  • 21. Data: 2017-03-13 16:05:31
    Temat: Re: [OT] Piątkowo - Czy wiecie od czego pochodzi SIGINT?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-03-13 o 10:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    > wiadomości

    > A to akurat zalezy od sposobu polaczenia.
    > Wiec nie zakladalbym sie - wybije, czy nie wybije.

    Właśnie o to chodzi. Zależy, ile woltów jest między N a PE, a to zależy
    od niezrównoważenia obciążeń jednofazowych poza daną różnicówką.

  • 22. Data: 2017-03-13 16:06:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > W instalacji z bliskim połączenie N z PE przed różnicówką - prawda.

    Buahaha. Mówię o prawdziwym TN-S, czyli osobne przewody aż do stacji
    transformatorowej. Czy wybije czy nie zależy od napięcia pomiędzy N i PE
    i związanego z tym prądu wyrównawczego.

  • 23. Data: 2017-03-13 16:07:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-03-13 o 10:43, yabba pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    > wiadomości news:oa0m8g$n2r$1@node1.news.atman.pl...

    > Przykro mi, ale to jest prawda. Sprawdzałem.

    Sprawdzałeś co, jedną różnicówkę? Wszystko zależy od tego, co jest przed
    różnicówką, a nie za.

  • 24. Data: 2017-03-13 17:10:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Sprawdzałeś co, jedną różnicówkę? Wszystko zależy od tego, co jest przed
    > różnicówką, a nie za.

    2 lub 3 nowe z pudełka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2017-03-13 20:15:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-13 o 08:24, k...@w...pl pisze:

    > ---
    > antywirusowe Avast.

    Konsul ciągniesz jakiś ogon za sobą ;)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2017-03-14 10:19:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Monday, March 13, 2017, 10:43:04 AM, you wrote:

    > Przykro mi, ale to jest prawda. Sprawdzałem.

    W instalacji TNC-S, nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2017-03-14 13:40:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:347083295.20170314101948@pik-net.pl.invalid...

    > W instalacji TNC-S, nieprawdaż?

    OIDP to do tej rozdzielni dochodziło TN-S.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2017-03-14 21:50:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 13, 2017, 4:04:34 PM, you wrote:

    > Właśnie wymaga. Bo mówimy o przypadku, gdy nie ma obciążenia za różnicówką.

    Nie ma obciążenia, nie ma prądu, nie ma czego wykrywać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2017-03-14 21:51:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 13, 2017, 4:06:41 PM, you wrote:

    > Buahaha. Mówię o prawdziwym TN-S, czyli osobne przewody aż do stacji
    > transformatorowej.

    Ale gdzie masz w realnym życiu takie instalacje? Na pewno nie w domu.

    > Czy wybije czy nie zależy od napięcia pomiędzy N i PE
    > i związanego z tym prądu wyrównawczego.

    Ale to oczywiste jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2017-03-14 23:11:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ale gdzie masz w realnym życiu takie instalacje? Na pewno nie w domu.

    Chyba niejasno napisałem jak to działa u mnie na osiedlu.

    Klatka na pewno ma pion 5-przewodowy. Wystarczy że mieszkania sąsiadów
    są nierówno przyłączone do poszczególnych faz i już powstaje asymetria,
    która na iluś metrach zbiorczego przewodu N da tych parę woltów i
    kilkadziesiąt miliamperów żeby nieobciążona różnicówka wybijała.

    Nie wiem, jak jest na 30-metrowym odcinku rozdzielnica blokowa - stacja
    trafo, ale z dużym prawdopodobieństwem jest tam kabel 4-żyłowy +
    bednarka robiąca za PE. W takim układzie połączenie PE i N następuje
    dopiero w stacji. Ponadto ze stacji wychodzi jednofazowe oświetlenie
    pobliskiej ulicy domków, co powoduje, że przez punkt środkowy
    transformatora przepływa całkiem duży prąd. Dlatego, jak pisałem, w nocy
    na mojej mieszkaniowej rozdzielnicy potrafię zmierzyć 300mA pomiędzy N i
    PE, w dzień mniej, ale wystarczająco, żeby wybić nieobciążoną różnicówkę.