  • 1. Data: 2009-12-02 10:44:01
    Temat: [OT] Jak ograniczyc dostep do TV
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Witam
    Temat troche OT, ale nie moge znalezc rozwiazania. Jakie fizyczne
    sposoby (poza wyrzuceniem tv przez okno :) ) proponujecie w celu
    ograniczenia ogladania tv przez dziecko? Chlopak wraca ze szkoly i zanim
    ktos zjawi sie w domu oglada wkolko tv. Telewizor ma tylko blokade
    ogladania kanalow, N-ka tylko blokade wiekowa, dvd nie ma zadnej.
    Myslalem o fizycznym odcieciu mozliwosci wlaczenia tv, szukalem czegos w
    stylu listwa zasilajaca wymagajaca podania kodu do uruchomienia, ale nie
    znalazlem. Macie jakies propozycje?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-02 11:26:46
    Temat: Re: [OT] Jak ograniczyc dostep do TV
    Od: "DeSola" <p...@o...pl>

    > Myslalem o fizycznym odcieciu mozliwosci wlaczenia tv, szukalem czegos w
    > stylu listwa zasilajaca wymagajaca podania kodu do uruchomienia, ale nie
    > znalazlem. Macie jakies propozycje?

    Hmm może w Castoramie kup włącznik czasowy i wepnij go w gniazdko z tv.
    Nie wiem na ile dzieciak jest cwany żeby to rozkminił. Koszty niewielkie ok
    20-30 zł
    Drugi wariant - kup zestaw gniazdko + pilot który steruje tym gniazdkiem.
    Będziesz miał wtedy pilota on/off i sam będziesz mu włączał i wyłączał prąd.
    W ostateczności proponowałbym zabrać mu tv bo problem jest bardzo poważny.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 3. Data: 2009-12-02 11:37:55
    Temat: Re: Jak ograniczyc dostep do TV
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 2 Gru, 12:26, "DeSola" <p...@o...pl> wrote:

    Najskuteczniejsze:
    Zamykane na klucz lub kłódkę niewielkie pudełko, najlepiej z blachy
    stalowej, z wypiłowanym na krawędzi rowkiem, przez który przechodzi
    kabel sieciowy.
    Zamykasz w tym wtyczkę sieciową (najlepiej zwartą kontrwtyczką) i
    gotowe.
    Ryzyko, gdy dzieci zaczną się wpinać w kabel szpilkami.

  • 4. Data: 2009-12-02 11:48:23
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Wmak pisze:
> [...]
    > gotowe.
    > Ryzyko, gdy dzieci zaczną się wpinać w kabel szpilkami.

    Pomysl niezly. W sumie wystarczy od strony tv podpisac przedluzke kabla
    zasilajacego i zabezpieczyc w jakis sposob mozliwosc jej polaczenia z
    kablem zasilajacym.

  • 5. Data: 2009-12-02 11:49:16
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Wmak pisze:
> [...]
    > gotowe.
    > Ryzyko, gdy dzieci zaczną się wpinać w kabel szpilkami.

    ale przewód od tv jest odpinany i mozna podłaczyć inny ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 6. Data: 2009-12-02 11:51:23
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    DeSola pisze:

> [...]
    > W ostateczności proponowałbym zabrać mu tv bo problem jest bardzo poważny.

    też myślałem na gniazdem z pilotem, ale one zazwyczaj mają przycisk.
    chyba, że będzie schowany

  • 7. Data: 2009-12-02 11:52:10
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:
> [...]
    > ktos zjawi sie w domu oglada wkolko tv. Telewizor ma tylko blokade
    > ogladania kanalow, N-ka tylko blokade wiekowa,

    nie tylko, mozna blokować wybrane (lub nawet wszystkie) kanały

  • 8. Data: 2009-12-02 16:13:37
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Grzegorz Prędki" <"klark[USUN nadaje:
    > Jakie fizyczne sposoby (poza wyrzuceniem tv przez okno :) )
    > proponujecie w celu ograniczenia ogladania tv przez dziecko?

    Kup dziecku komputer.

  • 9. Data: 2009-12-02 22:29:37
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 2 Gru, 12:49, pawell32 <p...@w...pl> wrote:

    > ale przewód od tv jest odpinany i mozna podłaczyć inny ;-)

    W mojej długiej serwisowej karierze 99% telewizorów miało "wrośnięte'
    kable sieciowe bo tego wymagały przepisy bezpieczeństwa,
    prawdopodobnie istotny był impuls prądu rozmagnesowującego kineskop.
    Dopiero od niedawna te płaskie mają rozłączane kable sieciowe.

  • 10. Data: 2009-12-03 08:51:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Grzegorz Prędki "klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com ...

> [...]
    > Myslalem o fizycznym odcieciu mozliwosci wlaczenia tv, szukalem czegos w
    > stylu listwa zasilajaca wymagajaca podania kodu do uruchomienia, ale nie

    hmmm
    moze powiedz dziecku czego od niego wymagasz?