  • 1. Data: 2009-11-30 22:37:28
    Temat: TV Plazma... pomoc w wyborze
    Od: LucGFX <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nie mam pojecia gdzie zadac pytanie, jezeli NTG to bardzo przepraszam.

    Szukam TV 46 cali fullhd (odleglosc od tv bedzie ok 2,5 - 3m). Dlugo
    myslalem co wybrac i jestem zdecydowany na plazme. Nie ukrywam ze
    stosunek jakosc/cena jest dla mnie najwazniejszy.

    Wstepnie po namowach min. kolegi wybralem model: Panasonic TX-P46S10E

    Co szanowni grupowicze sadza o tym? Moze ewentualnie inne modele?

    Bylem zdziwiony dosyc "mrugajacym" bialym kolorem przy odbiorze kanalu
    discovery hd z n-ki (efekt jakby za malego odswiezania np 50hz, lecialy
    akurat jakies stare urywki filmow czarnobialych). Lcd obok nie mial
    takiej przypadlosci. Opinia sprzedawcy ze plazmy maja z tym problem.
    Oczywiscie przy zwyklym kolorowym filmie wszystko jak nalezy.

    Generalnie jednak tv jest atrakcyjny.

    /Łukasz

  • 2. Data: 2009-12-01 09:27:19
    Temat: Re: TV Plazma... pomoc w wyborze
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "LucGFX" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Bylem zdziwiony dosyc "mrugajacym" bialym kolorem przy odbiorze kanalu
    > discovery hd z n-ki (efekt jakby za malego odswiezania np 50hz, lecialy
    > akurat jakies stare urywki filmow czarnobialych).

    W ustawieniach TV mozna wybrac 50 albo 100Hz. Przy 50Hz faktycznie widać
    migotanie.

  • 3. Data: 2009-12-01 11:49:07
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > W ustawieniach TV mozna wybrac 50 albo 100Hz. Przy 50Hz faktycznie widać
    > migotanie.

    Gdzie cos takiego mozna wybrac w plazmie z serii S panasonica ?
    Mam 42S10 i nigdzie nie zauwazylem tego ficzuru.

  • 4. Data: 2009-12-01 18:52:18
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > Gdzie cos takiego mozna wybrac w plazmie z serii S panasonica ?
    > Mam 42S10 i nigdzie nie zauwazylem tego ficzuru.

    W 42S10 to nie wiem, ja mam 42PV8 i jest w ustawieniach taka opcja. :-)
    Nie ma natomiast tej opcji jak sygnał jest 60Hz (np. z komputera), nie wiem
    wtedy czy daje na ekran 60Hz czy podwaja i jest 120Hz. :-)
    Tak więc ta opcja jest tylko jak sygnał jest 50Hz, przy innym odświeżaniu
    znika. :-)

  • 5. Data: 2009-12-03 22:08:14
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Spróbuj poszukać na http://hdtv.com.pl/forum/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

    4658 (20091203) __________

  • 6. Data: 2009-12-04 08:51:23
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > wiem wtedy czy daje na ekran 60Hz czy podwaja i jest 120Hz. :-)
    > Tak więc ta opcja jest tylko jak sygnał jest 50Hz, przy innym odświeżaniu

    Byc moze dotyczy to tylko sygnalu analogowego. Ja mam podpieta kablowke
    przez HDMI. Nie zauwazylem migotania na bialym kolorze.

  • 7. Data: 2009-12-04 09:05:38
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    LucGFX pisze:
> [...]
    > stosunek jakosc/cena jest dla mnie najwazniejszy.
    >
    > Wstepnie po namowach min. kolegi wybralem model: Panasonic TX-P46S10E

    Kolego,
    to nie jest plazma full hd, ma wprawdzie matrycę full hd ale w takiej
    rozdzielczości obejrzysz tylko zdjęcia. Obraz ruchomy jest wyświetlany
    przy użyciu 900 linii a nie 1080. Nie żeby to w czymś przeszkadzało, ale
    ponieważ piszesz o full hd to przestrzegam.
    Mam ten model w wersji 42". Przy tej odległości jaką podałeś 46" będzie
    aż nad to - z 2,5m obejrzysz wszystkie niedoskonałości sygnału SD. Ja
    zazwyczaj oglądam z 3-3,5m.
    Irek

  • 8. Data: 2009-12-04 19:01:11
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Byc moze dotyczy to tylko sygnalu analogowego.

    Właśnie, że nie. :-)
    Jak ustawię w kompie odświeżanie 50Hz i sygnał jest po HDMI to opcja jest.
    :-)
    Tak samo w DVD, jak odtwarzam film XviD nagrany w 24 albo 30 klatek/s to
    opcji brak (DVD przełącza się na tyrb NTSC i wyświetla 60Hz), a jak film
    jest 25 klatek/s (PAL) to mogę wybrać 50 lub 100Hz. :-)

  • 9. Data: 2009-12-04 19:52:00
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    samsung b550

  • 10. Data: 2009-12-05 09:56:11
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    irek pisze:
> [...]
    > przy użyciu 900 linii a nie 1080. Nie żeby to w czymś przeszkadzało, ale
    > ponieważ piszesz o full hd to przestrzegam.
    Spokojnie, to nie do końca tak jest :)
    TV wyświetla cały czas obraz fhd. Chodzi o to że jest taki test
    pokazujący jak oko ludzkie odbiera ruchomy obraz na ekranie. Generowany
    jest ruchomy obraz który jest filmowany przez kamerę poruszającą się
    zgodnie z ruchem wzoru na obrazie, a potem liczy się jaka jest
    rozdzielczość tego obrazu (w przeliczeniu na linie). Więc używane są
    wszystkie linie, ale odczucie widza nie daje już takiego efektu.

    Piotrek