    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] Leasing, kolizja drogowa, UT - problem
    Date: Fri, 5 Nov 2010 23:05:09 +0100

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości news:

    > No właśnie, a o czym tutaj dyskutujemy?

    Ja odniosłem się tylko do Twoje ostatniego zdania, że w żadnym przypadku
    odszkodowanie które dostał warsztat nie jest przychodem dla tego na kogo
    zostało przyznane.
    To że w tym konkretnym przypadku nie jest przychodem Krissa jest dla mnie
    bezdyskusyjne, tu się zgadzamy.

    > Bingo, nie o tym, który tę kasę odebrał.

    Tak naprawdę on kasy nie odebrał fizycznie.
    Choć tutaj wykładnia skarbówki jest dość dwuznaczna, tzn, jedni mówią że
    liczy się fizyczne odebranie kasy, a drudzy, że ci pierwsi nie mają racji.
    I bądź tu człowieku mądry:

    "Reasumując powyższe rozważania należy uznać, że otrzymanie odszkodowania
    powinno zostać przez podatnika zidentyfikowane jako przychód podatkowy.
    Wydatek na naprawę powypadkową samochodu można uznać natomiast za koszt
    uzyskania przychodu, pod warunkiem, że firma naprawiająca samochód wystawi
    fakturę na poszkodowanego, a uszkodzony pojazd będzie objęty ubezpieczeniem
    dobrowolnym. Podatek VAT z takiej faktury może zostać odliczony, jeżeli
    zgodnie z powyższymi warunkami dany wydatek będzie mógł stanowić koszt
    podatkowy. Jeżeli jednak nie może być odliczony, to odszkodowanie powinno
    zostać wypłacone w kwocie brutto i w takiej też kwocie stanowi przychód
    podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym."
    http://www.vat.pl/wypadek_firmowego_samochodu_koszty
    _przychody_vat_komentarz_vat_interpr_2817.php

    Co warte zauważenia:

    "W praktyce wygląda to tak, że po wypadku szkoda jest usuwana przez
    mechanika, który wystawia na tę okoliczność fakturę. Faktura jest pokrywana
    przez zakład ubezpieczeniowy. Ubezpieczyciel pokrywa albo kwotę brutto, albo
    kwotę netto z faktury. Ubezpieczyciele odmawiają bowiem często wypłacenia
    odszkodowania w kwocie brutto uznając, że podatek VAT zawarty w fakturze za
    remont powypadkowy pojazdu, podlega odliczeniu na zasadach ogólnych. W
    praktyce więc faktura jest wystawiana na właściciela samochodu, ale to nie
    on reguluje należność względem zakładu naprawczego."

    WŁAŚCICIELA
    Czyli jest to opcja, która jak najbardziej wchodzi w rachubę.
    A nie to co różne bluzgające typki tutaj sugerowały, że tak się nie da, bo
    nie.