  • Data: 2013-05-21 17:06:52
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-05-21, o godz. 07:38:14
    Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com> napisał(a):

    > No dobra, ostatni :)

    :-P
    > Hmmm, "wystarczy"? To chyba nieco kiepsie slowo w kontekscie tego, ze
    > sugerujesz posiadanie drugiego komputera (i lacza internetowego) dla
    > backupu zwyklych, prywatnych tresci?

    Urządzenia. Nie napisałem że akurat musi to być komputer. Łącze i tak
    tam jest - jak pisałem replikacja następuje w obie strony. I dla
    backupu prywatnych danych. Czy są zwykłe? Zależy co traktować jako
    zwykłe. Dla mnie są poufne na tyle że nie powinny leżeć w nieznanym mi
    miejscu.

    > Jak ktos bedzie chcial to i skrzynke pod domem Ci oprozni i zdobedzie
    > dane osobowe. Co (raczej) nie znaczy, ze zrezygnujesz z uslug poczty.

    To ciut coś innego niż poznanie zwyczajów, podpisów, danych które
    sprawdza przy weryfikacji.

    > No wiec jestes wyjatkiem. Zwykli smiertlnicy jednak CV wysylaja.
    > Normalnym mailem!

    Nie jestem wyjątkiem. Nie mam - od wielu lat - potrzeby wysyłania CV.
    Jeśli spotykam jakieś ciekawe ogłoszenie o prace to CV dostarczam
    osobiście. Jak na razie od ćwierć wieku działa. ;-)

    > Rozumiem. I nadal uwazam, ze przesadzasz. Troche jak lekarz pogotowia
    > ktory nie wsiadzie w samochod bo "widzial tyle wypadkow". Szansa, ze
    > ktos wlamie sie na komercyjny serwis, ukradnie akurat moje zdjecie,
    > odszyfruje je i wykorzysta je do niecnego celu wydaje mi niska.

    Ależ nikt nie musi się włamywać. Bo dane zeskanuje właściciel serwisu.
    Ot - pod pozorem ochrony antywirusowej. A ja sobie tego nie życzę. Bo
    to moje dane i ja mam decydować do czego służą.

    > Szansa, ze ktos ukradnie to moje zaszyfrowane zdjecie z komercyjnego
    > serwera jest wieksza niz zero. Ale jest tez szansa, ze ktos ukradnie
    > je z Twojego serwera.

    Ależ oczywiście. Tyle że to będzie mój błąd i moje niedopatrzenie. Nie
    powiększone o wysłanie danych nie wiadomo gdzie.

    > Nawet jesli ktos wyniesie dyski z jednego miejsca to tez moge
    > odzyskac moje dane. A zlodziejowi pewnie i tak nie chcialoby sie ich
    > odszyfrowac. A gdyby sie chcialo to i tak do niczego mu sie to nie
    > przyda.

    To Tobie się tylko tak wydaje. Znów podejście- jak ktoś dotychczas nie
    wykorzystał to nigdy nie wykorzysta.

    > No, to jeszcze tego mi potrzeba zebym administrowal serwerem poczty
    > "zeby byc bezpiecznym". Nie, dziekuje.

    Ale to jest jedna z rzeczy którą się robi dbając o bezpieczeństwo
    danych. Można mieć konto na gmail.com - tyle że zgadzasz się na to żeby
    jego właściciel analizował zawartość twej skrzynki.

    > Serio? Gdybym zobaczyl bluzgi napisane z firmowego konta to pierwsze
    > co bym pomyslal to to, ze ktos sie na to konto wlamal. Bo jaki
    > pracownik potrafiacy pisac bylby tak glupi zeby atakowac kogos w ten
    > sposob? Gdyby ten pracownik przyszedl pozniej i powiedzial ze to nie
    > on napisal to musialbym byc naprawde zlosliwy zeby w to nie
    > uwierzyc.

    Ale czy koniecznie się włamał? A może był nieostrożny i zostawił
    zalogowany komputer? Albo po pijaku telefon zgubił. A może po prostu
    napisał po pijaku? Nie lepiej po prostu unikać takiej możliwości?

    > Z Twojego systemu tez moga. I co z tego? Tracic czas na "tworzenie
    > systemow"?

    Ależ oczywiście. Tyle że jak na razie nie wyciekła. I raczej mała
    szansa że wycieknie. Wiem - może to przechwałki ale ja się "ciut" na
    tym znam. ;-)

    > Strata czasu

    Nie. Dbanie o prywatność.Wiem - w czasach FB to mało popularne
    podejście ale zdecydowanie je wolę.

    > A pytales? To chyba oczywiste

    Nie. Nie jest oczywiste.

    > A ja nie. Trzymac dwa systemy komputerowe zeby zabezpieczyc zdjecia z
    > wakacji? Overkill

    Zdjęcia z wakacji są ledwie niewielka częścią tego co jest
    zabezpieczane.

    > Prosze powiedz, ze teraz juz jest ok ;)

    Sygnaturka jest OK> teraz ustaw zawijanie wiersza na ~65-70 znaków :-P

    > Dobra, teraz juz naprawde EOT z mojej strony

    A ja nie wiem czy to koniec. Ale widzę że po prostu mamy inne podejście
    do spraw bezpieczeństwa.

    Zdrówko