  • 11. Data: 2011-03-14 09:07:23
    Temat: Re: [OT] LAN po kablach energetycznych
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Sytuacja jest taka;
    > Mam połączyć 4 budynki siecią LAN, są problemy z łącznością WiFi ze
    > względu na przeszkody terenowe i jakieś niezidentyfikowane zakłócenia.

    proponuje coś co zadziała na pewno: radiolinie z antenami "kierunkowymi"
    używam u siebie tego w warunkach przemysłowych
    cena szokująca (ok 800 zł za komplet - osiemset, to nie pomyłka)
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/2367/cyberbridge-23-
    5ghz-ub5-high-power.html

    > Kable prądu 3fazowego/przyłącza tych 4 budynków zbiegają się/startują z
    > jednego punktu- mieszczą się w jednej szafce.

    > Odległości tych budynków od tej szafki/mierzone mniej więcej po zakopanych
    > kablach energetycznych/ wynoszą od 120 do 280 metrów.
    > Czy jest jakaś technologia umożliwiająca "puszczenie" po tych kablach
    > szkieletu sieci LAN dla tych budynków?

    sa takie technologie, ale raczej do wykorzystania wewnatrz budynku w ramach
    jednego obwodu...
    z moich obserwacji, sygnał nie przechodzi przez zabezpieczenia w tablicy
    rozdzielczej (pewnie chodzi o cewki w automatach)

    > -jaką prędkość da się w ten sposób osiągnąć?

    im dalej tym mniej, na kilku metrach wyciagniesz maksymalnie 54 Mb

    > -ile taka technologia może kosztować dla tych 4 lokalizacji?

    sama technologia nie bedzie kosztowna (300 zł za parę konwerterów) jeśli w
    ogóle zadziała, w co wątpię
    IMHO najwięcej problemów miałbyś tu z przerobieniem tablicy rozdzielczej,
    aby transmisje robić "na samym kablu" pomiędzy
    automatyka zabezpieczającą
    ale i tak wątpię czy na taki dystans pójdzie...

    najrozsądniej było by puścić obok kabli energetycznych światłowody...

  • 12. Data: 2011-03-14 12:20:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 10:07:23 +0100, qlphon wrote:

> [...]
    >używam u siebie tego w warunkach przemysłowych
    >cena szokująca (ok 800 zł za komplet - osiemset, to nie pomyłka)

    A to nie wymaga jakis licencji i oplat za pasmo ?

    Poza tym 5GHz - chyba trzeba wysokie maszty ?

    J.

  • 13. Data: 2011-03-14 15:51:10
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    3-5ghz-ub5-high-power.html

    > A to nie wymaga jakis licencji i oplat za pasmo ?

    nie, to jest pasmo ogólnodostępne (wada i zaleta)
    moce też są "cywilne" w zakresie nielicencjonowanym
    nie wymagającym audytu oddziaływania na środowisko, czy jakoś tak...

    > Poza tym 5GHz - chyba trzeba wysokie maszty ?

    no... z jednej strony mój maszt ma jakiś 150
    cm,
    a z drugiej "antena" jest na uchwycie do anten satelitarnych tylu L

    a na poważnie, to nie widzę związku pomiędzy wysokością masztu a
    częstotliwością...
    ;-)

  • 14. Data: 2011-03-14 17:41:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 16:51:10 +0100, qlphon wrote:

    >a na poważnie, to nie widzę związku pomiędzy wysokością masztu a
    >częstotliwością... :-)

    Im wysza czestotliwosc tym bardziej wsystko rozprasza.
    I sie trzeba podniesc poza przeszkody terenowe ..

    J.

  • 15. Data: 2011-03-14 18:54:41
    Od: Aha <t...@s...com>

> [...]
    > używam u siebie tego w warunkach przemysłowych
    > cena szokująca (ok 800 zł za komplet - osiemset, to nie pomyłka)

    Na jaka odleglosc masz ten link na tym super zestawie ?

  • 16. Data: 2011-03-16 12:07:56
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Na jaka odleglosc masz ten link na tym super zestawie ?

    ja mam jakieś pińcet metrów tylko...

  • 17. Data: 2011-03-16 12:09:24
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Im wysza czestotliwosc tym bardziej wsystko rozprasza.
    > I sie trzeba podniesc poza przeszkody terenowe ..

    jak się anteny widzą, to chyba nie trzeba niczego podnosić...

  • 18. Data: 2011-03-16 12:16:52
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-16 13:07, qlphon pisze:

    > ja mam jakieś pińcet metrów tylko...

    O boze, kto ci ten zestaw ozenil ?
    Na 500 metrow anteny ktore pozwalaja zestawic link na 20-30km.

    :):):):):):)

    Nastepnym razem kup nanostacje za 200zl i tez dzialac bedzie tylko zjedz
    z moca TX .

  • 19. Data: 2011-03-16 15:35:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > O boze, kto ci ten zestaw ozenil ?
    > Na 500 metrow anteny ktore pozwalaja zestawic link na 20-30km.

    sam sobie ozeniłem!
    pytałem zaprzyjaznionego ISP czego używa i moze polecić z ręka na sercu

    ja miałem alternatywę ciągnąć swiatłowód za kilkanaskie kPLN
    lub zaeksperymentować za 800 zł....

    no i mam dobre, sprawdzone rozwiązanie oparte na mikrotik'u

    największa "wada" to:
    jak kupiłem, zaczałem sie uczyc mikrotik'a, cos tam zacząlem rozumiec,
    uruchomiłem,
    działa od paru miesiecy zgodnie z oczekiwaniami, nawet jednej czkawi nie
    było
    no i wszystko juz zapomniałem....

    > Nastepnym razem kup nanostacje za 200zl i tez dzialac bedzie tylko zjedz z
    > moca TX .

    nie wiem co to ta nanostacja, ale jakieś pół roku za późno na taką radę...

    łaczna oszczedność rzędu 300-400 zł (ja płaciłem niecałe 800zł za parę -
    komplet do radiolini)
    nie zachęca do mieszania standardów...

  • 20. Data: 2011-03-16 17:01:03
    Od: Aha <t...@s...com>

> [...]
    >
    > łaczna oszczedność rzędu 300-400 zł (ja płaciłem niecałe 800zł za parę -

    Normalnie spadlem ze smiechu z krzesla po tym co napisales.
    Ten zestaw to zestaw na dalekie linki radiowe takie powyzej 10km.
    Pewnie sygnal masz przesterowany i zaszumiony na maxa do tego jeszcze
    karta wysokiej mocy.

    :):):):)

    Na przyszlosc:
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/2468/ubiquiti-nanost