-
121. Data: 2015-03-31 11:08:54
Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-03-31 o 10:52, Marek pisze:
> On Tue, 31 Mar 2015 07:59:29 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
>> i bedziez latał z dzidą dyndającą koło nosa?
>
> Ja się zastanawiam nad laryngofonem :-)
>
Ja czekam kiedy w końcu wejdzie eyePhone
https://youtu.be/eJyMEkb_8to?list=RDeJyMEkb_8to
-
122. Data: 2015-03-31 11:16:46
Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
W dniu 2015-03-31 o 00:29, m pisze:
> W dniu 29.03.2015 o 12:39, Marek pisze:
>> zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
>> podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
>
> Ta uwaga odnosi się także do słuchawek bluetooth wszelkiej maści. Ciągle
> czekam aż jakiś inżynier jeden z drugim spojrzy na słuchawki "do skype"
> i go olśni że eureka, zróbmy mikrofon przy ustach. Nie przy policzku,
> nie przy uchu, nie skierowane ch wie gdzie na ścianę. Wtedy taką
> słuchawkę sobie kupię :).
Kup sobie jakąś z DSP. Poprzednio miałem Jabra Weave teraz mam
Plantronics Voyager Legend (3 mikrofony z DSP) Może nie sięga ust ale
jest blisko. Wycina większość zakłóceń i nawet jazda rowerem dla
słuchającego nie jest straszna. Cena jednego mandatu.
http://www.plantro.pl/pl/p/Plantronics-Voyager-Legen
d-sluchawka-Bluetooth/456
--
LordBluzg(R)
-
123. Data: 2015-03-31 12:00:59
Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Tue, 31 Mar 2015 11:16:46 +0200, LordBluzg? napisał(a):
> Kup sobie jakąś z DSP. Poprzednio miałem Jabra Weave teraz mam
> Plantronics Voyager Legend (3 mikrofony z DSP) Może nie sięga ust ale
> jest blisko. Wycina większość zakłóceń i nawet jazda rowerem dla
> słuchającego nie jest straszna. Cena jednego mandatu.
>
> http://www.plantro.pl/pl/p/Plantronics-Voyager-Legen
d-sluchawka-Bluetooth/456
Jak w niej jest z głośnością? Jak jeżdżę po mieście to luz, ale na
autostradzie ledwie słyszę rozmówcę. Używałem Plantronicsa ML-20, wydawała
mi się za cicha, to kupiłem jakąś strasznie drogą Jabrę - model wyżej od
Wave i okazało się, że ta to już jest całkiem cicha. Póki co używam tej
ML-20, ale chętnie kupiłbym coś co ma szerszy zakres regulacji głośności.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
124. Data: 2015-03-31 12:30:37
Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
W dniu 2015-03-31 o 12:00, P.B. pisze:
> Dnia Tue, 31 Mar 2015 11:16:46 +0200, LordBluzg? napisał(a):
>
>> Kup sobie jakąś z DSP. Poprzednio miałem Jabra Weave teraz mam
>> Plantronics Voyager Legend (3 mikrofony z DSP) Może nie sięga ust ale
>> jest blisko. Wycina większość zakłóceń i nawet jazda rowerem dla
>> słuchającego nie jest straszna. Cena jednego mandatu.
>>
>> http://www.plantro.pl/pl/p/Plantronics-Voyager-Legen
d-sluchawka-Bluetooth/456
>
> Jak w niej jest z głośnością? Jak jeżdżę po mieście to luz, ale na
> autostradzie ledwie słyszę rozmówcę. Używałem Plantronicsa ML-20, wydawała
> mi się za cicha, to kupiłem jakąś strasznie drogą Jabrę - model wyżej od
> Wave i okazało się, że ta to już jest całkiem cicha. Póki co używam tej
> ML-20, ale chętnie kupiłbym coś co ma szerszy zakres regulacji głośności.
>
Hmm, może laryngolog pomoże? Poziom głosności to dość subiektywne
odczucie. Dla mnie czasem jest cicho a dla innego za głośno, na dodatek
często rozmówca ma walnięty telefon lub głos (barwa) albo jakis pogłos
otoczenia (kibel). Proponuję znaleźć w sieci dane techniczne i porównać.
Z pamięci... "nie pamietam" ile to ma dB :)...i oczywiście sam pojazd.
Jeśli jazda powyżej 150km/h powoduje u Ciebie taki hałas, proponuję
"przypchać" drugie ucho.
--
LordBluzg(R)
-
125. Data: 2015-03-31 12:30:49
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze:
> W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
>
>> Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
>> jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
Dokładnie takie mam na myśli.
> hydrokinetyczną, to możliwe, że rzadko wymienia się tam olej. Miałem
> tylko krótką styczność z taką skrzynią, jednak spalanie w niej było
> większe niż w manualnej wersji wersji, a przy tym manualna skrzynia nie
> wymagała wymiany oleju w ogóle.
Niektóre manualne mają w zaleceniach wymianę.
Co do spalania: bywa większe, ale zależy to w dużej mierze od stylu
jazdy i od istnienia sprzęgieł zamykających napęd na sztywno w konwerterze.
>
>> A w skrzyni manualnej to "co chwilę" wymiana tarczy sprzęgła, teraz
>> jeszcze doszły durne koła dwumasowe, czasem łożysko wyciskowe, nieraz
>> też sam wycisk :(
> Ostatni raz olej i sprzęgło wymieniałem jakieś ćwierć wieku temu w Maluchu.
> Po tym czasie przez moje ręce przeszło kila samochodów, różnych firm:
> Ople, Skody, Daewoo czy FSO, niektóre miały przebiegi ponad 200 tys
Akurat dla Lanosa z silnikiem 1.5 bardzo dobrze robiła wymiana oleju.
Skrzynia pracowała dużo lepiej i nie haczyła.
> kilometrów. Kierowcami wszystkich byłem ja lub mój ojciec, czasem moja
> matka, i w żadnym z nich nie trzeba było wymienić tarcz sprzęgła a o
> oleju, to już w ogóle nie ma mowy. Poza FSO, producenci nie przewidywali
> takich "atrakcji" za życia samochodu.
Zależy, gdzie się mieszka :(
Jeśli jeździłbyś codziennie kilkadziesiąt kilometrów w pernamentnych
korkach (Warszawa, Kraków, Wrocław, itd.) to sprzęgło długo nie
wytrzyma. Tu głównie był problem Lanosa i jakiegoś Opla (stara Astra?) -
po pewnym czasie stania w korku i podjazdach po 2-3 metry, sprzęgło
zaczyna szarpać na tyle mocno, że trzeba ruszać na drugim biegu.
Sprawdzone na kilku egzemplarzach aut :(
> Raz tylko uwaliła się sprężyna w docisku sprzęgła ale to była jakaś wada
> fabryczna i została przez serwis Skody wymieniona za free.
>
> Co do durnych kół dwumasowych, to na przykład skrzynie DSG mają je tak
> samo jak manuale, więc tu też oszczędności nie ma żadnych.
>
Ale w manualu wiele zależy od sposobu puszczania sprzęgła. Natomiast w
DSG sprzęgła są obsługiwane przez mechatronikę, więc z definicji powinny
być "lepiej" traktowane.
Jest sporo współczesnych aut, w których przewidywana żywotność sprzęgieł
i kół dwumasowych to zaledwie 140-160 kkm.
Niektórzy producenci przypomnieli sobie o starym wynalazku: mokre
sprzęgła - jak w motocyklach. Praktycznie niezniszczalne - ale pewnie
księgowi i na to znajdą sposób ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
126. Data: 2015-03-31 12:32:35
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "MadMan" napisał w wiadomości
Dnia Mon, 30 Mar 2015 18:01:20 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport,
>> czy 180
>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu
>> Nissanowi
>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była
>> manualna
>> skrzynia?
>Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
Pod warunkiem ze mozna szybko zmienic D/R :-)
>W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się
>przejawia?
Tez jestem ciekaw ... ale czy to byl tor terenowy ? :-)
J.
-
127. Data: 2015-03-31 12:43:15
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-30 o 14:14, J.F. pisze:
>> Z drugiej ... "miejskie auto" to u nas czesto znaczy male, tanie,
>> oszczedne.
>> Widac automat sie z tym kloci :-)
>A jakieś 10 lat temu nie było Toyotki Starlet w automacie?
>Bardzo przyjemne autko, niezniszczalny automat. A w zasadzie
>niezniszczalne całe autko.
Jesli takie niezniszczalne, to gdzie one sa ?
16 lat temu przestali robic, na allegro 12 sztuk jest ... wszystkie
reczne :-)
A tak w ogole - na allegro 200tys aut z manualem i 50 tys z
automatem - o co ta klotnia, jest z czego wybierac :-)
A jeszcze patrzac ... im starszy rocznik tym automatow mniej. W 2010
1:3, 2005 1:5, 2000 1:7 ... automaty coraz popularniejsze w u nas,
czy jednak szybciej sie psuja ? :-)
J.
-
128. Data: 2015-03-31 12:45:59
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze:
>> No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ?
>> Czy zawyzyli dla manuala ?
>>
>> Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie
>> automat bedzie goszy ... no, cos w tym jest :-)
>
> Nie wiem, jak Ty, ale większość nigdy nie osiągnie przyspieszenia
> takiego jak kierowca zawodowy w czasie testów fabrycznych. Oczywiście z
> manualem. Bo w automacie wystarczy depnąć gaz w podłogę i poczekać.
>
> A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
> większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim typowy
> kierowca wykona te wszystkie czynności...
>
Ty to na poważnie napisałeś ?
Pozdrawiam
-
129. Data: 2015-03-31 12:52:50
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-03-30 o 21:25, MadMan pisze:
>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport, czy 180
>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
>> skrzynia?
>
> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
>
Automat w terenie ? nie żartuj.
Automaty są przydatne do jazdy w korkach (londyńskie taksówki)
i dla tych dla których ręczna zmiana biegów to za trudne wyzwanie.
Pozdrawiam
-
130. Data: 2015-03-31 12:58:15
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Mon, 30 Mar 2015 18:59:19 +0200, "J.F."
>> Oczywiscie ze sa, ale i starsze europejskie tez takie sa.
>Z tym, że w małych samochodach obecnie jednak częściej się stosuje
>tiptronic, czyli klasyczna skrzynia z wybierakiem elektromechanicnym
>lub hydraulicznym, która zaniedbana może się psuć np. sławne problemy
>w Lupo 3L (rewelacyjne autko, niestety już nie produkowane) z powodu
Jakby bylo takie rewelacyje, to by bylo dalej produkowane :-P
>braku wymaganej okresowo tzw. adaptacji
Jesli sie nie myle, to wiekszosc tiptronicow ten hydrauliczny
konwerter miala.
Lupo chyba tez
http://allegro.pl/skrzynia-automatyczna-lupo-1-4-16v
-fmc-gwarancja-i5045194002.html
J.