    From: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Date: Sat, 16 Apr 2011 19:12:51 +0100

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    [..]
    > Mnie głównie boli to, że jak chcę aby urządzenie działało 15-20 lat (tak
    > jak te co robiliśmy dawniej) to mam dwa problemy:
    > - czy się ktoś nie przyczepi, że ołowiowo, bo trudno być pewnym, że można,

    Nie jestem prawnikiem więc może źle rozumiem przepisy UE, wyczytałem tam
    że urządzeń lutowanych ołowiowo nie można sprzedawać, ale nie widziałem
    zakazu realizacji zamówienia klienta zgodnie z jego potrzebami.

    > - jak nawet ołowiowo to i tak muszę pogodzić się z elementami
    > bezołowiowymi bo nie biorę ich kontenerami.

    Nie jestem pewien czy rzeczywiście jest to problemem, w raporty mówiące
    że mix element LF + cyna ołowiowa to prawie to samo co LF + LF zbytniej
    wiary nie daję.

    > Z awaryjnością elektroniki powszechnego użytku można sobie prosto
    > poradzić - nie kupować. Jedyne niezbędne to telefony komórkowe (ale co
    > dwa lata dają z 1PLN i jak na razie tyle wytrzymują) i komputery - na
    > razie (prawie) wszystkie mamy jeszcze sprzed Ery ROHS. Może trzeba
    > kupować tylko serwery.

    Niestety grafika do grania raczej będzie już LF, wyjściem byłoby
    zaprzestanie produkcji zwykłych komputerów i przejście wyłącznie na
    produkcję serwerów, np domowy serwer do grania...
    Ale producentom to nie będzie na rękę a społeczeństwo nie wymusi bo nie
    ma pojęcia o problemie.
    A może tak zaraz po zakupie wymieniać kulki pod układami...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html