  • 1. Data: 2011-03-08 16:15:47
    Temat: Płyta główna pod i5
    Od: VSS <a...@g...com>

    Witam !

    Rozglądałem się na allegro za płytami głównymi pod i5. Zauważyłem że
    wiele płyt ma na pokładzie wyjście DVI, HDMI i VGA. Czy to normalny
    "fiuczer" czy jakiś wynalazek ? Na jednej aukcji sprzedawca napisał:
    "UWAGA, zintegrowane interfejsy graficzne HDMI i DVI są w stanie
    wyświetlać obraz jedynie z procesorami z wbudowanym układem GPU
    (nazwa kodowa procesora - Clarkdale i Westmere)." Czy to oznacza, ze
    wsadzenie jednego z dwóch wymienionych procesorów, pamięci i HDD
    spowoduje, że zbuduję normalnego peceta? Potem w miarę napływu gotówki
    można dołożyć kartę graficzną i będzie można podłączyć dwa lub trzy
    monitory ? Jestem lekko do tyłu więc zadaje być może idiotyczne
    pytania. Na co zwrócić uwagę przy kupnie płyty głównej pod i5 ?
    Znalazłem takie:

    http://allegro.pl/plyta-gigabyte-ga-h55m-s2v-h55-lga
    1156-48517-i1486576593.html
    http://allegro.pl/asus-p7h55-m-pro-pod-intel-i3-i5-i
    7-fv-sklep-wwa-i1498770356.html
    http://allegro.pl/intel-dh55pj-box-gblan-i3-i5-i7-pc
    iex-ddr3-nowe-i1492038599.html
    http://allegro.pl/legenda-p7p55d-e-lx-oc-p55-ddr3-us
    b3-sata3-fv-i1479288914.html
    http://allegro.pl/plyta-glowna-asus-p7p55d-s1156-ddr
    3-p55-sklep-fv-i1475994419.html

    Którą wybrać ??

    Artur VSS

  • 2. Data: 2011-03-08 18:08:29
    Temat: Re: [OT] Płyta główna pod i5
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "VSS" napisał:

    > Rozglądałem się na allegro za płytami głównymi pod i5.
    > Na co zwrócić uwagę przy kupnie płyty głównej pod i5 ?

    Na to, czy aby na pewno przedmiotem (za przeproszeniem) aukcji jest płyta
    główna, a nie na przykład jej zdjęcie (lub jak niektórzy wolą - fotografia)
    ;->

    JoteR

  • 3. Data: 2011-03-08 19:16:04
    Temat: Re: Płyta główna pod i5
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2011-03-08 17:15, VSS wrote:
> [...]
    > wsadzenie jednego z dwóch wymienionych procesorów, pamięci i HDD
    > spowoduje, że zbuduję normalnego peceta?

    Dokladnie tak

    > Potem w miarę napływu gotówki
    > można dołożyć kartę graficzną i będzie można podłączyć dwa lub trzy
    > monitory ?

    takiego czegos nigdy nie testowalem ale raczej nie
    bedzie to mozliwe, bedzie dzalac albo ta zintegrowana z
    CPU albo ta na PCI-e

    > Jestem lekko do tyłu więc zadaje być może idiotyczne
    > pytania. Na co zwrócić uwagę przy kupnie płyty głównej pod i5 ?
> [...]

    Posiadam od jakiegos czasu tego asusa P7P55D nie mialem
    i nie mam z nim najmniejszych problemow.
    Pracuje to z i5 750 i Radkiem 5850.
    Wybralem ja miedzy innymi dlatego ze jako jedna z
    niewielu ma jeszcze COM choc trzeba dolozyc go na
    sledziu. Jesli niepotrzebujesz SLI i USB 3.0 to bierz
    smialo.

    --
    NoRek

  • 4. Data: 2011-03-08 19:54:57
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:il5v6h$6u5$...@i...gazeta.pl,
    NoRek <a...@w...pl> nastukał:
> [...]
    > niewielu ma jeszcze COM choc trzeba dolozyc go na
    > sledziu. Jesli niepotrzebujesz SLI i USB 3.0 to bierz

    dziekuje za info

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-03-08 20:17:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-08 20:16, NoRek pisze:
    > Dokladnie tak
    Tak, potwierdzam, płyta musi być z czipsetem H55)

    > takiego czegos nigdy nie testowalem ale raczej nie
    > bedzie to mozliwe, bedzie dzalac albo ta zintegrowana z
    > CPU albo ta na PCI-e
    A właśnie że nie, taki warunek to był w okolicy 945/g31, w współczesnych
    H55 bez problemu świeci się z obu kart graficznych na raz. Testowałem to
    w jednym gigabyte, w biosie była opcja o nazwie pokroju "zintegrowana
    grafika: włączona/wyłączona jeśli obecna pcie/włączona zawsze nawet z
    pcie" i w trzeciej opcji po prostu były odpalone dwie karty i 4 monitory ;)

    by kupować na socket 1156 płytę i tak samo procesor, a nie dać się
    naciąć na 1155 (nowszy, czyli płyty z czipsetami H67) - chyba że
    świadomie zdajesz sobie sprawę z ich ewentualnych niedomagań i jesteś w
    stanie teraz kupić, używać i czekać na wymianę płyty na gwarancji gdy
    już wyjdą z poprawionymi czipsetami.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2011-03-09 07:14:41
    Od: VSS <a...@g...com>

    On 8 Mar, 21:17, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > A właśnie że nie, taki warunek to był w okolicy 945/g31, w współczesnych
    > H55 bez problemu świeci się z obu kart graficznych na raz. Testowałem to
    > w jednym gigabyte,

    a jaki to gigabyte ??

    > w biosie była opcja o nazwie pokroju "zintegrowana
    > grafika: włączona/wyłączona jeśli obecna pcie/włączona zawsze nawet z
    > pcie" i w trzeciej opcji po prostu były odpalone dwie karty i 4 monitory ;)

    to ekstra.

> [...]
    > świadomie zdajesz sobie sprawę z ich ewentualnych niedomagań i jesteś w
    > stanie teraz kupić, używać i czekać na wymianę płyty na gwarancji gdy

    dzięki za info. A jaki zasilacz jest wymagany do takiego zestawu : i5,
    2hdd, grafika np. radeon 5850? bo czytałem na ten temat i rozpiętości
    mocowe są na poziomie kilkuset wat.

    ArturVSS

  • 7. Data: 2011-03-20 17:17:57
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 23:14:41 -0800 (PST), VSS napisał(a):

    > A jaki zasilacz jest wymagany do takiego zestawu : i5,
    > 2hdd, grafika np. radeon 5850? bo czytałem na ten temat i rozpiętości
    > mocowe są na poziomie kilkuset wat.

    Tutaj mozesz sobie mniej-wiecej skalkulowac:
    http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)