    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Date: Sat, 15 Mar 2014 21:28:38 +0100

    news:lg2cjq$ila$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie ogólnie. Tylko w gównianym FAT32. W dodatku do obejścia w sposób
    > trywialny.

    W FAT32 limit wielkosi pliku bierze się nie z tego, że to FAT32, tylko z
    tego, że wielkość pliku jest reprezentowana liczbą czterobajtową (bo sam
    prawidłowy ciąg alokacji może zając całą partycję, a jej limit, jak wiemy,
    to 2TB), a ta daje max 4294967295 bajtów. eXfat, aka FAT64, ma identyczną
    tablicę alokacji, nadal 32bitową, ale wielkość pliku reprezentuje liczba
    8-bajtowa.
    W FAT64 nie ma też, jak w FAT32 dolnego limitu wielkości partycji, ale to
    już nie temat naszej dyskusji.
    Obejście - nie zawsze da się podzielić plik, a reprezentacja wielkości pliku
    nie pozwoli w FAT32 na więcej, niż 4GiB-1 bajtów, chyba, że napisze się
    własną obsługę systemu plików, ale po co wyważać otwarte drzwi, skoro jest
    FAT64?
    Hmm... jakoś mam dziś zaciemnienie (nie kpię, naprawdę), bo jakoś nie umiem
    sobie wyobrazić trywialności, prostoty znaczy się, obejścia limitu wielkości
    pliku w FAT32...
    Dla bezpieczeństwa danych, plik w FAT32 powinien nie przekraczać
    4GiB-128kiB, na wyższych padają niemal wszystkie narzędziówki.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.