    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Date: Thu, 08 Apr 2010 23:52:40 +0200

    Mario wrote:
    > No przecież pytałeś z czystej ciekawości a nie żeby kupić. Zaspokoił
    > twoją ciekawość to skąd smutna minka?

    To nie jest smutna minka tylko zkrzywienie się po wyobrażeniu sobie ceny
    za cokolwiek ze specctrą. Ale ok.

    > W Kicadzie też połączysz autorouterem.

    Nie chce tutaj byc uważany za trola, ale skoro juz o tym wspominasz...
    KiCAD przypomina zbiór małych programow powiązanych gumą do żucia. Nie
    inaczej jest z autorouterem. Zamiast kliknąc w "dodaj element" na
    schemacie i dostać go na płytce mam cały zbedny proces tworzenia plików
    posrednich z wykazami elementów itd (chyba że coś się ostatnio
    zmieniło). Autorouter "w nim" jest tak samo średnio powiazany z
    projektowaniem płytek, jak projektowanie płytek ze schematem. To jeden z
    podstawowych powodow dla których robienie czegokolwiek w KiCADzie bardzo
    mnie męczy. Eagle ma bardzo wygodny sposób synchronizacji elementów
    schemat->pcb w czasie rzeczywistym. Cholernie mi tego brakuje w KiCADzie
    a po przeczytaniu swego czasu jak tam wpiąć autorouter wiem już że
    dostane nastepną gumę do żucia zamiast zintegorowanego srodowiska.
    Doskonale sobie zdaje sprawę, że ten styl pracy jest typowy dla tego
    typu programów, jednak strasznie mnie on męczy swoją nieintuicyjnoscią.
    Eagle jest swiatełkiem w tunelu mimo swojego parcia w stronę
    niewygodnego GUI jednocześnie ładnie integruje się (w sensie update
    realtime) z PCB i bardzo mi sie to podoba.