  • Data: 2020-10-22 12:44:31
    Temat: Re: OT. Co oni chcą kontrolować?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-21 o 22:06, Jacek R. pisze:

    > Jestem dużo młodszy od Ciebie bo w 84 to ja miałem 2 lata :)

    W pierwszej chwili nie skojarzyłem skąd Ci się wziął ten 84 rok :)

    Oscyloskop skończyłem robić na jesieni 1982. Byłem tak dumny ze swojego
    dzieła, że postanowiłem (po raz pierwszy w życiu) coś napisać do
    Radioelektronika. Artykuł (długopisem na papierze podaniowym, a rysunki
    ołówkiem) wysłałem chyba w listopadzie. Gdzieś w okolicy marca/kwietnia
    1983 dostałem list, że został zatwierdzony do druku. Patrząc na to z
    dzisiejszej perspektywy cykl wydawniczy wydaje się żółwi :)
    Od września 83 byłem już w wojsku a w kwietniu 84 byłem w warsztacie
    (przy lotnisku) gdzie naprawialiśmy lampowe radiostacje służące do
    łączności z samolotami. Któregoś dnia wchodzę do warsztatu i jakaś taka
    dziwna atmosfera. W końcu się zapytali, czy nie napisałem przypadkiem
    jakiegoś artykułu do Re. Jak potwierdziłem to mi pokazali Re 4/84. Rok
    minął od czasu jak mi napisali, że wydrukują. Nie miałem pojęcia kiedy
    to zrobią.

    > Jeśli możesz zdradzić małą tajemnicę:
    > W jaki sposób były przygotowywane schematy ideowe?
    > Odręcznie rysowane?
    > Wszystkie schematy wyglądają jak z jednego szablonu...

    Ja rysowałem ołówkiem na papierze podaniowym. Kratka pomagała w miarę
    równo to narysować, ale była też źródłem błędów. O ile pamiętam w tych
    schematach mojego oscyloskopu brakuje chyba dwu kropek gdzieś na
    skrzyżowaniach linii.
    Redakcja jakoś to przetwarzała.

    W 2014 w EdW ktoś zapytał redakcję, czy nie mogliby opublikować jakiegoś
    schematu oscyloskopu na lampie, a nie na USB. To mnie skłoniło do
    drugiego w życiu napisania czegoś do czasopisma elektronicznego.

    Wpisz w Googla w cudzysłowie "Historia pewnego oscyloskopu". Trafisz na
    pierwszą część tego co wtedy napisałem. Dokończenie chyba jest
    niedostępne w sieci, bo jak wpiszę fragment z niego to Google nic nie
    znajduje.

    > Gdzie jest taka fajna uczelnia w pomorskim że można Cię spotkać?

    Nie ma takiej uczelni.
    W 1988 założyliśmy z bratem firmę. Brat był zatrudniony w PAN w Lubawie
    (150km od Gdańska), a ja na Polibudzie w Gdańsku. Spotykaliśmy się w co
    drugi weekend, brat pożyczał od kogoś znajomego komputer i siedzieliśmy
    dwa dni i dwie noce - tak wyglądała nasza działalność (IBM-XT bez
    twardego dysku dało się kupić za $600, a nasze pensje były rzędu $13).
    Jak po kilku latach nasze przychody z firmy zrównały się z naszymi
    pensjami to doszliśmy do wniosku, że prowadzenie firmy w takim trybie
    nie ma sensu więc albo poświęcamy 100% czasu firmie albo ją zamykamy. No
    i się zwolniliśmy.

    > Sam od dawna mam ochotę na studia techniczne ale dogania mnie 40-tka
    > a wszędzie w Warszawie i okolicy co słyszę i widzę jest nędza na
    > uczelniach z praktyczną wiedzą.

    Nie potrafię się wypowiedzieć, poza tym, że z tego co słyszałem to
    uczelnie warszawskie stoją na wyższym poziomie niż nasze gdańskie.
    Ocena uczelni według 'wiedzy praktycznej' nie koniecznie musi być
    prawidłową metodą oceny.

    > Z wykształcenie pedagogicznym od ponad
    > 16 lat obracam się w utrzymaniu ruchu na liniach produkcyjnych...

    Obecnie jest taki dostęp do źródeł wiedzy, że według mnie jak ktoś chce
    się uczyć i ma na to czas to żadna uczelnia nie jest mu potrzebna.
    Szczególnie do zdobywania 'wiedzy praktycznej'. Jak przeczytasz (ze
    zrozumieniem) wszystkie noty aplikacyjne Analog Devices, Nationala czy
    TI to Twoja wiedza praktyczna będzie znacznie wyższa od wiedzy
    praktycznej typowego absolwenta uczelni (i to nie tylko krajowej, ale
    sądzę, że nawet najlepszych uczelni na świecie).
    Nie będziesz miał 'doświadczenia' ale tego absolwenci też nie mają.
    Nie będziesz miał 'wiedzy teoretycznej' i tu będzie największa przepaść
    między Tobą a absolwentami uczelni.

    Ustal czego chcesz się nauczyć i pytaj wujka gugla.
    Tu przykład artykułów, które tą metodą wyszukałem w 2002r:

    http://www.compliance-club.com/pdf/DesignTechniquesP
    art1.pdf

    Zmień w linku cyfrę 1 na 2,3,4,5,6 - kolejne części.

    No i po zatoczeniu koła wróciłem do tematu zbliżonego do tytułu wątku :)

    A później znalezione tego samego autora:

    https://www.cherryclough.com/media/file/EMC%20for%20
    PCB/Parts%200%20and%201.pdf

    https://cherryclough.com/media/file/EMC%20for%20PCB/
    Part%202.pdf

    W tym linku zmieniaj ostatnią cyfrę na: 3,4,5a,5b,6a,6b,7.
    P.G.