącą na razie sytuację. (...)

    Chyba nie do końca poprawnie zrozumiałeś moją wypowiedź. Zasadniczo
    zgadzam się z Twoją oceną działań polucjantów, dlatego lepiej unikać
    takich spotkań niż prowadzić z nimi potem bezcelowe dyskusje. A jak
    unikać, to już niech każdy sam sobie wykombinuje.

  • 46. Data: 2010-06-14 15:45:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-06-14 12:18, kogutek wrote:

> [...]
    > bliska. Z bliska zdjęcie może by się przydało ale nie jest niezbędne.

    Nie za bardzo zrozumialem ,ale generalna uwaga jest taka ze w tym
    konkretnym urzadzeniu nie ma co robic zdjec bo nie tak zostalo ono
    skonstruowane.

    --

    memento lorem ipsum

  • 47. Data: 2010-06-14 16:01:29
    Temat: Re: [OT] Re: Laserowe mierniki pomiaru
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-06-14 12:13, Baczek wrote:

    > Rozumiem, że w suszarcestarego typu idzie jeden impuls i powiedzmy ze po 1s
    > drugi.

    Dokladniej to pomiar trwa kilkaset milisekund a teraz nawet krocej
    (radary POP 60ms i mniej), pomiar pochodzi z przesuniecia fazowego
    wynikajacego z efektu Dopplera.

    > Ale jak to działa w "laserowych" miernikach. Wiazka laserowa sie odbija tak
    > samo od szyby i blachy ?

    Nie tak samo - od blachy bardziej, dlatego przynajmniej w Stanach
    zalecenia do pomiaru sa takie, by celowac w kierunku tablic rejestracyjnych.

    A dziala jak dalmierz laserowy - mierzona jest odleglosc od celu i z
    roznicy w odleglosci w danej jednostce czasu okresla sie predkosc.

    --

    memento lorem ipsum

  • 48. Data: 2010-06-14 16:02:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    > A dziala jak dalmierz laserowy - mierzona jest odleglosc od celu i z
    > roznicy w odleglosci w danej jednostce czasu okresla sie predkosc.

    .. zreszta z tym wiaze sie dodatkowa funkcjonalnosc policyjnych
    lidarow, mozna ich uzywac wlasnie do mierzenia odleglosci np.
    w miejscach zdarzen drogowych.

    --

    memento lorem ipsum

  • 49. Data: 2010-06-14 16:19:33
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-06-13 23:33, Robert Rędziak wrote:

    > Zmienia o tyle, że laserem możesz strzelać na odległość około
    > kilometra. I jeśli pan mierzy z ręki, to szansa na to, że jemu
    > ręka drgnie o jeden stopień jest spora, a ten jeden stopień
    > oznacza zmierzenie klienta obok.

    Ale efektywny dystans pomiaru to jest 300-400m i z reki mozna mowic
    dopiero o takim uzytku, inaczej to rownie praktyczne co tryskanie
    szampanem po scianach zamiast picia ;).. przy czym technicznie
    suszara z Zuradu tez umozliwia te 300m pomiaru. I ta dopiero czy z
    celowaniem czy bez, przy swojej szerokosci wiazki ma od czego odbijac
    przy kilku jadacych pojazdach i podawac bzdury do wykorzystania.

    --

    memento lorem ipsum

  • 50. Data: 2010-06-14 20:03:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    kamil pisze:

    > Idac tym tokiem rozumowania - zlodziej zlapany na goracym uczynku tez
    > moze sie tlumaczyc, ze to byl ktos inny ale zwial, wiec policjant zwinal
    > go zeby miec kozla ofiarnego.

    Równie dobrze mozesz to byc ty, bo akurat faktycznie przypadkowo
    znalazles sie w niewlasciwym miejscu o niewlasciwej porze.
    Rozumiem ze z godnoscia przyjmiesz skromne 5 lat w zawiasach i nawet
    pochwałę napiszesz komendantowi.

    Pozdrawiam
    Paweł