    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] QBasic
    Date: Thu, 12 Jun 2014 19:18:08 +0200

    On 12.06.2014 16:52, Robert Wańkowski wrote:
    > "John Smith"
    >

    > System to XP, RAM ileś tam GB.

    To czemu qbasic?

    > Niby taki program działa. Zapisuję wartość 33 i ją oczytuję.
    >
    > DIM Tablica(100000, 8)
    > Tablica(100000, 8) = 33
    > PRINT Tablica(100000, 8)

    > Ale w wielu miejscach czytałem w tym tonie podobne stwierdzenia:
    > "Najmniejsza tablica moze zajmowac 1 bajt, najwieksza 64KB.

    A piszą to o Twojej wersji QBasica? Bo ta uwaga możę dotyczy
    interpretera w MS-DOS?

    BTW, Dla danych powyżęj pewnej wielkośći lepiej użyć pamięci
    dynamicznej.
    Visual Basic na pewno to umożliwiał, Q chyba też:
    http://rosettacode.org/wiki/Arrays#Dynamic

    > Z danych tych mozna wyliczyc, ze tablica typu SINGLE PRECISION moze miec
    > najwyzej 16384 elementy (64x1024/4).
    > Deklaracja DIM kub(30,30,30) usiluje stworzyc tablice o 29791 elementach
    > (31x31x31), a to jest ok. 13000 elementow wiecej niz pozwala na to jezyk
    > QBasic."
    > http://infgeo.strefa.pl/Kl2/qbasic.htm

    To jest o tym dosowym starociu.

    > Dlatego chciałem zapytac mądrzejszych czy obliczenia i sorotwanie na
    > takiej ilości danych zrobię w QBasic-u.

    > Gdyby ktoś chciał znać szczegóły do czego to potrzebne to tu:
    > http://forum.pclab.pl/topic/967834-QBasic/
    > http://www.excelforum.pl/topics15/konwerter-import-d
    anych-vt41365.htm?sid=1c6c0e0481198c886bc2762096c0de
    86

    Problem chyba tu już opisywałeś.

    Jeśli wybór QBasica bierze się z tego, że ten język znasz
    to ściągnij choćby to:

    http://www.visualstudio.com/downloads/download-visua
    l-studio-vs#DownloadFamilies_4

    darmowa wersja visual basica, starsza, ale dzięki temu pójdzie pod
    windows XP.

    Na zachętę:

    http://social.msdn.microsoft.com/Forums/vstudio/en-U
    S/d88d332d-5fce-4f2a-bb9d-eb7b2e13e356/maximum-size-
    of-an-array-vbnet?forum=vbgeneral

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/x397t1yt%28V
    S.71%29.aspx

    żadnych problemów z ograniczeniem wielkości. Ile RAMu i przestrzeni
    adresowej, taka tablica.

    pzdr
    bartekltg