  • 51. Data: 2024-02-14 12:25:17
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 12:20, Janusz pisze:

    > Do gresu się udar nie nadaje, żaden, tam zwykła wiertarka (najlepiej w
    > stojaku), diament i woda.
    > Można też koronką diamentową, wtedy młot, ale wtedy też się udar wyłącza.

    No wiem, że udar nie, Myślałem, że te wiertła idą jak w masło w gresie
    bez udaru.
    Wiercę tym. Jedyne co się jak do tej pory sprawdza.
    https://allegro.pl/oferta/wiertlo-diamentowe-plytki-
    gres-na-mokro-8mm-rubi-13390269747

    Robert

  • 52. Data: 2024-02-14 13:20:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2024 o 12:17, Janusz pisze:

    > Albo zakładasz koronkę i nią wiercisz.

    Przy tych wymiarach, które podałem, w twardym betonie...to mało realne.
    Kiedyś próbowałem i zniszczyłem "koronki" z małym efektem.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 53. Data: 2024-02-14 14:29:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 14.02.2024 o 10:38, io pisze:
    > [...]
    upower-nupk620 ..."

> [...]
    > wiertarką akumulatorową, która powinna być obecna u każdego w
    > warsztacie, razem tworzy meganarzędzie, które wywierci i wykuje co chcesz.
    >
    > Jednak wiele razy miałem potrzebę wiercenia młotowiertarką delikatnych
    > otworów i nie miałem żadnych problemów, żebym musiał użyć małych
    > obrotów, bo głównie wiercę z udarem. Jesli jednak jest coś delikatnego,
    > to wierci się bez udaru napierw, tworząc wgłębienie a dopiero później z
    > udarem. Taką młotowiertarką nie wiercę w drewnie czy w zegarku :)
    > podobnie jak nie używam roweru do przewożenia lodówki :) czy busa do

    Skończ pieprzyć. Wiertło 5mm wchodzi w cegłę jak chce, trzeba narzędzie
    z regulacją obrotów. I nie ma problemu by takie nabyć, ale trzeba
    wiedzieć, że się go do takich wierceń będzie używać.

  • 54. Data: 2024-02-14 14:31:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No może, ale ja jednak o wierceniu bo akurat miałem taki problem, że
    > 'moją cudowną a tanią młotowiertarką bez regulacji' nie bardzo dało się
    > wywiercić otworu tam, gdzie potrzeba.

    No to jest prawda. Jak wiercę w ścianie to też z regulacją obrotów (pod
    palcem, jak mocniej wciskam spust to są większe).

    > Też nie planowałem używać go do wiercenia ale jak wiertarka okazała się
    > zużyta i nieserwisowalna to nieco 'plułem sobie w brodę' że nie kupiłem
    > czegoś uniwersalnego.

    Może tak być i u mnie. Na razie wiertarka działa. Zresztą wiercę na tyle
    rzadko, że pewnie jeszcze trochę podziała.

    No i ten młot ma regulację, choć nie w spuście (osobne pokrętło).

    --
    - Co jest czarne, podskakuje i strzela iskrami?
    - Trzymiesięczne dziecko, które przegryzło kabel od telewizora

  • 55. Data: 2024-02-14 14:35:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Do wiercenia. Jak nie chcesz wiercić to wystarczy młot bez regulacji.

    No nie planuję :) Ale tak to jest, narzędzie zostanie, potrzeby się
    zmienią.

    > No ale pokazywałeś młotowiertarkę z regulacją. To mówię, że jest jednak
    > zasadnicza różnica między tymi narzędziami. Choć jak ma 3 biegi a nie
    > płynną regulację, czego nie widać z opisu, to faktycznie niewiele wnosi.

    Ma regulację elektroniczną, potencjometrem, więc pewnie fazowo na triaku.

    > No widzisz, a ja kupiłem młot bez regulacji do konkretnej pracy tak jak
    > Ty, ale potem zapotrzebowałem użyć jako wiertarki do relatywnie małego
    > wiertła co okazało się karkołomne.

    Użyj zewnętrznego regulatora :)

    --
    Przychodzi żaba do lekarza. Lekarz pyta:
    - Co pani dolega?

  • 56. Data: 2024-02-14 14:36:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Ale to jest akurat normalne, młot trzeba lekko docisnąć, w 'powietrzu'
    > on nie będzie 'bił'.

    Tak, to jasne. Tylko jak go znowu dociskałem, to udar nie wracał. Musiałem
    na chwilę puścić spust. Przy spadających obrotach było słychać moment, w
    którym udar się pojawiał, i wtedy wciskałem spust z powrotem.

    --
    Z dumą szedłem przez miasto łapiąc spojrzenia przechodniów. Popularność?
    Nie. Uroda? Raczej nie. Włączona piła łańcuchowa w moich rękach? Być

  • 57. Data: 2024-02-14 21:35:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2024 o 14:29, io pisze:

    > Skończ pieprzyć. Wiertło 5mm wchodzi w cegłę jak chce, trzeba narzędzie
    > z regulacją obrotów. I nie ma problemu by takie nabyć, ale trzeba
    > wiedzieć, że się go do takich wierceń będzie używać.

    Mam takich pracowników, którzy dokładnie robią to o czym piszesz (montaż
    listw na ścianie z cegły) w/w narzędziem :) Gdybym dostał takiego
    pracownika jak Ty i by zaczął bajki opowiadać, to może wracać do domu i
    więcej nie przychodzić do pracy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 58. Data: 2024-02-14 22:03:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2024 11:12:38 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    > Przykładowo wiertła tytanowe Artu Porc+ muszą iść na niskich obrotach. Ale
    > za to w beton czy inną płytkę wchodzą jak dore wiertło w deskę.

    Wydaje mi się, że wierciłem - w różnych typach płytek bez problemu
    wierciłem. Ważne: niskie obroty, niewielki nacisk i bez udaru.
    Nie wierciłem w szkle, bo do szkła są inne, natomiast Porca polecił mi
    znajmomy, który prowadzi firmę "metalową" od dawna, a w zasadzie od jego
    dziadka i ojca. Szukałem wiertła do wibrowanej belki żelbetowej i te akurat
    wiertła mnie pozytywnie zaskoczyły.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 59. Data: 2024-02-14 22:53:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Przy tych wymiarach, które podałem, w twardym betonie...to mało realne.
    > Kiedyś próbowałem i zniszczyłem "koronki" z małym efektem.
    Ja wierciłem i nie zniszczyłem, wiadomo nie może trafić na zbrojenie,
    ale w betonie idzie bez problemu. Tak wierciłem dziury na rury w
    bloczkach betonowych (pełnych) w piwnicy, koronka zwykła z marketu,
    pewnie że było to 16 lat temu, ale pamiętam że wywierciłem bez większych
    problemów, i to takie chyba fi 40, może wtedy były lepsze :)

    --
    Janusz

  • 60. Data: 2024-02-14 22:55:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No wiem, że udar nie, Myślałem, że te wiertła idą jak w masło w gresie
    > bez udaru.
    Nie widia się do gresu nie nadaje, gres to jak szkło, tylko diament.

    > Wiercę tym. Jedyne co się jak do tej pory sprawdza.
    > https://allegro.pl/oferta/wiertlo-diamentowe-plytki-
    gres-na-mokro-8mm-rubi-13390269747
    No właśnie, tak jak pisałem :) diament i woda.

    --
    Janusz