  • 1. Data: 2014-11-10 23:30:52
    Temat: [OT] Gwintowniki z łbem sześciokątnym?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    czy są takie? M9 i M14 konkretnie, bo chciałbym wykorzystać wkrętarkę
    akumulatorową do napędzania takiego gwintownika (czyszczenie gwintów po
    malowaniu proszkowym jarzm zacisków hamulcowych) no i M14 nie wchodzi w uchwyt,
    a M9 co chwila się luzuje bo ma łeb kwadratowy a nie szcześniokątny...
    Ewentualnie czy są takie przejściówki z łba kwadratowego na sześciokątny?
    szukam, szukam i nic...

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2014-11-10 23:47:06
    Temat: Re: [OT] Gwintowniki z łbem sześciokątnym?
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 23:31:01 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
> [...]
    > a M9 co chwila się luzuje bo ma łeb kwadratowy a nie szcześniokątny...
    > Ewentualnie czy są takie przejściówki z łba kwadratowego na sześciokątny?

    Standard przemysłowy to kwadrat. Kup gwinciarkę zamiast wiertarki i po problemie.

  • 3. Data: 2014-11-11 00:59:14
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Standard przemysłowy to kwadrat. Kup gwinciarkę zamiast wiertarki i po
    > problemie.

    wkrętarkę już mam aż tak często tego nie robię żeby inwestować w dedykowany
    sprzęt już prędzej dam te dwa gwintowniki do dospawania sześciokątnego trzpienia
    na końcu...

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2014-11-11 01:07:38
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 00:59:17 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
> [...]
    > sprzęt już prędzej dam te dwa gwintowniki do dospawania sześciokątnego trzpienia

    Do HSS ciężko coś przyspawać żeby się trzymało. Jak masz mało takich prac to co za
    problem ręcznie przegwintować?

  • 5. Data: 2014-11-11 02:32:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 22:30:52 -0000, X-Man napisał(a):

> [...]
    > a M9 co chwila się luzuje bo ma łeb kwadratowy a nie szcześniokątny...
    > Ewentualnie czy są takie przejściówki z łba kwadratowego na sześciokątny?

    Gwintowników z łbem sześciokątnym nie widziałem, natomiast przejściówki są
    ze wszystkiego na wszystko :-)
    Może przy jakiś mniej spotykanych kombinacjach trzeba będzie użyć dwóch.

    gwintownik w jarzmo wkrętarki powinien też dać się złapać za okrągłą część
    - tak jak się łapie wiertło.

  • 6. Data: 2014-11-11 03:12:23
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 02:33:13 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > gwintownik w jarzmo wkrętarki powinien też dać się złapać za okrągłą część

    Po co kombinować jak są klucze nasadkowe dwunastokątne. Odnoszę wrażenie że jak umrę
    to świat się rozpierdoli. Używanie wiertarki do gwintowania jest błędem. W
    gwinciarkach jest sprzęgło pomiędzy wałkiem zdawczym napędu a głowicą. Umożliwia
    gwintowanie bez zachowania gwintownika i napędu w tej samej osi.

  • 7. Data: 2014-11-11 08:30:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.11.2014 23:30, X-Man pisze:
> [...]
    > szcześniokątny... Ewentualnie czy są takie przejściówki z łba
    > kwadratowego na sześciokątny? szukam, szukam i nic...

    czy te gwintowniki służą Ci tylko i wyłącznie do tego? To przyklej im na
    końcach nakrętki. Weź szlifierkę, kontówkę i na wzór nakrętki zeszlifuj
    końcówkę gwintownika na 6ciokąt.
    jak nie to zrób sobie przelotkę.
    ToMasz

  • 8. Data: 2014-11-11 09:04:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-11 o 08:30, ToMasz pisze:

    > na wzór nakrętki zeszlifuj
    > końcówkę gwintownika na 6ciokąt.
    > jak nie to zrób sobie przelotkę.
    > ToMasz
    Zawsze miałem problem z równym zeszlifowaniem np. wiertła na sześciokąt.
    Dzięki Twojej radzie problem z głowy ;-)
    Jacek

  • 9. Data: 2014-11-11 09:40:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 22:30:52 -0000, X-Man napisał(a):

    > a M9 co chwila się luzuje bo ma łeb kwadratowy a nie szcześniokątny...

    Zmień uchwyt w tej wiertarce. Wiertła też się pewnie w niej ślizgają?
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-11-11 11:14:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 10 Nov 2014 18:12:23 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Używanie wiertarki do gwintowania jest błędem.

    On nie gwintuje, a czyści gwinty z farby.
    Wkrętatka jest do tego zupełnie wystarczająca i nie ma potrzeby kupowania
    do tego różnych drogich narzędzi, służących tak naprawdę do czegoś innego.