  • 71. Data: 2009-03-19 21:56:41
    Temat: Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):
    osuszyć.

    > Nie te czasy. Chaty obstawione są psem, ogrodzeniem, a na ''szczęść
    > boże'' odpowiadają ''ale to jest prywatna posesja''. Nie wszędzie i
    > zawsze, ale coraz częściej.

    No to rację ci przyznaje. Dawno w polskich górach nie byłem. Raczej Ukraina,
    Kaukaz i Bliski wschód. Tam szlak prowadzi czesto przez środek czyjegoś domu
    ale nigdy to nie jest problem i zawsze zapraszają na posiłek i choć przyjaźnie
    odpowiedzą. Przykro, że tak się w Polsce porobiło.

  • 72. Data: 2009-03-19 22:02:44
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
    > .
    > Nie spędzę trzech godzin pod samochodem łatając wydech za pomocą kawałka starej
    > blachy z rowu i drutu wyjętego z wieńca na cmentarzu. W zimie, na śniegu.
    > Już nigdy nie będzie tak samo. Tak jest łatwiej, ale kawał życia się traci.
    > Obciąłem sobie przygodę.

    Dzięki bracie, bo czujesz to samo co ja. Ale nie jajko tylko musztarda była do
    chłodnicy do starej Skody. A potem pamiętam lutowanie chłodnicy w warszaciku w
    Lęborku u starego Majstra. Zeszło pare ładnych godzin.

  • 73. Data: 2009-03-20 11:37:07
    Temat: Re: [OT]Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > No cóż, za to lasn jest, a poematów tam nie znajdziesz, żeby się zmęczyć
    > dłuższym czytaniem :)

    Mam nadzieję, ze powyższe tylko Ci sie tak "napisało"...
    Bo gdyby to powaznie potraktowac oznaczałoby to, ze zamiesciłes te ciekawe i
    pozyteczne informacje nie po to, aby przekazać je , pomóc czytelnikowi (bo
    wtedy starałbyc sie, aby były dla niego podane w wygodnej formie), ale tylko
    po to, aby sie lansować (bo ten "lasn" to chyba miał byc "lans") , czyli
    masowac swoje ego.;-)
    A poważniej,- MZ (i nie tylko MZ) biały tekst na czarnym tle jest naprawde
    męczący dla czytelnika, co ponownie poddaję Ci pod rozwagę. Gdyby to nie
    stanowiło istotnego utrudnienia (przynajmniej dla mnie) co szczególnie razi
    w wypadku strony osoby profesjonalnie zajmujacej sie obrazem to nie
    zawracałbym Ci tym głowy.
    Zresztą ogólnie,- jeśli chcesz dotrzec z treścią do czytelnika to forma
    przekazu powinna to ułatwiac...
    p47

  • 74. Data: 2009-03-20 13:16:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p47 pisze:

> [...]
    > obrazem to nie zawracałbym Ci tym głowy.
    > Zresztą ogólnie,- jeśli chcesz dotrzec z treścią do czytelnika to forma

    No wiem, ale ile to roboty znowu wszystko odkręcać. Jest mniej
    czytelnie, ale mi się podoba; w zamierzeniach dawno temu tekstów miało
    być mało. Ale pewnie zrobię kiedyś wersję 7.0 (ta jest szósta), to
    będzie okazja pozamieniać kolory - wezmę to pod rozwagę.

    A tak przy okazji - różni ludzie mają różne podejścia do problemu. Dla
    niektórych różnica w komforcie czytania jest znaczna, dla innych (np.
    dla mnie) niewielka. W przypadku niskich rozdzielczości wolałem negatyw
    właśnie, np. pierwsze e-książki czytałem na 160x160 właśnie białe na
    czarnym. Za to ja np. nie toleruję chromatycznych barw tekstów (nie
    myślę o pożółkłej książce tylko pożółkłym tle ekranu).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 75. Data: 2009-03-20 13:28:57
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > pewnie zrobię kiedyś wersję 7.0 (ta jest szósta), to będzie okazja
    > pozamieniać kolory - wezmę to pod rozwagę.

    OK i dziekuję z góry.

> [...]
    > mnie) niewielka. W przypadku niskich rozdzielczości wolałem negatyw
    > właśnie, np. pierwsze e-książki czytałem na 160x160 właśnie białe na

    No, ale niestety liczy się "przeciętna". A jak wspominałem, badania
    wykazały, ze dla zdecydowanej wiekszosci bardziej czytelny jest czarny
    (ciemny) tekst na białym tle i dlatego m.in. odwrotnie niz w przeszłosci
    obecnie nie ma w zasadzie czarnych tablic z jasnymi numerami rejestracyjnymi
    samochodów. A przed tymi badaniami stanowiły one chyba nawet większość.

    p47

  • 76. Data: 2009-03-20 14:54:28
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Fri, 20 Mar 2009 12:37:07 +0100, "p47" <p...@b...wp.pl>
    pisze:

    >A poważniej,- MZ (i nie tylko MZ) biały tekst na czarnym tle jest naprawde
    >męczący dla czytelnika, co ponownie poddaję Ci pod rozwagę.

    MZ ebook na palmtopie lepiej się czyta jako biały tekst na czarnym
    tle. Może chodzi o to, że w takim układzie jest mniej kłopotów z
    dostosowajem jasności ekranu do otoczenia.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 77. Data: 2009-03-21 08:10:21
    Temat: Re: [OT]Re: Jakie sš teraz fajne kompakty?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Andrzej Popowski wrote:
    > MZ ebook na palmtopie lepiej się czyta jako biały tekst na czarnym
    > tle.

    Na palmtopie - byc moze (choc wole odwrotny uklad). Na duzym ekranie
    zdecydowanie wole czytac czarny tekst na jasnym tle. I nie jest to kwestia
    preferencji: "klasyczny" uklad nie wywoluje u mnie skutkow ubocznych, za
    to bialy tekst na czarnym tle nie tylko ciezko mi sie czyta - oczy szybko
    zaczynaja mnie bolec, po kwadransie czytany tekst zaczyna "tanczyc", a

  • 78. Data: 2009-03-21 08:12:06
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Andrzej Popowski wrote:
> [...]

    to bialy tekst na czarnym tle nie tylko ciezko mi sie czyta - oczy szybko
    zaczynaja mnie bolec, po kwadransie czytany tekst zaczyna "tanczyc", a gdy
    rozejrze sie wokol, widze nalozone na obraz "duchy" liter. A wzrok mam
    raczej dobry i niczego podczas czytania nie zazywam - wiec jest to
    kwestia... sam nie wiem, duzego kontrastu? Pamietam, ze na CRT tez
    obserwowalem podobny efekt.

    k,

  • 79. Data: 2009-03-21 12:15:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Mar 2009, p47 wrote:

    > A poważniej,- MZ (i nie tylko MZ) biały tekst na czarnym tle jest naprawde
    > męczący dla czytelnika

    IMVHO to wynika z przyjęcia "mądrej inaczej" konstrukcji, w której
    przyjęte tło (pulpitu, dokumentów...) jest białe.
    W praktyce wymusza to, aby białe było "ciemnobiałe" i przybliża
    do traktowania monitora *jak* kartki.
    Przy okazji pozbawia lub ogranicza użycie paru możliwych ficzerów (np.
    przekazywania na zdjęciach "dużej dynamiki", rzeczonego tekstu
    do czytania nie wykluczając.
    On jest tylko ("tylko" :>) za ciemny, a ustawić aby było "normalnie"
    trudno, bo połowa Windowsów nie posłucha jak się ustawi zwykłe tło
    okienka na szare :(

    Problemem jest nie Adamowa strona, tylko :> reszta świata :|

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2009-03-21 12:53:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 21 Mar 2009 09:12:06 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    >raczej dobry i niczego podczas czytania nie zazywam - wiec jest to
    >kwestia... sam nie wiem, duzego kontrastu? Pamietam, ze na CRT tez

    Komórkę ,,przerobiłem'' na czarno-biało-niebiesko-szarą i zachęcony
    zabrałem się za Windowsa. Pomijając to, że taka zabawa ma większy sens
    na LCD niż CRT (na czarnym tle lepiej widać smużenie a jasne elementy
    tworzyły irytujące halo) to od spodu zaczęła pukać rzeczywistość -
    większość progrmistów za nic ma zasady tworzenia interfejsu pod Win i
    zrobienie takiej inwersji kolorów dawało nieczytelny interfejs.
    --
    Grzegorz Krukowski