  • Data: 2012-06-28 12:11:09
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, June 28, 2012 7:22:56 PM UTC+10, Jakub Witkowski wrote:
> [...]
    szkody? Za rehabilitacje po potraceniu nie zaplacisz z tego ze sprawca siedzi w
    wiezieniu.

    > Możliwe, ale za to tych potrąceń będzie mniej, jeśli sprawca będzie miał
    świadomości pełnej odpowiedzialności.

    Wybacz, dla mnie to strasznie naiwne. Nikt nie potraca kogos bo ma mniej czy wiecej
    odpowiedzialnosci. Nawiazujac do przykladu ktory podal Quant - mlodzieniec pedzacy
    160km/h po miescie (ryzykujac zycie swoje i innych) nie stanie sie nagle prawarzadnym
    obywatelem tylko dlatego ze nagle zacznie myslec o konsekwencjach swojego czynu.
    Konsekwencja tego co teraz robi (pije i jedzie 160) moze byc smierc. Coz mu tam za
    roznice zrobia konsekwencje finansowe.

    I to tyle w teorii. W praktyce kalectwo spowodowane przez takiego nieubezpieczonego
    (albo martwego) delikwenta jest z punktu widzenia ofiary bezkarne - nie sciagniesz od
    niego funduszy na normalne zycie. I dlatego uwazam ze pisanie o dobrowolnych
    ubezpieczeniach komunikacyjnych to mzonka.

    Pozdrawiam,
    Iguan