  • 1. Data: 2012-05-30 15:15:26
    Temat: [OT] O patentach
    Od: z <z...@g...pl>

    http://www.dobreprogramy.pl/Tim-Cook-na-D10-S-jak-Si
    ri-patenty-to-wrzod-na-tylku,Aktualnosc,33538.html
    http://tiny.pl/hpvtb

    "Największe zainteresowanie mediów wzbudziła jednak wypowiedź Cooka
    dotycząca systemu patentowego. Jego zdaniem machina jest popsuta, a
    pozywanie wszystkich o wszystko graniczy z szaleństwem. Zapytany o to,
    czy potyczki prawne są problemem dla innowacji odpowiedział, że to wrzód
    na tyłku. Dlaczego więc Apple brudzi sobie nimi ręce? Z jednej strony
    Cook zaznaczył, że nikt by się nie czuł dobrze, gdyby po namalowaniu
    przez niego obrazu ktoś inny przyszedł się pod dziełem podpisać. W
    takich właśnie sytuacjach Apple udaje się do sądu. Z drugiej strony
    pożalił się na trolli, którzy wykorzystują szeroko stosowane patenty na
    standardowe technologie. Tu właśnie, mówił Cook, system patentowy jest
    popsuty. Nikt nie powinien móc blokować towarów konkurencji na podstawie
    tych obejmujących powszechnie wykorzystywane technologie patentów.
    Ponadto potyczki pochłaniają czas, pieniądze i doprowadzają ludzi do
    szaleństwa. Gdyby każdy patent był wart tyle, ile chce za licencję
    właściciel, już nikt by się nie zajmował produkcją urządzeń mobilnych. "

  • 2. Data: 2012-05-30 17:49:45
    Temat: Re: [OT] O patentach
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-30 15:15, z pisze:
> [...]
    > na standardowe technologie. (...) Nikt nie powinien móc blokować
    > towarów konkurencji na podstawie tych obejmujących powszechnie

    Jest to może gdzieś po angielsku? Bo mimo,że w patentach robię blisko 20
    lat to nie rozumiem co poeta chciał powiedzieć :-(

  • 3. Data: 2012-05-31 01:30:41
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Jest to może gdzieś po angielsku? Bo mimo,że w patentach robię blisko 20
    > lat to nie rozumiem co poeta chciał powiedzieć :-(

    Znalezienie zajęło mi może 2 minuty:
    http://video.allthingsd.com/video/d10-video-patent-w
    ars-pain-in-the-ass/525EBD24-169E-4422-9E7C-F8C94CFE
    FFC3?refcat=d10
    lub:
    http://tinyurl.com/73g5yca

    Piotr

  • 4. Data: 2012-05-31 01:42:16
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-31 01:30, Uncle Pete pisze:
    > Znalezienie zajęło mi może 2 minuty

    Niestety, moja w miarę dobra znajomość języka lengłyż ogranicza się do
    jego formy pisanej. Tak już uroda pokolenia, ktore angielskiego nie
    miało w szkole i dla którego paszport był dobrem rzadkim :-/

  • 5. Data: 2012-05-31 01:47:33
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Niestety, moja w miarę dobra znajomość języka lengłyż ogranicza się do
    > jego formy pisanej. Tak już uroda pokolenia, ktore angielskiego nie
    > miało w szkole i dla którego paszport był dobrem rzadkim :-/

    Podejrzewam, że należę do tego samego pokolenia (jestem rocznik 1960),
    przez pierwsze 29 lat mojego życia mieszkałem w kraju, z którego w ogóle
    za granicę mało kogo wypuszczano, a paszporty zaczęli w miarę swobodnie
    wydawać dopiero pod koniec lat 80., do kraju angielskojęzycznego po raz
    pierwszy trafiłem bliżej czterdziestki, a jakoś mi się udało nauczyć
    języków obcych (w tym polskiego), więc nie zwalaj na pokolenie - jak
    ktoś chciał, to potrafił.

    Piotr

  • 6. Data: 2012-05-31 06:59:47
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-31 01:47, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > pierwszy trafiłem bliżej czterdziestki, a jakoś mi się udało nauczyć
    > języków obcych (w tym polskiego), więc nie zwalaj na pokolenie - jak

    O to dobra informacja po 40 jeszcze nic straconego :-)

  • 7. Data: 2012-05-31 18:01:48
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-05-30 17:49, Adampio pisze:

    > Jest to może gdzieś po angielsku? Bo mimo,że w patentach robię blisko 20
    > lat to nie rozumiem co poeta chciał powiedzieć :-(

    Poeta chciał powiedzieć np. o patentach związanych z technologiami
    tkwiącymi w samej istocie systemu GSM i pochodnych - jest grupa firm
    posiadających patenty na kluczowe dla technologii rozwiązania,
    "trzymają" się oni wzajemnie "za jaja", a outsiderzy mają pod górkę...

    M.

  • 8. Data: 2012-05-31 18:23:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 30 May 2012 15:15:26 +0200, z napisał(a):

    > standardowe technologie. Tu właśnie, mówił Cook, system patentowy jest
    > popsuty. Nikt nie powinien móc blokować towarów konkurencji na podstawie
    > tych obejmujących powszechnie wykorzystywane technologie patentów.

    Taa... raczej nie powinien blokować towarów Apple ale blokować całą
    konkurencję.

    Bo Timkukowi nie przeszkadza ścigać innych o nowo wynalezioną zasuwkę do
    drzwi
    (http://www.internetzona.pl/wp-content/uploads/2012/
    02/Slide-to-Unlock-Patent.jpg)
    nawet jeżeli okaże się, że ich patent będzie nieważny - to wtedy wyrzuci
    się kolejną zieloną bańkę drobnych (pewnie więcej niż później będzie
    przychodów od licencjobiorców), żeby jednak zrobić go ważnym:
    http://www.pcadvisor.co.uk/news/mobile-phone/3361100
    /apple-buy-swedish-firm-holding-swipe-unlock-patent-
    analyst/?olo=rss

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

  • 9. Data: 2012-05-31 18:42:04
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu Cz 31 05 2012 18:23, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > konkurencję.
    >
    > Bo Timkukowi nie przeszkadza ścigać innych o nowo wynalezioną zasuwkę do

    A ja właśnie ściągnąłem sobie SlideUnlock z Marketu. Bez zgody timkuka
    mogę go używać. Zgroza.

> [...]
    > http://www.pcadvisor.co.uk/news/mobile-phone/3361100
    /apple-buy-swedish-firm-holding-swipe-unlock-patent-

    Timkuk właśnie patentuje iRysik. Ten odrażający, brudny i zły rysik. To
    juz jest kabaret na maksa.

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 10. Data: 2012-06-01 00:13:53
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-31 01:47, Uncle Pete pisze:
    > jakoś mi się udało nauczyć języków obcych (w tym polskiego), więc nie
    > zwalaj na pokolenie - jak ktoś chciał, to potrafił.

    Mi po prostu mówiony fluent English nigdy nie był i nie jest do niczego
    potrzebny. W odróżnieniu od pisanego, bez gruntownej znajomości którego
    (w obie strony) bym nie przeżył ;-) Znam znaczenie wielu słów, których
    wymowy ani razu nie słyszałem ;D

    Natomiast znane mi pokolenie obecnych 30-latków od urodzenia musi mówić
    i mówi po angielsku, ale z poprawnym pisaniem (nawet po polsku) ma duże
    problemy ;P