  • 51. Data: 2013-09-03 08:39:47
    Temat: Re: [OT] Chorwacja travel
    Od: Robson <r...@...pl>

    > ruszaliśmy około 17-18 po południu - tam do 20-21 jeszcze świeci słońce.

    A jak jest z rana? Dotychczas (Bułgaria, Chorwacja) plaże zaliczaliśmy
    ok.8.30, do 12 zwijaliśmy się, bo gorąco. Potem obiad, sjesta i basen
    lub zwiedzanie lub na rybki.

  • 52. Data: 2013-09-03 09:32:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Sep 2013 08:39:47 +0200, Robson napisał(a):

    > A jak jest z rana? Dotychczas (Bułgaria, Chorwacja) plaże zaliczaliśmy
    > ok.8.30, do 12 zwijaliśmy się, bo gorąco. Potem obiad, sjesta i basen
    > lub zwiedzanie lub na rybki.

    Zawsze najlepiej brac przyklad z miejscowych. Troche mieszkalem i
    pracowalem w rejonie srodziemnomorskim. Aktywnosc w lecie (zwlaszcza praca
    fizyczna) zaczyna sie o 4-5 rano, trwa do 11:00, potem sie je i spi do
    okolic 15:00 i mozna wrocic do zycia, ktore trwa do 21-22:00, a potem do
    wyrka.

    W wersji wakacyjnej-nadmorskiej jest to plaza 9-11, obiad, sjesta, potem
    plaza lub cokolwiek innego 15-19, kolacja, nocne zycie, spac.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 53. Data: 2013-09-03 12:38:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-09-2013 o 08:39:47 Robson <r...@...pl> napisał(a):

    > A jak jest z rana? Dotychczas (Bułgaria, Chorwacja) plaże zaliczaliśmy
    > ok.8.30, do 12 zwijaliśmy się, bo gorąco. Potem obiad, sjesta i basen
    > lub zwiedzanie lub na rybki.

    Zobacz na mapie - Pd Hiszpanii jest dużo dalej na zachód niż PL (a czasu
    się nie zmienia) - tam o 7.00 w lipcu/sierpniu jest "szarówka" - do 21
    grzeje słońce. Najgoręcej jest o 14-15. O 17 jeszcze trzeba się dobrze
    zabezpieczać przed słońcem.

    TG

  • 54. Data: 2013-09-03 15:15:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    Dzięki! Znalazłem cel na następne wakacje ;)

  • 55. Data: 2013-09-03 17:39:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Zerknij przed wyjazdem na to:
    >
    > http://www.weatheronline.pl/cgi-app/watertemperature
    ?LANG=pl&CONT=euro&GEBIET=0004

    > - Coby nie trafić jak Cavallino na wodę w okolicach 19st.

    To był ostatni raz, że coś rezerwowałem z wyprzedzeniem (camping).
    Od teraz najpierw będę sprawdzał temperatury wody, inaczej to wszystko nie
    ma sensu, lepiej jechać w inną stronę jak się okaże że za mało stopni w
    wybranym miejscu.

  • 56. Data: 2013-09-03 18:07:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-09-2013 o 17:39:51 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Od teraz najpierw będę sprawdzał temperatury wody, inaczej to wszystko
    > nie ma sensu, lepiej jechać w inną stronę jak się okaże że za mało

    Parę lat temu (brałem urlopy wakacyjne na przełomie czerwca/lipca) -
    obserwowałem min. tą stronę i sprawdzałem temp. wody. I była decyzja - nad
    Czarnym już 23st. - jedziemy do Bułgarii :-)
    Od kilku lat rezerwuję coś już na przełomie luty/marzec (większy wybór i
    można lepsze ceny wytargować) ale na przełom lipiec/sierpień. Na południu
    Hiszpanii/Włoch w tym okresie nigdy nie było w wodzie mniej niż 25/26 st.

    TG

  • 57. Data: 2013-09-03 18:25:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > obserwowałem min. tą stronę i sprawdzałem temp. wody. I była decyzja - nad
    > Czarnym już 23st. - jedziemy do Bułgarii :-)

    Ja zawsze jeżdżę w tym okresie i sparzyłem się pierwszy raz.
    No może drugi, bo jeszcze w Ulcinj, ale tam była jakaś miejscowa specyfika,
    jako że 100 km dalej w dowolnym kierunku woda była cieplutka.

    > Od kilku lat rezerwuję coś już na przełomie luty/marzec (większy wybór i
    > można lepsze ceny wytargować) ale na przełom lipiec/sierpień.

    Najdroższy okres, jak dla mnie bez sensu, bo nie dość że drogo (z reguły 2
    razy drożej niż miesiąc wcześniej), to zazwyczaj też za gorąco.
    Więc jeśli jest jakaś alternatywa dla przełomu czerwiec/lipiec, to raczej
    koniec sierpnia.

  • 58. Data: 2013-09-03 20:17:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-09-2013 o 18:25:16 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > 2 razy drożej niż miesiąc wcześniej), to zazwyczaj też za gorąco.
    > Więc jeśli jest jakaś alternatywa dla przełomu czerwiec/lipiec, to

    No tak, ale ja mam dzieci w wieku szkolnym i nie za bardzo mam wybór. High
    sezon to zazwyczaj cały lipiec/sierpień. Jest drożej (20-30%) ale pogoda
    raczej pewna i woda o te 3-4st. cieplejsza - coś za coś.

    TG

  • 59. Data: 2013-09-04 12:45:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 1 Sep 2013 07:18:32 +0200, w <5222ce21$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Privlaka koło Zadaru - piaszczysta zatoczka, plaża trawiasta obok campingu
    > Nin (w tej samej okolicy) - łacha piachu na zatoką, nic specjalnego
    > osiedle Zaton (ta sama okolica) - nie byłem, byli znajomi - piach sztucznie
    > nawieziony, ponoć go sporo, ale wstęp na osiedle i plażę w sezonie płatny,
    > jak jedziesz teraz to już może być za free

    Wstęp bezpłatny, ale plaża w sumie słaba -- byłem na niej tylko raz i
    wystarczy. Dużo lepsze Sabunike.

  • 60. Data: 2013-09-04 12:45:51

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Privlaka koło Zadaru

    A jeszcze niedaleko jest Zaton -- też piaszczysta plaża w zatoczce. 200m od
    brzegu wody jest nadal tylko po pas.