  • Data: 2010-04-08 21:56:48
    Temat: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W Eagle decyduje się o tym ustawiając "class" dla połaczen miedzy
    > elementami. Ktoś jednak nie pomyślał i dotyczy to całego połaczenia
    > galwanicznego, czyli jesli elementami mocy leci gruba scieżka i jest od
    > niej odgałęzienie pomiarowe to rownież będzie grube. Ale to moja
    > obserwacja, specjalista nie jestem.

    To chyba w każdym programie możesz tworzyć klasy i przypisywać sieci do
    klas. Jeśli chcesz któreś linie masy mieć (z automatu) o innej grubości
    to musisz je mieć jako inną sieć np PowerGND albo po prostu GND1 GND2. W
    schemacie łączysz je z GND a w PCB przydzielasz je do innych klas. I
    wtedy autorouter połączy zgodnie z założeniami albo i nie połączy bo utknie

    > Wlasnie zdaniem autoroutera jest wykonac ta czynność. ja określam: pady
    > dowolne w zakresie od do. Rób co chcesz. Zmieniaj rozmiar, przemieszczaj
    > robiąc miejsce, generuj przelotki gdzie musisz, itd. Autorouter bez
    > mozliwości przemieszczania elementów i zmiany rozmiaru padow/ścieżek ma
    > związane rece.

    No ale w dipie podstawowy jest pad 55 milsów. Jeśli zrobisz większy to
    nie przepuścisz ścieżek. Jeśli zrobisz mniejszy to będziesz miał problem
    z wykonaniem w płytkarni. Zrezygnujesz z firm które za mocno zezują.
    Ponadto przy wylutowywaniu masz większe szanse, że go zniszczysz. Tych
    uwarunkowań nie jesteś w stanie zadać autorouterowi by je uwzględnił.
    Czyli router będzie miał tendencje tdo jechania w dół do najmniejszych
    dopuszczalnych przez Ciebie. Tak samo z szerokościami ścieżek. Będzie
    dążył do zrobienia jak najcieńszych np żeby zmieścić 2 ścieżki między
    padami a czasami wystarczy popatrzeć na widok płytki i przełożyć kilka
    ścieżek inną drogą aty otworzyć sobie drogę dla zablokowanych połączeń.

> [...]
    > generowania schematu (loop: prototyp, pomiary, poprawki, goto loop). Że
    > nie wspomnę ze między projektami też.
    >
    > Oczywiście gdybam sobie z punktu widzenia amatorkiego stojąc z boku i
    > routując 3 poważne płytki rocznie. Nie mam doswiadczeń. Jednak w
    > środowisku elektorników routujących płytki spotkałem sie z identycznie
    > alergiczną reakcją na automatyzacje jak w przyopadku srodowiska DTP. I
    > tu i tu wszelakie automaty skrypty i inne wyklęte techniki nie mają
    > racji bytu. Najlepiej ręcznie. Może i racja, choć cięzko mi to zrozumieć.

    No to musiałbyś pisać szczegółowe warunki przy każdym etapie iteracji
    żeby usuwać jakieś trywialne potknięcia autoroutera. A przy następnym
    projekcie musiałbyś pisać te reguły od nowa bo nie będą uniwersalne.
    Jeśli robisz sporadycznie płytki kilka razy w roku to nie będziesz w
    stanie na tyle opanować rozbudowanych pakietów dających możliwość
    tworzenia zaawansowanych reguł połączonych z pisaniem skryptów itp.

    MD