  • Data: 2009-07-15 22:48:49
    Temat: Re: OT Glosniki PC zamiast glosnikow samochodowych? plusy/minusy
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    p...@a...pl pisze:
    > zamontowalem sobie radyjko w samochodzie - starym struclu, ktory ma
    > mnie zawiezc na wakacje. Szukam glosnikow - i przyszedl mi do glowy
    > pomysl uzycia glosnikow komputerowych. Wbrew pozorom takie rozwiazanie
    > ma pare plusow ;)
    > Po pierwsze latwosc montazu - stawiam je na polce ;)
    A w razie wypadku/hamowania dostaniesz nimi po głowie lub zabiją twojego
    pasażera? Pomyśl dwa razy, jaką energię kinetyczną uzyskają dwa głośniki
    po 0,5kg sztuka. I wcale nie musi to być uderzenie w mur przy 160kmh/h,
    wystarczy ostre hamowanie albo poślizg.

    > Pytanie - czy "jakosc" dzwieku w tanich glosnikach PC jest zblizona do
    > "jakosci" dzwieku w tanich glosnikach samochodowych?
    Może być zbliżona, pod warunkiem że słuchasz z głośnością "domowego
    słuchania komputera" Zauważ że w aucie masz _znacznie_ głośniej,
    zwłaszcza jak sam wspominasz - to trochę sztrucel... Byle radio
    samochodowe z 1993roku ma te 10W na kanał, podobnie głośniki
    (niezależnie od jakości dzwięku, szerokości pasma itd, ale jakąś tam moc
    i ciśnienie akustyczne mają). Komputerowe pierdziki mają 1000p.m.p.o a
    realnie to po 2W na kanał i to przy znacznym pierdzeniu. Porównaj
    wielkość membrany tych głośników - aby wywołać takie same ciśnienie
    akustyczne potrzebujesz albo powierzchni, albo znacznych wychyłów i
    ogromnych mocy (a tego z pewnością w głośniczkach od pc nie będzie)

    Jak chcesz głośniki za 10zł to nie jedz na szrot, tylko do
    sklepu/targowiska - jakieś najtańsze "chińszczyzna" marki blow, vtech,
    vsonic itp kupisz parę nowych za ~15zł, przynajmniej nie będą charczeć
    na dziendobry z powodu przemoczenia papieru i zatarcia opiłkami cewki...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173