  • 21. Data: 2007-04-11 19:55:48
    Temat: Re: [OT] Monopol TKT w budynkach DOKP
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Wemif napisał(a):
> [...]
    > znaczacy operatorzy, jest tez siec strukturalna TKT.
    >
    > Chcac podlaczyc sie do ktoregos operatora, pomiedzy pomieszczeniami
    > w tym budynku, nalezy skorzystac z TKT, gdzie polaczenie skretka dwoch
    > punktow w budynku kosztuje okolo 900zl netto miesiecznie(sic!).
    >
    > Ponoc DOKP nie zgadza sie na kladzenie innych kabli, nie probowalem,
    > ale duzi operatorzy mowia, ze nie ma takiej mozliwosci bo grozi to
    > wyrzuceniem ich z budynku. Czy probowal ktos z Was wymusic na DOKP
    > zgode na wlasne kable lub wynegocjowal znacznie lepsze warunki?

    Kiedyś wałkowany był temat spółdzielni i braku możliwości zakazania
    przez administratora budynku ułożenia kabli do abonenta operatora
    telekomunikacyjnego.
    Czy w tym wypadku nie działa ta sama zasada?
    Skoro wynająłeś kawałek miejsca w budynku masz prawo do lokalu, masz
    więc zatem prawo podciągnąć sobie np. telefonu od tepsy a na nim
    neostradę. Czy kolejarze w momencie gdy już wynajęli pomieszczenie mają
    prawo tego zabronić?
    Z jeszcze innej beczki - nie wiem czy budynek przy Joannitów nie jest
    jakimś cholernym zabytkiem i może jest zakaz utykania następnych kabli.
    --
    Olek

  • 22. Data: 2007-04-11 20:36:24
    Od: Alek Cesarz <a...@S...pw.edu.pl>

    Olek napisał(a), W dniu 2007-04-11 21:55:
    > Kiedyś wałkowany był temat spółdzielni i braku możliwości zakazania
    > przez administratora budynku ułożenia kabli do abonenta operatora
    > telekomunikacyjnego.
    > Czy w tym wypadku nie działa ta sama zasada?

    nie.
    w przypadku spółdzielni mieszkaniowej administrator budynku nie jest
    jego właścicielem - są nimi spółdzielcy. dlatego też administrator może
    sobie...
    tutaj mamy odmienną i czystą sytuację: właściciel budynku (PKP czy
    jakikolwiek inny podmiot) chce pieniądze za usługę lub możliwość
    wykorzystania jego infrastruktury (np. drabinek kablowych). ma do tego
    pełne prawo.

    alek

  • 23. Data: 2007-04-11 21:01:16
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Mnie uczono, że jest 9 warstw (8. kasa, 9. polityka), ale widziałem
    > też wypowiedzi ludzi, którzy znają kolejne.

    hmm, ja znałem
    8- polityczna
    9- religijna

    Marcin

  • 24. Data: 2007-04-11 21:19:57
    Od: Marcin Kulas <0...@j...org>

    Marcin Kuczera wrote:

    > hmm, ja znałem
    > 8- polityczna
    > 9- religijna

    I to jest problem polskiego Internetu. Powyżej siódmej nie ma jednolitego
    standardu. :)

    --
    Marcin Kulas
    jid: h...@j...org

  • 25. Data: 2007-04-11 22:44:27
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Wemif napisał:

    > Chcac podlaczyc sie do ktoregos operatora, pomiedzy pomieszczeniami
    > w tym budynku, nalezy skorzystac z TKT, gdzie polaczenie skretka dwoch
    > punktow w budynku kosztuje okolo 900zl netto miesiecznie(sic!).

    Normalka. Ciesz się, że Ci nie policzyli od przepustowości kabelka.
    W TKT co prawda swoich gratów nie mam, ale mam na/w obiektach Emitela i tam
    jest identyczna sytuacja - każdy kabelek między operatorami = comiesięczne
    czardżowanie. Stawki per kabelek mam co prawda nieco niższe niż podajesz i
    polegające jakieś-tam negocjacji, ale płacić trzeba.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 26. Data: 2007-04-12 12:10:26
    Od: Paweł Kowalski <k...@o...pl>

    Sied@r napisał(a):

    > Ja bym bardziej banalne pytanie zadał
    >
    > A czy jakby twój klient lub potencjalny klient chciał przejść kablem
    > przez twoją serwerownię do pomieszczenia gdzie jest twoja konkurencja a
    > wiesz że to jedyna droga to byś tak z lekkim sercem puścił ?

    A gdyby ten klient miał radiolink przebiegający nad dachem Twojego
    budynku, nie miałby możliwości przesynięcia linii widoku anten, to
    wystawiłbyś na dachu jakąś nieużyteczną czaszę satelitarną aby tylko
    uniemożliwić im przesył (i zmusić do skorzystania z Twoich usług)?

    To może bardziej skrajny przykład, ale zasada podobna. Nie lepiej
    poświęcić czas na coś bardziej produktywnego?

    Pozdrawiam,
    Paweł Kowalski

  • 27. Data: 2007-04-12 13:32:32
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 12 Apr 2007 14:10:26 +0200, Paweł Kowalski wrote:

> [...]
    >
    > To może bardziej skrajny przykład, ale zasada podobna. Nie lepiej
    > poświęcić czas na coś bardziej produktywnego?

    ale takie utrudnianie życia często produkuje pieniądze płynące do kieszeni
    utrudniającego :/

    --
    futszaK
    0601061867

  • 28. Data: 2007-04-12 15:58:43
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Paweł Kowalski napisał(a):

> [...]
    >
    > To może bardziej skrajny przykład, ale zasada podobna. Nie lepiej
    > poświęcić czas na coś bardziej produktywnego?

    to już zbyt duże spłycenie problemu - nad tematem radiowym czuwa UKE czy
    jak tam mu.

    Podejrzewam ze TKT też nie będzie radia zagłuszać.