  • Data: 2011-01-01 10:55:54
    Temat: Re: [OT] Play robi sobie jaja.....z przegladarkami
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ToMasz" napisał:

    > ZAWSZE w liscie papierowym piszesz POD tym do czego sie odnosisz

    Tak, wklejając paski papieru między treść oryginału ;->
    Jak tam szampan? Jeszcze nie uleciał?

    > Outlook wstawia nową wiadomość PONAD cyttowany tekst

    Outlook Ekspress nie wstawia nowej wiadomości ponad cytowany tekst - ustawia
    tam kursor. I zdradzę Ci tajemnicę: da się go przesuwać w dół, umożliwiając
    edycję oryginalnego dokumentu. Co jest o notabene wygodniejsze, niż targać
    kursor z samego dołu na górę, celem przycięcia cytatu. Wielu użytkownikom
    "bardziejszych" programów pocztowych nie chce się tego robić, bo uważają, że
    taki np. Thunderbird, ustawiając kursor na końcu tekstu, wykonał za nich już
    całą robotę i zostawiają kilkadziesiąt linijek cytatu, dopisując na dole
    swoje jedno czy dwa zdania. Tak więc argument o kursorze jest chybiony a
    wręcz samobójczy ;->

    > że wiekszość ludzi tak robi - stało sie to standardem.

    Tak, taki standard jest w tzw. korespondencji biznesowej, bo tam w
    przeciwieństwie do usenetowej pyskówki, odpowiedź pisze się hurtem,
    dołączając często historię korespondencji. Zatem siłą rzeczy odpowiedź musi
    być na początku, a cały ogon za nią i nie ma to nic wspólnego z takim czy
    innym klientem poczty.
    Natomiast ma wiele wspólnego z kulturą osobistą piszącego - inaczej się
    pyskuje w Usenecie, inaczej koresponduje służbowo.

    > CP1250 - do dziś jest stosowane w napisach w filmach.
    > Możesz mi powidzieć kto to wymyślił?

    CePa? Owszem, Microsoft. Że w filmach? Pewnie ten, kto je tworzył. A że
    robił to pod starą Windą a nie Linuchem? Cóż, użytkownicy niszowych systemów
    muszą pogodzić się z tym, że ludzie wolą korzystać z wygodniejszych
    narzędzi. Zresztą co ma kodowanie w plikach tekstowych do poczty czy
    przeglądarki? Przypominam, że już NT4 był oparty na Unikodzie i wytykanie
    dzisiaj błędów młodości w historycznych systemach trąci nekrofilią.

    MS-DOSiego Roku!

    JoteR