  • Data: 2014-11-29 15:14:32
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-29 15:08, z wrote:

    > Właśnie testuję taką ledową żarówkę. Fakt zapala się szybko.
    > Ale podobno one miały się nie grzać. Moja się grzeje u podstawy.
    > Elektronika się grzeje. Transformator? C

    Cholera wie, co tam jest - jak tanie chińskie, to może być to rezystor;)

    > oś mi się zdaje że najlepsza by
    > była oddzielna instalacja w mieszkaniu dla ledów a tu już zaczyna
    > wchodzić temat opłacalności takiej inwestycji.

    Tak, jasne - małe napięcie - duży prąd (przy tej samej mocy). Duży prąd
    większe spadki napięcia, większe straty. A i tak na końcu musisz mieć
    jakąś elektronikę, bo ledy są zasilane odpowiednim prądem, nie
    napięciem. Odzielne kable też za darmo nie są (ani ekonomicznie, ani
    energetycznie).

    Shrek.