-
Data: 2012-06-27 16:30:27
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-06-27 16:11:52 +0200, kamil <k...@s...com> said:
> Przyjmijmy więc dla uproszczenia, mi żarówka działa u mnie 2.5 roku bez
> problemu. Rodzina jest 3 osobowa, więc wypada na nas rocznie po 1.3
> żarówki z 0.002g rtęci w środku. To jest 0.0026 grama rtęci rocznie.
Czyli o 0,0026 grama rtęci rocznie więcej niż klasyczna żarówka wolframowa.
> Pożyjemy pewnie z 80 lat, czyli przez całe życie moje wyrzucę żarówki z
> sumaryczną zawartością rtęci rtęci 10 razy mniejszą, niż jeden
> stłuczony termometr. Termometry też lądują czasem na śmietniku, nie
> trzeba wcale tłuc ich przypadkiem.
Nie każdy ma lub miał w domu termometr rtęciowy. O tym że termometr
rtęciowy jest niebezpieczny dla zdrowia wiedzą (przynajmniej kiedyś
wiedziały) już dzieci w podstawówce. A teraz zrób quiz wśród znajomych
ilu zdaje sobie sprawę, że świetlówki energooszczędne zawierają rtęć i
jak należy postępować w przypadku ich stłuczenia.
> Nie bierzemy tu jeszcze nawet pod uwagę oszczędności z tytułu zużycia
> energii, 40 milionów ludzi z żarówkami energooszczędnymi to sporo mniej
> spalonego węgla.
Nie do końca. Świetlówki żrą dużo prądu podczas startu, częste
włączanie skraca ich żywotność - wiele osób nie gasi światła "żeby było
taniej" w wyniku czego oszczędności są mniejsze niż by się wydawało
(jeśli w ogóle). A teraz policz oszczędności prądowe jakie masz na
energooszczędności i odejmij od nich różnicę w cenie pomiędzy
świetlówką, a żarówką tradycyjną.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.12 17:07 masti
- 27.06.12 17:20 masti
- 27.06.12 21:04 ajt
- 27.06.12 21:54 quent
- 27.06.12 22:02 quent
- 27.06.12 22:06 quent
- 27.06.12 22:07 quent
- 27.06.12 22:08 quent
- 27.06.12 22:14 quent
- 27.06.12 22:16 quent
- 27.06.12 22:21 quent
- 27.06.12 22:44 RoMan Mandziejewicz
- 27.06.12 22:48 quent
- 27.06.12 23:04 DoQ
- 27.06.12 23:11 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A