  • 141. Data: 2011-06-10 10:18:14
    Temat: Re: [OT] Re: Czym si? r??ni cyna?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Jasne. Tylko musi dożyć tych 2000 godzin. Te, które używałem nie
    > dorównywały trwałością zwykłym zarówkom.

    Ja używam Philipsy ambiance czy ecotone i świecą u mnie długo. Sądzę, że
    na pewno z 6 godzin dziennie. Wymieniam na pewno rzadziej niż raz na
    rok. Spokojnie mają z 2000h a podejrzewam, że gdybym dokumentował kiedy
    wymieniałem to wyszłoby mi, że raczej jednak bliżej 5000h.

    > Ale te świetlówki pochodzą z tych samych linii, co Philipsa czy inne -
    > tylko nadrukiem i opakowaniem się różnią.

    Niezupełnie. W tych tanich luminofor czasami wygląda jak mleko
    rozmieszane z dużą ilością wody. Wstawiłem sobie kiedyś w gabinecie i
    myślałem że oczy mi wypadną. Najwyraźniej nie są z tych linii co
    Philipsy. A jeśli jakieś noname rzeczywiście są robione na tych samych
    liniach co Osram czy Philips to raczej mają dość niską zawartość Hg (UE
    dopuszcza zdaje się 5mg), i w miarę sensowną żywotność.

    MD

  • 142. Data: 2011-06-10 10:43:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Friday, June 10, 2011, 12:13:29 PM, you wrote:

    [...]

    > Te ktore nie dorownywaly, wedrowaly do sprzedawcy w calosci w trybie
    > reklamacji :-)

    Ja nie trzymam tyle czasu kwitków - powędrowały do odpadów.

    > Jestes pewien ?

    Na 98% - jeśli chodzi o chińszczyznę lepszej jakości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 143. Data: 2011-06-10 11:05:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Jasne. Tylko musi dożyć tych 2000 godzin. Te, które używałem nie
    > dorównywały trwałością zwykłym zarówkom.
    5/40*5000=625 - tyle godzin musi wytrzymać (250 godzin w przypadku
    philipsa), żeby w przypadku stłuczenia ilość wyemitowanej rtęci była
    korzystna.

    Twoje pracują mniej?

    Michoo

  • 144. Data: 2011-06-10 11:13:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Friday, June 10, 2011, 1:05:10 PM, you wrote:

    > 5/40*5000=625 - tyle godzin musi wytrzymać (250 godzin w przypadku
    > philipsa), żeby w przypadku stłuczenia ilość wyemitowanej rtęci była
    > korzystna.
    > Twoje pracują mniej?

    Mam wrażenie, że mniej. Przestałem używać - w domu najdużej swiecą na
    codzień 3 halogenki po 20W w pokoju i dwa w kuchni. Nie da się ich
    wymienić na świetlówki. W pokoju mógłbym wymienić na LED ale jeszcze
    za drogie i za słabo świecą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 145. Data: 2011-06-11 21:30:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jun 2011 12:43:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F,
    >[...]
    >Ja nie trzymam tyle czasu kwitków - powędrowały do odpadów.

    Skoro nie trzymasz tak dlugo .. to chyba jednak sporo przepracowaly
    :-)

    Ale ktore to ?

    J.

  • 146. Data: 2011-06-11 21:59:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Saturday, June 11, 2011, 11:30:02 PM, you wrote:

    > Skoro nie trzymasz tak dlugo .. to chyba jednak sporo przepracowaly
    > :-)

    Sporo czyli miesiąc? Kwity trzymam krócej.

    [...]

    > Ale ktore to ?

    Żebym to pamiętał...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 147. Data: 2011-06-12 15:22:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jun 2011 23:59:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >Sporo czyli miesiąc? Kwity trzymam krócej.

    Kwity na swietlowki trzyma sie dluzej.
    Na polce po zarowkach :-)

    >[...]
    >Żebym to pamiętał...

    Czyli sa z tej samej linii, ale nikt ich od dawna nie widzial ? :-)

    Rury philipsa maja dosc rownomierne widmo. A chinskie kompakty nie.

    J.

  • 148. Data: 2011-06-12 15:28:11
    Temat: Re: Czym si? r??ni cyna?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jun 2011 10:10:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Chwila - kupując płacę już opłatę środowiskową. I to musi wystarczyć
    >na zorganizowanie odbioru tego sprzętu za darmo. Nie wiem, jak w
    >innych miastach ale w Opolu regularnie w różnych miejscach miasta
    >pojawia się kontener na sprzęt i odpady niebezpieczne. Dlaczego mam
    >jechać do lasu, skoro bliżej mam do kontenera na to?
    >
    >Problem na pewno jest na wsiach - ale to też kwestia zorganizowania
    >odbioru - w końcu po to wprowadzono opłaty środowiskowe.

    Rodzina ze wsi mowi ze przestali chodzic do sklepu.
    Po co, skoro trzy sklepy podjezdzaja pod brame.

    Ciekawe czy by im sie chcialo zbierac swietlowki po 30gr od sztuki.
    No i ciekawe czy przepisy by to dopuscily w sklepie spozywczym :-)

    >Ekobełkot. Bez urazy.

    Alez czemu - to akurat wydaje sie rozsadne.

    J.

  • 149. Data: 2011-06-12 15:58:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, June 12, 2011, 5:22:55 PM, you wrote:

    [...]

    > Kwity na swietlowki trzyma sie dluzej.
    > Na polce po zarowkach :-)

    Chyba Ty...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 150. Data: 2011-06-12 19:29:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jun 2011 17:58:06 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >[...]
    >Chyba Ty...

    Jak sie nie trzyma to sie potem narzeka :-)

    tak nawiasem mowiac - sprawdzilem co u mnie swieci:
    Lumax - od 2008-09
    Selum - od 2010-03
    power-lux .. brak daty, pewnie ze dwa lata juz, one byly fajne, bo ze
    trzy razy wymienialem na gwarancji, potem kupilem Selum :-)

    J.