    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] Leasing, kolizja drogowa, UT - problem
    Date: Fri, 5 Nov 2010 23:24:06 +0100

    Użytkownik "KriSSo" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4cd48225$1@news.home.net.pl...

    > Sam już nie wiem, jak to jest. Tzn dostałem z leasingu pismo (za które
    > zapłaciłem) takiej treści:
    >
    > "dotyczy szkody komunikacyjnej nr xxxx
    > W związku ze szkodą komunikacyjną powstałą na w/w pojeździe wyrażamy zgodę
    > na wypłatę odszkodowania _na rzecz_ KriSSo"
    >
    > Jak interpretować stwierdzenie _na rzecz_? To znaczy (jak napisałeś
    > wcześniej), że KriSSo odbiera w imieniu leasingodawcy odszkodowanie, które
    > ma przekazać leasingodawcy? Jak to rozumieć?

    IMO tylko odbierasz odszkodowanie, ale formalnie jest ono wypłacone
    leasingodawcy.
    Inaczej leasingodawca nie musiałby wyrażać zgody.
    Ale głowy za tą interpretację nie dam, to już zabawa dla prawników.

    Ale poczytaj poniżej - gdybyś był vatowcem, to też vatu nie mógłbyś
    odliczyć:

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/280-odliczenie-i-zwr
    ot-podatku.-odliczanie-czesciowe/281-odliczenie-i-zw
    rot-podatku/298-wylaczenie-stosowania-obnizenia-kwot
    y-lub-zwrotu-roznicy-podatku-naleznego/33439-koszty-
    uzyskania-przychodow-naprawa-obnizenie-podatku-nalez
    nego-odszkodowania.html

    "Przepisy te wskazują, że do kosztów uzyskania przychodów podatnicy mogą
    zaliczyć wydatki pozostające w związku przyczynowo skutkowym z przychodami.
    Mając na uwadze, że przedsiębiorca nie poniósł wydatków na powypadkowy
    remont samochodu, nie może ich zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów,
    jeżeli tak, to podatnikowi nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty
    podatku należnego o kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT
    dokumentujących powypadkowy remont samochodu."

    Czyli wszyscy, którym ubezpieczyciel nie wypłacił odszkodowania, tylko
    zrobił to na rzecz leasingodawcy, a mimo to odliczyli vat z faktury za
    naprawę, zrobili to nielegalnie.

    Może lepiej już dalej nie grzebać. ;-)

    > Bo wracając do tego, że nie zrobiłbym tego bezgotówkowo, tylko odebrał
    > pieniądze i na przykład w ogóle auta nie naprawiał, to zostałyby te
    > pieniądze u mnie w kieszeni przecież. Jeszcze bym na tym zyskał.

    Dokładnie.