  • Data: 2012-06-28 02:26:28
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Jun 2012, quent wrote:

    > To oczywiste. Nie chce mi się udowadniać tego, że jeśli ubezpieczyciel ma z
    > góry zapewniony zarobek ustawą to nie ma bodźca do obniżania cen takiego jaki
    > miałby na uwolnionym rynku.

    Za to ma bodziec aby wycofać z rynku produkty które uzna za mało
    opłacalne.
    Jest to łatwo sprawdzić - OC samochodowe z definicji zawiera znacznie
    wyższą kwotę na ubezpieczenia osobowe niż szkody materialne.
    Szkody osobowe o wysokiej wartości są relatywnie rzadkie
    (dlatego nie stanowią największego czynnika wpływającego
    na wysokość składek), za to mogą być niesłychanie
    dolegliwe dla obu stron.
    Relacja wysokich "osobowych" do "materialnych" ma więc sens.

    I teraz pokaż mi na tym wolnym rynku podobnie skonstruowane
    setki ofert na takie ubezpieczenie dla roweru, bo może
    byłbym chętny.

    > To jest podstawa ekonomii ale zwykłego logicznego myślenia.

    Tak własnie - "ten produkt wycofamy z rynku bo [tu lista]"

    Fakt że masz sporo racji, nie umniejsza wniosku, że przeciwne
    rozwiązanie też może mieć wady.

    pzdr, Gotfryd