    Date: Fri, 05 Nov 2010 01:11:55 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] Leasing, kolizja drogowa, UT - problem

    W dniu 2010-11-04 23:01, KriSSo pisze:
> [...]
    > mogło być wystawione na mnie jako użytkownika (w sytuacji kiedy ja
    > miałbym zapłacić za naprawę) lub na wskazany przeze mnie warsztat
    > naprawczy (w sytuacji kiedy uzgodniłem naprawę ,,bezgotówkową").
    >
    > Auto zrobione, odebrane blisko miesiąc temu, FAKTURA WYSTAWIONA NA MNIE,
    > a nie na firmę leasingową (co jest zupełnie normalne), a dziś dostaję
    > telefon z ASO, że naprawa nie jest w pełni rozliczona. Ubezpieczyciel
    > wypłacił ASO kwotę NETTO, a ja sobie mam zapłacić VAT. Auto mam na firmę
    > w leasingu, ale _nie jestem płatnikiem VAT_ - wolny zawód (lekarz).

    Samochód należy do leasingodawcy, ubezpieczenie też jest na leasingodawce.
    Warsztat naprawiał samochód na rzecz leasingodawcy i o ewentualne
    pieniądze też się będzie użerał z nim.
    Ty jesteś tu jedynie osobą upoważnioną do użytkowania samochodu (na
    podstawie umowy leasingu) i do likwidacji szkody (na podstawie tego
    upoważnienia).

    Natomiast w sprawie pieniędzy które od Ciebie chcą to raczej podejście
    "nie moje małpy, nie mój cyrk".

    Pytanie dlaczego Twoje dane znalazły się na fakturze (w polu "płatnik")?
    Czy to co podpisałeś to na pewno było tylko upoważnienie? Bo może
    podpisałeś jakieś zlecenie gdzie zobowiązałeś się naprawić samochód za
    wypłacone pieniądze?

    > W uzasadnieniu TU napisało:
    > "Wartość kwoty została zweryfikowana do kwoty netto. Właścicielem
    > samochodu jest VW Leasing Sp. Z O.O., który jest płatnikiem podatku VAT.

    Bo jest to prawda.
    Ubezpieczyciel płaci ubezpieczonemu - czyli VW Leasing, i VW Leasing
    sobie naprawia swój samochód.
    Mogą do załatwienia formalności upoważnić Ciebie.

    Szczegółów szukaj w swojej umowie leasingu i tych papierach które teraz
    podpisałeś.

    > A co by było, gdyby jutro ktoś mi rozwalił auto i kwota naprawy
    > wyniosłaby strzelam 40 000 pln. Miałbym w nagrodę za bezszkodową jazdę
    > zapłacić w prezencie 8 000 pln VAT'u? Z jakiej racji?
    >
    > P.S.
    > Na samochód mam polisę w brutto, VAT nie był odliczony po odebraniu
    > samochodu, gdyż jak już wspomniałem nie jestem płatnikiem VAT.

    VAT sobie odliczył VW Leasing.
    Tak samo VW Leasing powinien teraz dostać fakturę za naprawę auta, od
    której również VAT sobie odliczy.