  • 11. Data: 2009-12-03 08:51:42
    Temat: Re: [OT] Jak ograniczyc dostep do TV
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pawell32 p...@w...pl ...

    > też myślałem na gniazdem z pilotem, ale one zazwyczaj mają przycisk.
    > chyba, że będzie schowany

    moje nie maja

  • 12. Data: 2009-12-03 10:55:27
    Temat: Re: Jak ograniczyc dostep do TV
    Od: Jaco <h...@a...com>

    > Temat troche OT, ale nie moge znalezc rozwiazania. Jakie fizyczne
    > sposoby (poza wyrzuceniem tv przez okno :) ) proponujecie w celu
    > ograniczenia ogladania tv przez dziecko? Chlopak wraca ze szkoly i zanim
    > ktos zjawi sie w domu oglada  wkolko tv. Telewizor ma tylko blokade
    > ogladania kanalow, N-ka tylko blokade wiekowa, dvd nie ma zadnej.
    > Myslalem o fizycznym odcieciu mozliwosci wlaczenia tv, szukalem czegos w
    > stylu listwa zasilajaca wymagajaca podania kodu do uruchomienia, ale nie
    > znalazlem. Macie jakies propozycje?

    Zobacz na to: http://tinyurl.com/yev4cwu
    Niestety opis w j. niemieckim, ale po nazwie pogoogluj to moze
    znajdziesz cos po polsku. Urzadzonko sprawdzone, znajomi kilka lat
    temu stosowali ten sposob na swoim dzieciaku.

    Pozdrawiam
    Jaco

  • 13. Data: 2009-12-03 14:05:45
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:hf5h1s$82p$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > odcieciu mozliwosci wlaczenia tv, szukalem czegos w stylu listwa
    > zasilajaca wymagajaca podania kodu do uruchomienia, ale nie znalazlem.

    nie masz szans :)))
    tak jak ktoś proponował... porozmawiaj z nim, wytłumacz czego oczekujesz i
    módl się żeby posłuchał.
    z własnego doświadczenia... jak jeszcze byłem dzieckiem rodzice twierdzili
    że spędzam za dużo czasu przy komputerze. w tamtych czasach większość obudów
    miała wbudowaną "stacyjkę" z możliwością odcięcia klawiatury...
    rodzice byli szczęśliwi myśląc że duuuuuużo się uczę, a mnie to zmotywowało
    do rozkręcenie obudowy i sprawdzenia jak zbudowany jest komputer.
    oczywiście po zdanej maturze sprawa sie rypnęła (bo jak już szlaban został
    zdjęty to zapomniałem poprosić o kluczyk...)

    btw - zostałem informatykiem :)))

    pzdr
    Piotr

  • 14. Data: 2009-12-03 21:04:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@T...MUCH.SPAM.com>

    Wmak pisze:

    > Ryzyko, gdy dzieci zaczną się wpinać w kabel szpilkami.

    Albo obetnie kabel i założy własną wtyczkę.

  • 15. Data: 2009-12-03 21:38:16
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" napisał w wiadomości
    > Witam
    > Temat troche OT, ale nie moge znalezc rozwiazania. Pozdrawiam

    Witam
    Pomysl nad ups'em zarzadzalnym przez www
    http://www.winmar.pl/p1905,APC_Back-UPS_HS_500VA.htm
    Cos w tym stylu zamkniete na stale w szafce, przy odrobinie ochoty mozna
    napisac automat, masz 3 niezalezna gniazda.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-12-04 00:04:38
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Pomysl niezly. W sumie wystarczy od strony tv podpisac przedluzke
    > kabla zasilajacego i zabezpieczyc w jakis sposob mozliwosc jej
    > polaczenia z kablem zasilajacym.

    niezly ale stary jak swiat, moj ojcie mial takie cos w domu :-)

    Widzialem, mial tez mi to zastosowac wiec kluczyk u babci wywalilem do kanalu
    sciekowego, serio. Pudelko bylo z solidnej dębiny, bez klodki - zamek
    wbudowany. Nie dalo sie tego rozwalic. Nie wiem jak dzis ale wszystkie TV jakie
    mialem mialy kabel na stale wbudowany. Moze plaskie maja zlacze juz, ale jak
    dzieciak to moze zbyt glupi by to obejsc :)

  • 17. Data: 2009-12-04 08:26:13
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > nie masz szans :)))
    > tak jak ktoś proponował... porozmawiaj z nim,

    a w zasadzie to nie tyle porozmawiaj co zaproponuj coś ciekawszego :))
    bo może problem nie tkwi w dziecku...

  • 18. Data: 2009-12-04 10:41:36
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

> [...]
    > Temat troche OT, ale nie moge znalezc rozwiazania. Jakie fizyczne sposoby
    > (poza wyrzuceniem tv przez okno :) ) proponujecie w celu ograniczenia

    Rozmawiać z dzieckiem, zacząć wychowywać. Dzieciak chodzi do szkoły, wieć
    jest już chyba rozumny.

    Żadne zakazy, zrozumienie i wzajemny szacunek.

    Też OT, ale co tam.

  • 19. Data: 2009-12-04 10:47:07
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "kor" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Cos w tym stylu zamkniete na stale w szafce, przy odrobinie ochoty mozna
    > napisac automat, masz 3 niezalezna gniazda.

    Moze i da się zablokować ten telewizor, ale nie w tym problem.
    Pomyśleliście co stanie sie z relacjami dziecko-rodzic w momencie kiedy
    rodzic pokaże dziecku swoja wyższość, przewagę fizyczną, intelektualną i
    zacznie ta przewage wykorzystywać? Kiedys to dziecko zacznie mieć przewagę
    nad rodzicem i co wtedy?
    Nie tędy droga.
    Wychowywać, kochać i rozmawiać. Dużo rozmawiać.

    zor

  • 20. Data: 2009-12-04 12:18:31
    Od: "pitpull" <p...@b...com.pl>

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nad rodzicem i co wtedy?
    > Nie tędy droga.
    > Wychowywać, kochać i rozmawiać. Dużo rozmawiać.

    Masz dzieci ? Wychowałes już na dorosłe ?
    Model który krytykujesz sprawdzał się przez parę tysiecy lat - o ile nie
    parenaście ;D

    Istnieje jakas cywilizacja w której tylko "wychowywani, kochano i
    rozmawiano"?

    Bez kar i zakazów się nie da. Dziecko to dziecko - rozumu się musi nauczyć.
    Jeśli udało się dziecko doprowadzić do etapu że zgadza się ze wszystkim co
    powie rodzic to znaczy że cos z nim nie tak albo przeszło pranie mózgu. Może
    nie w drastycznej formie ale efekt ten sam.

    We wszytkim trzeba zachować umiar.

    Jak to ktoś ładnie określił - żeby jeździć autem trzeba przejsć długie
    szkolenie, a żeby miec dzieci - wystarczy spotkać osobe płci przeciwnej.

    pitpull
    który nie wie na co wyrosną jego dzieci ......