  • 21. Data: 2009-10-18 23:26:28
    Temat: Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Ten sok domowej roboty jest zajebisty!

    Zygo przez male z, zarzuc przepisem, ja juz nie odkopie z matczynego
    archiwum, z ciekawosci i nostalgii bym sobie zrobil ;D

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 22. Data: 2009-10-18 23:39:19
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Butek pisze sam sobie odpowiadajac:

    Swoja droga jak juz sie tak rodzinnie i wspomnieniowo tu zrobilo to moze
    ktos z Was poleci jakis latwo dostepny opamp single supply, ktory mi
    ladnie wzmocni "bzzz" z odbiornika 40khz, tego takiego
    tanio-i-z-chin-i-w-kazdym-sklepie za kilka zlotych, z jak najmniejsza
    iloscia elementow zewnetrznych, obudowa DIP (zanim cos zaczne zelazkowac
    to lubie zlozyc na bboardzie)? Myslalem nad tl082, moze cos lepszego sie
    znajdzie?

  • 23. Data: 2009-10-19 05:07:42
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Dobre. Podobnie jak piernik z marchwi i inne ciasta.

    ...np ciasto z dyni. Jest znakomite, podobnie, jak marchewkowe. Oba naleza
    do moich ulubionych. :)

    k,

  • 24. Data: 2009-10-19 09:19:54
    Temat: Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wštku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Butek napisał:

    > Bo maliny z odrzu... tfu przemyslowe, wbrew pozorom, w nadmiernych
    > ilosciach daja gorzki smak. Prawdziwy sok/herbatka z prawdziwych
    > malin to tylko od babci.

    Nie tylko przemysłowe, maliny po prostu tak już mają, że przetwory
    z nich nie zachowują długo (malinowego) koloru, całość mętnieje
    i wygląda jak wygląda. To znaczy w babcinej buteleczce czegoś takiego
    się spodzieamy (i smakuje to dobrze), a od przetworów przemysłowych
    oczekuje się pięknego koloru. Ludzie bardziej niż w komunizm wierzą
    w kapitalizm, wierzą nawet, że w cudowny sposób potrafi on dać im
    syrop malinowy o malinowym kolorze i malinowym smaku.

    Jarek

    --
    Niech żyje nam towarzysz Stalin,
    co usta słodsze ma od malin.

  • 25. Data: 2009-10-19 09:24:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Butek napisał:

    > Ja pamietam cos w stylu "sok pomaranczowy", przepis: dwie pomarancze,
    > kilo marchwii i costam jeszcze. Smaku nie kojarze juz, moze to i dobrze

    Właściwie to ja nie wiem po co smak soku marchewkowego mącić jakimiś
    dodatkami. On i bez tego dobry. Teraz sok z marchewki można nabyć
    w każdym sklepie (na ogół z dodatkami), ale za komuny tego nie było.
    Wtedy to ja przywoziłem sobie z Czechosłowacji. Tam był.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2009-10-19 09:27:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KILu napisał:

    > ...np ciasto z dyni. Jest znakomite, podobnie, jak marchewkowe.
    > Oba naleza do moich ulubionych. :)

    Trochę z innej beczki -- na Islandii podają tort ze śledzi.
    A w Polsce spotkałem się z ciasteszkami ze skwarek. Jedno
    i drugie oczywiście na słodko.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2009-10-19 09:42:35
    Od: "As" <N...@p...onet.pl>

    > Trochę z innej beczki -- na Islandii podają tort ze śledzi.
    > A w Polsce spotkałem się z ciasteszkami ze skwarek. Jedno
    > i drugie oczywiście na słodko.
    Kolega jadł w Chinach deser lodowy - zwykły lód starty na wiórki (sorbet) z
    czerwoną fasolą polany czymś słodkim..

  • 28. Data: 2009-10-19 11:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhdobpp.la9.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> [...]
    > w kapitalizm, wierzą nawet, że w cudowny sposób potrafi on dać im
    > syrop malinowy o malinowym kolorze i malinowym smaku.

    Ale kiedys mozna bylo kupic sok z malin. A teraz "o smaku
    malinowym" :-)

    J.

  • 29. Data: 2009-10-19 11:03:44
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 00:25:42 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale komuna sie skonczyla, przyszedl kapitalizm i co czytam ? Syrop
    > malinowy .. w skladzie nie ma malin podanych. Herbatka malinowa ..
    > maliny 0.25%. Za to sa buraki.

    I hibiskus. Malinowy może być aromat. Syntetyczny :)

    > Inny syrop malinowy .. cos malo tych malin. A to Herbapol.

    Bo w kapitaliźmie się produkuje dla pieniędzy, nie dla ludzi. W
    komuniźmie się produkowało dla ideologii. Też nie dla ludzi.

    > Musze za to Unii podziekowac, bo teraz przynajmniej nie ma klopotow z
    > zakupem masla. Maslo to maslo, a nie wyrob maslopodobny.

    A ironizujesz, czy piszesz serio... bo smileya nie widzę.

    No właściwie to problem masłopodobny nadal jest, i to właśnie za czasów unii...
    Dobre śmietankowe, grafika identyczna jak na opakowaniu masła, małymi
    literkami "tłuszcz do smarowania pieczywa" zawartość 40% utwardzane
    tłuszcze roślinne - takie podbieranie klienta jest najczęściej. Ktoś
    kto nie czyta drobnego druku da się naciągnąć.
    Raz trafiłem na produkt o nazwie masło, które też miało roślinne w
    znacznej ilości.
    Czasem unia nie przewiduje w normach że masłem można nazwać wszystko co
    zawiera powyżej ileś % tłuszczu mlecznego?

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-10-19 11:09:24
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 01:23:51 +0200, Butek <e...@i...invalid> said:

    > Bo maliny z odrzu... tfu przemyslowe, wbrew pozorom, w nadmiernych
    > ilosciach daja gorzki smak.

    W przypadku herbatki, czyli jak rozumiem suchego czegoś do zaparzania,
    to jeszcze weźcie pod uwagę, że tam jest susz. Czyli owoc bez wody. Ile
    maliny (żywe, świeże) zawierają wody? 80%, 90% ?

    --
    DJ