eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaDział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie liniiRe: [OT] Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
  • Data: 2015-01-16 13:41:34
    Temat: Re: [OT] Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    news:20150115185703.20e2a5aa67211c3368e31143@mabanan
    a.com.delete.pl...

    > Heh dużo roboty co? Masz do tego jakieś klamoty, wybieraki itd? Centralke
    > w rodzaju takiej, jak kiedyś

    Chcę to obstalować możliwie bez elektroniki (tak, wiem, że trudniej, ale
    chodzi to za mną od czasów, gdy hasło "telefonia komórkowa" było jeszcze
    science fiction...) - jedynie generatory, nawet nie wiedzieć, że istnieją
    komputery, a reszta przekaźniki, nawet bez diod, jeśli się da. Za to
    teletransmisja, to już raczej nie moja działka, to i tę można by na jakimś
    DSP zrobić i spiąć to w jakiś model.

    > konstruowałem na potrzeby sieci osiedlowej to mógłbym sklecić w 3
    > wieczory - troche
    > przekaźników i arduino (kiedyś stary pecet na 386, teraz - mała płytka i
    > program do przepisania).

    Myślałem i o takim rozwiązaniu, ale to jak uporam się z "mniej rozwiniętym".

    > Aczkolwiek teraz zabawa jest bardziej na bramkach VoIPowych i Asterisku.

    Z pewnością :) Ale, programem można wszystko, to i na to się chcę porwać za
    jakiś czas, ale program ma to, że jest niespecjalnie "dotykalny". Nie
    nacisnę mu przekaźnika w polu komutacyjnym "na lewo", nie potrenuję siły
    jego kotwicy, nie przećwiczę sklejonych styczek...

    > Można zrobić tak że będzie i wybieranie dekadowe, i sygnały jak w dawnych
    > czasach
    > (na swojej linii mam marszrute, sygnały i zapowiedzi z E-10A).

    Ja myślałem też o wybieraniu międzycentralowym, gdy jedna przekazuje cyfry
    drugiej - i tu przerobić temat różnych systemów, R2, R1, "czwórka" (i to się
    przekaźniki wyrabiały - czas impulsu 35 ms), dekada, znakozmienny... zabawa
    na całego, może wymyślę jakiś własny kod? :)

    > Tyle że teraz to raczej już baaardzo wąskie grono w ogóle widzi potrzebe
    > telefonu kablowego :)

    No, ja w sumie też, nawet Sferię z numerem warszawskim mam przy sobie i mogę
    odbierać w całym kraju... Ale myśl o dobrej zabawie pozostała, morda mi się
    uśmiecha nawet na myśl, o wyremontowaniu np. takiego czegoś:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrala_telefoniczna#m
    ediaviewer/File:LB_központ.JPG
    lub chociaż takiego: http://obrazki.elektroda.net/86_1269729824.jpg (Opera
    nie otwiera mi obrazka, Fx i IE tak). Albo czegoś jeszcze prostszego... :))
    Bo zrobić samemu, zarówno łącznicę reczną MB, jak i CB, to już nie
    problem... :)
    ... MÓÓWI SIEEEĘ!!!???
    :))))

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you