    From: RW <b...@g...pl>
    Date: Tue, 15 Sep 2015 20:30:57 +0100
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <msp8it$mlu$1@node1.news.atman.pl>
    <mspsn0$c93$2@node1.news.atman.pl> <mssg6t$4fu$1@node1.news.atman.pl>
    <mssktp$9n5$1@node1.news.atman.pl> <msss6u$hjj$1@node1.news.atman.pl>
    <msvaa3$15k$1@node1.news.atman.pl> <mt0u5j$ufq$1@node2.news.atman.pl>
    <mt158b$rkv$1@node1.news.atman.pl> <mt16lh$75h$1@node2.news.atman.pl>
    <mt1fok$g8m$1@node2.news.atman.pl> <mt1n95$ei7$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...plus.net>
    <mt5vpr$vgb$1@node2.news.atman.pl>

    AK wrote:

    > W Pythonie standardem jest datetime. Nie wprowadzaj falszu.

    Ktory sie srednio nadaje do obrobki np. szeregow czasowych. Te inne typy
    ktore podalem sa bardziej wydajne.

    datetime w dodatku ma malo wygodne wsparcie dla stref czasowych w porownaniu
    z typami z pandas.

    > Oczywiscie nic nie zabrania innym pakietom miec swoje typy danych
    > (w czesci to zaczlosci sprzed datetime).
    > Co do nanoseconds:
    > "
    > time.time()
    > Return the time in seconds since the epoch as a floating point number.
    > Note that even though the time is always returned as a floating point
    > number, not all systems provide time with a better precision than 1
> [...]
    ktop/ms724397(v=vs.85).aspx
    > lub clock_gettime(CLOCK_REALTIME)

    http://pubs.opengroup.org/onlinepubs/9699919799/func
    tions/clock_getres.html
    > lub gettimeofday()
    > http://man7.org/linux/man-pages/man2/gettimeofday.2.
    html
    > w zaleznosci od mozliwosci platformy platformy/OSa
    > Jesli wpaniałe C i wspanialy OS w swym API dostarcza rozdzielczosc
    > nanosekundową, to bedziesz jak w rezultacie time.time() mial.

    A jak mam dane z zewnetrznego systemu? Np. z akceleratora czastek albo tzw.
    spoolera na gieldzie.

    > Gdy masz/chcesz uzyc jakies inne/swoje/specyficzne (real?)"timerowe" API w
    > C to nie ma najmniejszego problemu uzyc tego poprzez ctypes w 2-3
    > linijkach: np:
    > from ctypes import libc
    > print libc.time
    > lub np:
    > from ctypes import windll
    > print windll.kernel32.GetSystemTimeAsFileTime
    > lub np:
    > from ctypes import windll
    > dll = CDLL("moja_dllka.dll")
    > print dll.moja_funkcja

    Czyli nie jest to przenaszalne. pandas.Timestamp jest.

    RW