    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] QBasic
    Date: Thu, 12 Jun 2014 17:47:39 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello bartekltg,

    Thursday, June 12, 2014, 4:38:22 PM, you wrote:

    > "Bazy"? Zbiór danych;>

    7x100000

    > To jest zależne od rozmiaru pojedyńcxzego klocka.

    I umiejętności programisty... I użytych narzędzi. Bo sortowanie takiej
    tablicy w pamięci banalne nie jest.

    > Posortowanie intów (czy kwaternionów na doublach;)) będzie
    > znacznie szybsze (do tego znacząco mniej pamięciożerne,
    > a potem użycie tej struktury znów będzie znacznie szybsze*)
    > Jeśli natomiast klockiem jest kilobajtowi struktura,
    > a do tego jej porównanie jest szybkie, to posortowanie
    > listy indeksów/wskaźników będzie szybsze, bo omijamy spore
    > kopiowania.
    > Nikt nie mówił o _bazie_. Pytacz ma małą (no, chyba, że siedzi na
    > atmedze 'tablicę'. Baz się nie sortuje, bo najczęściej klocek
    > jest tam duży, a potrzebujemy _wielu_ indeksów.

    Pytacz chciał to robić w QBasicu... Ja, mając takie narzędzia jak mam,
    niemal z zamkniętymi oczami zassałbym dane do bazy (bo jakoś one są
    zapisane, nieprawdaż?) i za chwilę byłyby posortowane ,,z palca" -
    komendami xBase, nawet bez pisania programu.
    Ewentualnie program musiałbym napisać do samego zaimportowania danych.

    Różnie bywa, zależy od skali.

    [...]

    --
    Best regards,