  • 41. Data: 2016-12-31 19:59:38
    Temat: Re: [OT] Partycji czar, XP i nerwica na K
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.12.2016 o 05:17, Kamil pisze:

    > Szkodliwy jest sam sposób myślenia, a raczej jego propagowanie. System i
    > programy powinny byc na partycji systemowej, chyba że są to programy w pełni
    > portable.

    Ale większość programów jest może nie w pełni, ale wystarczająco
    portable żeby instalacja na D: miała sens.

    > Wówczas robiby backup partycji i w razie awarii potrzebujemy 5 min
    > na odtworzenie systemu. Wszelkie kombinacje z inna niz systemowa partycją to
    > bicie piany.

    Bicie piany to jest twierdzenie że instalacja na osobnej partycji jest
    "be" bez podania rzeczowych argumentów.

    p. m.

  • 42. Data: 2016-12-31 22:44:38
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "m" napisał:

    > Bicie piany to jest twierdzenie że instalacja na osobnej partycji jest
    > "be" bez podania rzeczowych argumentów.

    Podałem rzeczowe argunebty, ale Ty i Tobie podobni nie są w stanie ich
    zrozumieć. Przykro mi. Jeśli ktoś nie rozumie róznicy między archiwizacją a
    backupem systemu to o czym z nim rozmawiać?

    Wszystkiego dobrego wszystkim grupowiczom na Nowy Rok.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2017-01-01 02:49:14
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w
    wiadomości news:o48jlq$q9b$1@node1.news.atman.pl...
    > ja mam dysk 500GB , dysk jest podzielony na 11 partycji , Dysk C:\
    > partycja systemowa ma 20 GB , Dysk D:\ Programy ma 20 GB , dysk E:\
    > Instalki tez ma 20 GB

    Tylko 11? Mamy rok 2017.

    --
    marfi

  • 44. Data: 2017-01-01 12:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > A co tu podziwiać?
    >
    > Można wtedy bardzo łatwo (a może lepiej: przejrzyście) ustawić plany
    > backupów, czy to całościowych, czy różnicowych. Łatwiej całością
    > zarządzać, gdyż przykładowo wiadomo, co najczęściej rotuje.

    Po co robić backup na tym samym dysku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 45. Data: 2017-01-01 14:11:49
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > Po co robić backup na tym samym dysku?

    mam 2 obrazy partycji systemowej [ 1 obraz to czysty system po świeżej
    instalacji a 2-go obraz to system z zainstalowany MS Office [ World i
    Excel ] ]

    ps. nawet MS Office jest zainstalowany na Dysku D:\ [ z wyjątkiem
    katalogów które samoczynnie instalują się na partycji systemowej ]

  • 46. Data: 2017-01-01 17:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > ps. nawet MS Office jest zainstalowany na Dysku D:\ [ z wyjątkiem
    > katalogów które samoczynnie instalują się na partycji systemowej ]

    To nie jest odpowiedz na moje pytanie, no chyba ze uznamy ze obraz czystego
    systemu to backup...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 47. Data: 2017-01-02 23:32:54
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 13 Dec 2016 21:47:49 +0000, Marsjanin napisał(a):

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Naprawdę, nie chciałem wywoływać flame war, a z tego co widzę, taki w
    jednej z gałęzi wątku powstał. :)

    Śpieszę z wyjaśnieniami.

    FAT32 mnie przestrasza, bo osoba pracująca na komputerze nie ma
    bladego pojęcia, czym jest polecenie chkdsk. Za to jeśli coś nie
    działa, to wyłącznik znajdzie. NTFS jest na to bardziej odporny a
    prędkość akurat zapisu danych nie jest aż tak istotna.

    Instalacja czegokolwiek na D: nie wchodzi w grę. Nikt tam nie umie
    wpisać innej ścieżki niż proponowana przez system. Zresztą: po co? A w
    czym dysk D: jest lepszy od C:? To ja mam dwa dyski? To jeden można
    sprzedać, jak nieużywany... I takie tam. Nie tędy droga.

    Podsumowując: osoba, która to instalowała, nawet, jeśli zrobiła to
    poprawnie i wedle wskazówek informatyków, nie przewidziała, kto będzie
    to używał. Zainstalowała zoptymalizowany wydajnościowo OS dla młodego
    technika pasjonującego się oszczędzaniem kilobajtów. Tyle, że do kompa
    usiadła księgowa starej daty, co to jak coś ,,instaluje" to ,,w
    komputerze" a nie na jakimś jego dysku czy też w systemie. No nie i
    nie nauczymy, zwłaszcza, że w telefonie ma tak samo... Znaczy w sumie to
    był ostatnio latem lament też, bo miejsce na urlopie się na zdjęcia
    skończyło. Było zgrywanie zdjęć kilka razy na - na szczęście zabrany -
    laptop. Po powrocie oczywiście okazało się, że pamięć telefonu
    zapchana a karta uSD zdaje się 8 GB zupełnie pusta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 48. Data: 2017-01-03 14:16:13
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 12:00:53 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Po co robić backup na tym samym dysku?

    Na wypadek skasowania sobie jakiegos pliku podczas pracy...
    Tak, troche bez sensu ale lepszy backup na tym samym dysku niż żaden.
    Istnieje niewielka ale jednak niezerowa szansa ze sie kiedyś może przydać...

  • 49. Data: 2017-01-03 21:57:41
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 03 Jan 2017 05:16:13 -0800, sczygiel napisał(a):

> [...]
    > troche bez sensu ale lepszy backup na tym samym dysku niż żaden.
    > Istnieje niewielka ale jednak niezerowa szansa ze sie kiedyś może

    Innymi słowy: jak się uprawia ,,hackerkę" w systemie. Stosowałem w
    czasach zabaw z Windows 98, grzebaniem w rejestrze, podmienianiem
    plików z Windows 95/Me, zasobów w plikach wykonywalnych i
    bibliotekach... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 50. Data: 2017-01-05 11:36:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A to zależy, gdzie program domyślnie zapisuje dane.
    Jeżeli w katalogu instalacyjnym, to wolę jednak dane mieć na partycji z danymi, a nie
    na partycji z systemem, nawet jeżeli po padzie systemu musiałbym wykasować z katalogu
    programu wszystko inne poza danymi.
    BTW 'moje dokumenty' zawsze przenoszę z partycji z systemem na partycję z danymi,
    podobnie jeszcze parę innych (np. pocztę).

    -----